אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
צרות נוספות לאובר: שיקרה לגבי יכולת המכונית האוטונומית שלה

צרות נוספות לאובר: שיקרה לגבי יכולת המכונית האוטונומית שלה

לפי דיווח שפורסם אתמול, בניסוי שנערך בסוף השנה שעברה חצה רכב אוטונומי של החברה צומת באור אדום; החברה טענה כי מדובר ב"טעות אנוש" ואף הענישה עובד שהיה כביכול אחראי לכך, אך גורמים פנימיים בה אישרו ל"ניו יורק טיימס" שהרכב היה במצב נהיגה אוטונומית ולא זיהה את הרמזור

25.02.2017, 11:15 | רפאל קאהאן
אובר הייתה תמיד חברה שמשכה אש לכיוונה. אך נראה שבימים האחרונים הצרות שלה רק הולכות ומחמירות: בדיווח של הניו יורק טיימס מאתמול (ו') פורסם שהחברה שיקרה לגבי יכולת זיהוי הרמזורים על ידי המכוניות האוטונומיות שלה.

קראו עוד בכלכליסט

מתברר שבניסוי שבוצע בסוף 2016 חצה רכב אוטונומי של אובר מסוג וולבו צומת באור אדום. בזמנו טענה החברה שמקור העבירה היה ב"טעות אנוש". אך כעת מתברר שאולי אין זה כך. שני עובדים של אובר אישרו בגיבוי מסמכים פנימיים של החברה שהרכב היה במצב נהיגה אוטונומית כשעבר באור אדום ושהחברה שיקרה כשהאשימה את העובד שפיקח על נסיעת הרכב בטעות.

 , צילום: אי פי איי צילום: אי פי איי  , צילום: אי פי איי

עוד עולה שהחברה הענישה את אותו עובד למרות שידעה שהמערכת הייתה אשמה, כל זאת בשביל לגבות את טיעוניה. עם זאת המסמכים הפנימיים של אובר מראים שלא הייתה זו הפעם היחידה שבה רכבים אוטונומיים כשלו בזיהוי רמזור אדום: בסך הכל החברה תיעדה כשישה מקרים כאלה, כולם באזור סן פרנסיסקו. על פי העובדים שהעבירו את המסמכים, הבעיה נעוצה בתוכנת המיפוי שבה אובר משתמשת ושכשלה בזיהוי הצמתים.

נושא הרכב האוטונומי נחשב היום לאתגר המוביל הבא של תעשיית הטכנולוגיה שמחפשת שווקים חדשים להתפתח אליהם. שוק המחשבים הרווי ושוק המובייל שהופך לרווי גם הוא, מחזקים את החשיבות של תחום הרכב. החברה הראשונה שתוכל להציע מערכת יעילה ואמינה מבחינה רגולטורית תזכה בנתח ניכר מהעוגה הזו.

במקביל מתברר שהתרבות הארגונית של אובר לא מתנגדת לעיגול פינות ואף לעבירה על עקרונות אתיים בדרך לפסגה הזו. רק שלשום התברר שעבור מהנדסות שעובדות שם המצב לא מזהיר מבחינת תנאי העבודה. אפליית נשים שעודדו בכירים באובר העכירה את יחסי העבודה במידה כזו ש-100 מהן לא היססו לעמת את המנכ"ל טרוויס קאלאניק על כך באסיפה מיוחדת.

קאלאניק מבין היטב את טענותיהן. בתחילת השבוע פורסם מאמר של מהנדסת לשעבר בחברה, סוזן פאולר, והיא שטחה בו את תרבות המיזוגניות וההטרדות המיניות שהיו לטענתה מנת חלקה בזמן שעבדה שם. כעת אובר צריכה לכבות לא מעט שריפות ולדאוג לכך שבשנים הבאות שלה לא תמשוך יותר שערוריות שכן הדבר עשוי לחסל את המירוץ שלה לפסגת עולם הרכב.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

2.
ממש מפתיע, חברה ששיקרה והפרה חוקים "מעגלת פינות"
השירות של אובר כולו מבוסס על שקר אחד גדול. אובר הקימה שירות מוניות לכל דבר אבל הגדירה אותה כשירות "נסיעה שיתופית" - שזה השקר הראשון שלהם עליו מבוססת החברה כולה. החברה הפרה שוב ושוב חוקים במדינות השונות (וזה לא משנה אם החוק טוב או לא - הוא קיים) ואף התעלמה מפסיקות של בתי משפט ורשויות שונות. אל הנהגים היא מתייחסת כאל עובדים נרצעים אך טוענת שהם "פרילנסים" אז מה הפלא שהיא "מעגלת פינות" ומשקרת גם בחום הרכב האוטונומי.
אמיר  |  25.02.17