אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
כך הציתה המכונית החשמלית מלחמה עולמית עם קרנות גידור על מתכת נדירה צילום: בלומברג

כך הציתה המכונית החשמלית מלחמה עולמית עם קרנות גידור על מתכת נדירה

קרנות גידור בסין ובשוויץ, שהימרו על זינוק חד במחיר המתכת קובלט החיונית לייצור סוללות ליתיום, הצליחו לאגור כמעט 20% מהיקף הייצור העולמי שלה. כתוצאה מכך, מתקשות הספקיות של טסלה ושאר היצרניות לעמוד בביקוש העולמי

25.02.2017, 20:57 | שירות כלכליסט

ספקיות הקובלט של טסלה ושאר היצרניות של מכוניות חשמליות מתקשות לעמוד בביקושים לחומר החיוני לסוללות הליתיום, אחרי שקבוצה של קרנות גידור צברה מאגרים של המתכת הנדירה — על כך מדווח "פייננשל טיימס".

קראו עוד בכלכליסט

 כחצי תריסר קרנות, בהן פאלה אינווסטמנטס בשוויץ ושנגחאי כאוס בסין, אגרו כ־6,000 טונות של קובלט בשווי כ־280 מיליון דולר, כך לפי משקיעים, סוחרים ואנליסטים. המאגרים שווי ערך ל־17% מהייצור הגלובלי ב־2016. 

רכב טסלה מודל S, צילום: יצרן רכב טסלה מודל S | צילום: יצרן רכב טסלה מודל S, צילום: יצרן

השימוש הגובר בסוללות המכילות את המתכת על ידי יצרניות מכוניות חשמליות בסין, ולצדו השאיפות העסקיות של יו"ר טסלה אלון מאסק ואחרים, יצרו כר פורה לספקולנטים. אלה מקווים לגזור קופון מהביקושים לקובלט ומהמרים כי הביקוש למכוניות חשמליות יעקוף את ציפיות השווקים וידחוף מעלה את מחירי המתכת. במקביל, יצרניות סוללות ליתיום כמו פנסוניק, שמייצרת עבור טסלה, ממהרות לאגור מלאים.

הביקושים העולמיים צפויים כבר עתה לעלות על ההיצע ב־2017 בהיקף של 900 טונות, כך לפי חברת ייעוץ הסחורות CRU. לפי הערכות החברה, הביקושים לקובלט יצמחו ב־20% בשנה בחמש השנים הבאות. מחירי הקובלט, שנכרה בקונגו, זינקו בכ־50% מאז נובמבר ל־21 דולרים לאונקיה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
ל4 האידיוט: בתעשיה יודעים לעשות ולמכור ברווח,
משהו שבאקדמיה לא יודעת לעשות היום... כי היא מסובסדת על ידי משלם המיסים. מה שחשוב הוא שלמוצר יהיה מודל עיסקי, ושהפעילות תגדיל את הצמיחה ,הרווחה, ואיכות החיים של הלקוחות והעובדים. לגבי כל מיני דברים שחוקרים באקדמיה - לא רק הצפיפות האנרגטית באה בחשבון, חשוב האמינות, מחזור החיים, מחיר, עמידות לתאי מזג אוויר , עליויות תפעליות וייצור ועוד... בסדר? וכרגע מה שיש לטסלה הוא הכי טוב שיש בשקלול כל הפרמטרים, להם אין כסף לטעויות בניגוד לכל מיני אוכלי חינם באקדמיה.
מהנדס  |  27.02.17
3.
אידיוטים, במקום לפתח סוללות מדור חדש
ממשיכים להשתמש בסוללות ליתיום שכבר הוכיחו שצפיפות האנרגיה שלהם רחוקה מלהספיק היום והנטייה שלהם להתפוצץ מונעת שימוש בהם בהרבה מצבים. יש באקדמיה פיתוחים של סוללות הרבה יותר טובות שהתעשייה לא מנסה ליישם. כל כך עצלנים שקונים רק מה שמייצרים בסין ויפן לא מנסים לייצר משהו טוב יותר.
ני האו  |  26.02.17
לכל התגובות