אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

יוטיוב בדרך לעבור את הטלוויזיה: מזרימה כמיליארד שעות של סרטונים מדי יום

משתמשים צופים כעת בכמיליארד שעות של וידיאו ומוזיקה מדי יום. חברות ההפקה המסורתיות עדיין מהססות לייצר תוכן עבור יוטיוב, אבל בהתחשב בהיקפי הצפייה ייתכן שבקרוב לא תהיה להן ברירה

28.02.2017, 12:00 | רפאל קאהאן

יוטיוב הודיעה אתמול (ב'), בפוסט שפורסם בבלוג שלה, שמשתמשים צופים כעת מלמעלה ממיליארד שעות תוכן של וידיאו ומוזיקה מדי יום. מספר מרשים לכל הדעות. לפי ההודעה של יוטיוב, מדובר בגידול של פי עשרה ביחס ל-2012. 

קראו עוד בכלכליסט

המספר מרשים עוד יותר כשמבינים שמדובר בהתקפה ישירה על תעשיית הטלוויזיה המסורתית. מיליארד שעות תוכן שנצפות ביוטיוב הן מיליארד שעות שלא נצפות בטלוויזיה. עם זאת, חברות ההפקה המסורתיות עדיין מהססות להיכנס באופן ישיר לתעשיית הזרמת התוכן, ומאפשרות לשירותים כגון הולו, נטפליקס, אמזון וידאו או יוטיוב לספק את הדרישה.

 
איום ישיר על תעשיית התוכן המסורתית, צילום: pixabay.com איום ישיר על תעשיית התוכן המסורתית | צילום: pixabay.com איום ישיר על תעשיית התוכן המסורתית, צילום: pixabay.com

לא ברור אם ההכרזה של יוטיוב תדליק סוף סוף נורת אזהרה בקרב הרשתות הגדולות. לתעשיית המוזיקה לקח יותר מ-10 שנים להבין שהמודל העסקי שלה כבר לא תקף. בתעשיית הקולנוע מתחילים להבין את גודל השינוי, לאחר שסרט של אמזון זכה לראשונה השנה באוסקר.

הדרישה של הקהל היא לקבל את התוכן בשלל התקנים ובשלל פורמטים. תעשיית התוכן הטלוויזיוני המסורתית לא יודעת לספק אותו בשום דרך אחרת מאשר דרך טלוויזיות ושירותי כבלים. אבל אפילו לאחרונים יש סיבה לדאגה מול פלטפורמות כמו סלינגTV ופלייסטיישן שמספקות את הגישה לערוצי פרימיום ורשתות שידור ישירות דרך התקנים חיצוניים.

ככל הנראה נחזה בחמש השנים הקרובות בשינויים דרמטיים, שיביאו את החדשנות גם לפתחה של תעשיית התוכן האחרונה שעדיין שרדה בפורמט המסורתי שלה - הטלוויזיה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות