אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חומה? משחק הפוטבול ייצר הכנסות של 45 מיליון דולר למקסיקו סיטי

חומה? משחק הפוטבול ייצר הכנסות של 45 מיליון דולר למקסיקו סיטי

המחקר מצא שמשחק הפוטבול שנערך בעיר בין אוקלנד ריידרס ויוסטון טקסנס והאירועים הנלווים לו ייצרו גם 2,840 מקומות עבודה חדשים

01.03.2017, 12:49 | שירות כלכליסט
מחקר שערכה חטיבת עסקי הספורט של ארנסט אנד יאנג (EY) מצא שמשחק הפוטבול שנערך במקסיקו סיטי והאירועים הנלווים לו יצרו תוספת של 45 מיליון דולר (923 מיליון פסו מקסיקני) בתמ"ג של העיר, ו-2,840 מקומות עבודה חדשים.

קראו עוד בכלכליסט

מקסיקו סיטי. מיליונים רבים מארה"ב מקסיקו סיטי. מיליונים רבים מארה"ב מקסיקו סיטי. מיליונים רבים מארה"ב

אוקלנד ריידרס אירחו את יוסטון טקסנס באצטדיון אצטקה במקסיקו סיטי ב-21 בנובמבר, 2016. במשחק, שהיה הראשון ביום שני בערב שהתקיים מחוץ לארה"ב, צפו 76,473 אנשים.

המחקר של EY מבוסס על נתונים שנאספו משורה של מקורות, ביניהם סקרים שערכו ב-NFL בקרב האוהדים שהשתתפו במשחק ונתונים כלכליים ממקסיקו.

הכרטיסים למשחק אזלו, ומתוכם 9,500 מהצופים היו תיירים, בעיקר מארה"ב, ו-21,500 צופים שהגיעו מערים אחרות ברחבי מקסיקו. בממוצע, כל תייר בינלאומי בילה מעל 5 ימים במקסיקו. כלל ההוצאות של התיירים המקומיים והזרים עמדו על 43 מיליון דולר, מתוכן 32 מיליון דולר שנכנסו ישירות לכלכלה של מקסיקו סיטי.

החוויה של התיירים הייתה טובה ברובה, כש-72% מהתיירים הבינלאומיים ציינו כי בכוונתם לחזור לבקר במדינה, ו-90% אמרו כי ימליצו לחברים ולבני משפחה לבקר שם.

"המחקר שלנו מוכיח את השווי שהרוויחה מקסיקו סיטי מאירוח משחק ה-NFL בין אוקלנד ריידרס ויוסטון טקסנס בנובמבר האחרון", הגיב מארק גרגורי, הכלכלן הראשי של EY בבריטניה ובאירלנד. "על ידי מינוף העניין וההתרגשות שהליגה מייצרת, מקסיקו סיטי השיגה דחיפה משמעותית לכלכלה שלה, בדמות 31 אלף מבקרים שהביאו הכנסה נוספת לעסקים המקומיים, תמיכה באלפי מקומות עבודה והכנסה ממסים לממשלה. האוהדים שביקרו בעיר לכבוד המשחק ניצלו את ההזדמנות והאריכו את השהות שלהם מעבר ללילה אחד, וביקרו במגוון של אתרי תיירות בעיר וברחבי המדינה. בעקבות זאת, המשחק השאיר מורשת חזקה, ואפשר למארחים להציג את מרכולתם. זה מעודד גם צמיחה עתידית בתעשיית התיירות החשובה של מקסיקו".

בשידור החי של המשחק בארה"ב ברשת ESPN צפו 33 מיליון אנשים. בנוסף, מאז ההכרזה על המשחק בפברואר ועד קיומו בנובמבר, הוא הוזכר קרוב ל-20 אלף פעמים במדיה הדיגיטלית, החברתית והמסורתית בארה"ב, המקביל לשווי יחצ"ני ל 20 מיליון דולר, כך על פי ההערכות של חברות המחקר רפוקום ופריים ריסרץ'.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות