אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
האם נוסטלגיה היא הטרנד הטכנולוגי הבא? צילום: nokia

ברצלונה 2017

האם נוסטלגיה היא הטרנד הטכנולוגי הבא?

נוקיה ובלקברי ניצלו את תערוכת המובייל בברצלונה כדי להציג מכשירים עם קריצה נוסטלגית לימי הזוהר שלהן. אם ההייפ סביב המכשירים יתרגם גם להצלחה מסחרית, צפויים לנו עוד הרבה ניסיונות דומים

28.02.2017, 19:20 | הגר רבט

אולי זה העדר החדשנות מצד החברות הגדולות ואולי זו פשוט הנוסטלגיה, אבל המכשיר שעורר הכי הרבה תשומת לב ב־MWC עד כה הוא הגרסה החדשה של נוקיה ל־3310 המיתולוגי.

קראו עוד בכלכליסט

לזכותה של נוקיה יש לומר שהיא עשתה עבודה מצוינת עם מתיחת הפנים של המכשיר, שזכה לעיצוב צעצועי אך לא קיטשי, תוך שמירה על סימני ההיכר של המוצר המקורי.

עם סנייק כמו פעם, צילום: עומר כביר עם סנייק כמו פעם | צילום: עומר כביר עם סנייק כמו פעם, צילום: עומר כביר

ה-3310 אמנם מציע חיי סוללה ארוכים מאוד (22 שעות שיחה ו־31 יום במצב המתנה), אבל הוא גם מוגבל לשימוש בתדרי G2, שהוצאו כבר לפנסיה בצפון אמריקה ובחלק מאירופה.

גם בלקברי בחרה לשמור על סימן ההיכר שלה בסמארטפון Key One שהוצג בתערוכה. אל המקלדת הפיזית, שכבר עברה מהעולם בעידן מסכי המגע, נוספו פונקציות חדשות בדמות שלל קיצורי דרך בהתאמה אישית.

KEY One, צילום: רויטרס KEY One | צילום: רויטרס KEY One, צילום: רויטרס

שתי החברות לא הצליחו לעשות את המעבר לעידן הסמארטפונים, ואת המכשירים האחרונים שלהן מייצרות עבורן TCL הסינית ו־HMD הפינית. אין זה פלא, אם כן, שאת הקאמבק שלהן לתחום הן בחרו לעשות באמצעות קריצה לבלוטות הנוסטלגיה של הצרכנים ולא דרך יומרה חדשנית או פורצת דרך.

כשמכשיר ה־3310 הושק בשנת 2000 הוא מכר 126 מיליון יחידות, ומעניין מאוד לחכות ולראות מה יהיו נתוני המכירות של הדגם החדש. אם המכשיר הבסיסי יהפוך ללהיט מכירות, הוא עשוי לעורר צעדים דומים מצד יצרניות נוספות, ואולי בשנה הבאה נחזה בתערוכה בקאמבק של מכשירי הצדפה.

תגיות