אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אושר לקריאה ראשונה: תחנות הרדיו יוכלו לשדר הרבה יותר פרסומות בזמני שיא צילום: סי די בנק

אושר לקריאה ראשונה: תחנות הרדיו יוכלו לשדר הרבה יותר פרסומות בזמני שיא

ח"כ מיקי זוהר, בין יוזמי התיקון לחוק, אמר כי "תחנות הרדיו האזורי קורסות תחת הנטל הכלכלי"; ח"כ רוזנטל: "זו פעילות אנשי הליכוד לטובת מקורבים למפלגה"

06.03.2017, 16:56 | שחר אילן

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל, אישרה היום (ב') לקריאה ראשונה הצעת חוק שתאפשר להגדיל דרמטית את כמות הפרסומות ברדיו המקומי בשעות האזנת השיא ובימים שבהם ביקוש גדול לפרסומות (ערבי חגים).

מדובר בהצעה לתיקון חוק הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו של ח"כ מיקי זוהר מהליכוד, וחברי וחברות כנסת נוספים. ח"כ מיקי רוזנטל מהמחנה הציוני טוען שמדובר בפעילות של אנשי הליכוד לטובת אנשים שמקורבים לליכוד דוגמת בעל תחנות הרדיו דוד בן בסט.

כיום רשאיות תחנות הרדיו האזורי לשדר פרסומות בהיקף של 9 דקות בשעה. הרשות השנייה מוסמכת לשנות את ההיקף, בתנאי שהממוצע לא יעלה על ממוצע יומי של 9 דקות בשעה. ח"כ זוהר אמר כי תחנות הרדיו האזורי קורסות תחת הנטל הכלכלי ומנסות לנייד את דקות הפרסום כדי לייצר הכנסה סבירה.

זוהר הציע שהממוצע לשעה יחושב לא על בסיס יומי אלא על בסיס רבעוני. בסופו של דבר סוכם שהחישוב יהיה חודשי, מה שיאפשר להגדיל בהרבה את מספר הדקות בימי ושעות השיא. זוהר טען: "מי שחושב שזה יפגע בציבור טועה, שכן הציבור ידע למי להאזין בסוף".

אילוסטרציה, צילום: סי די בנק אילוסטרציה | צילום: סי די בנק אילוסטרציה, צילום: סי די בנק

ח"כ רוזנטל התנגד בחריפות להצעה, ואמר כי בשעות השיא תחנות הרדיו האזורי יהפכו לזבל של פרסומות. הוא הוסיף כי חברות הרדיו האזורי הן הרווחיות ביותר וח"כ זוהר רוצה שהן ירוויחו עוד יותר. "בעלי התחנות עם חברי ליכוד ומפעילים לחץ בלתי סביר על חברי הכנסת מהמפלגה שלהם. עשיתי כתבות על הרדיו האזורי וחברי כנסת הודו בפני, למצלמה, שחברי מרכז הליכוד לחצו עליהם", אמר.

הח"כים זוהר ונורית קורן מהליכוד דחו את ההאשמות. "לחברי ליכוד מותר להציע רעיונות לנבחרים", אמר זוהר. "אם הרעיונות טובים מאמצים אותם. זה רעיון מבורך שייטיב עם התחנות ויעזור להן להפיק תכנים טובים יותר".

המנכ"ל בפועל של הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, ניר שוויקי, אמר כי ועדת הרדיו במועצה דנה בכך והחליטה שהיא תומכת במעבר לחישוב חודשי. "לאחר חצי שנה נבחן את הנושא בשנית ואם נגלה שאין פגיעה באינטרס הציבורי יהיה מקום לשקול לעבור לחישוב רבעוני", אמר שוויקי.

נציג המועצה לצרכנות, הכלכלן גיל ברגפרוינד, אמר שייווצר עומס של פרסומות בשעות האזנת השיא, ולציבור לא תהייה אפשרות אלא להאזין לפרסומות. הוא הוסיף כי המועצה מתנגדת להצעה, ואמר כי אם יש צורך לבצע איזונים נוספים מועצת הרשות השנייה יכולה לבצע זאת.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות