אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
האוצר: הסכם הגג שנחתם באילת יכפיל את מספר תושביה צילום: יאיר שגיא

האוצר: הסכם הגג שנחתם באילת יכפיל את מספר תושביה

במסגרת ההסכם צפויות להיבנות מעל 18 אלף דירות וקרוב ל-7,000 חדרי מלון; במקביל הודיע שר האוצר משה כחלון על פתיחת הגרלת תוכנית מחיר למשתכן בעיר הלילה בחצות

07.03.2017, 18:14 | אביב גוטר

הסכם גג  נוסף נחתם היום (ג'), הפעם מול עיריית אילת, ולטענת משרד האוצר הוא צפוי להכפיל את מספר התושבים בעיר ל-120 אלף. במסגרת ההסכם ייבנו 18,372 יחידות דיור חדשות בתשע שכונות חדשות, 6,930 חדרי מלון ו-146 אלף מ"ר שטחי תעסוקה. לא נמסרו לוחות זמנים לביצוע הפרויקטים השונים. במקביל הודיע שר האוצר משה כחלון על פתיחת הגרלת תוכנית מחיר למשתכן בעיר הלילה בחצות.

קראו עוד בכלכליסט

לפי הודעת האוצר, ההסכם מבטיח לרשות המקומית את האמצעים והגיבוי הממשלתי להקמת שכונות ענק של אלפי יחידות דיור. כן יגדיל את מספר התיירים המבקרים באילת מ-2.8 מיליון ל-4 מיליון בשנה.

כחלון באילת, היום, צילום: מאיר אוחיון כחלון באילת, היום | צילום: מאיר אוחיון כחלון באילת, היום, צילום: מאיר אוחיון

הטקס נערך במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר כחלון, שר הבינוי והשיכון יואב גלנט, מנהל מרחב דרום ברשות מקרקעי ישראל ערן ראובני וראש העירייה מאיר יצחק הלוי.

מהאוצר נמסר כי "פיתוח התשתיות יבוצע על ידי העירייה באמצעות החברה הכלכלית במהלך משותף ומהיר של משרדי הממשלה השונים. שיווק המתחמים ייעשה בשיתוף הדוק עם הרשות המקומית, ביצוע התשתיות השכונתיות יהיה באחריות העירייה ובפיקוח רשות מקרקעי ישראל. עוד במסגרת ההסכם יושקעו כספים רבים בפיתוח תשתיות על הכוללים פיתוח רצועת החוף באילת, הקמת קריית ספורט בינלאומית, פארקים עירוניים, הקמת מתקן קצה לפסולת ופיתוח תשתיות תחבורה ותשתיות אחרות נוספות".

כחלון מסר כי "ההסכם הזה יזניק את העיר אילת, יכפיל את מספר התושבים שלה ויאפשר לה להתפתח ולייצר אזורי תעסוקה חדשים. ויש לי בשורה בשבילכם; היום בחצות תיפתח ההגרלה הראשונה של מחיר למשתכן באילת, היות שאילת נכללת במפת אזור עדיפות א', אחוז בני המקום בהגרלה הוא 50%. בנוסף, השבנו לעיר את ההגדרה לאזור עדיפות לאומית א' גם בטווח של קילומטר מהחוף, דבר שייתן זריקת מרץ לפיתוח מיזמי תיירות ונופש".

נתניהו מסר כי "אנחנו רוצים  להפוך את אילת למוקד של תעבורה עולמית. אנחנו רוצים שיביאו סחורות לנמל אילת. אנחנו מדברים על זה, זה חזון שאני מטפח הרבה זמן. אנחנו רוצים לחבר את זה עם עורקי תחבורה לאשדוד ולאפשר מוצא, או הייתי אומר, מעבר נוסף לסחורות מאסיה לאירופה, ואילת היא המקום. אילת ואשדוד. צריכים לחבר ביניהן. אנחנו בודקים את זה, כפי שאתם יודעים".

 

תגיות

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
תשתיות באילת
לפני שאתם מוסיפים דירות וחדרי מלון, היה ראוי שתטפלו בתשתיות באופן רציני ולא מריחת אספלט ואבן משתלבת שמתפרקים פעמיים בשנה. מלבד זאת כבר עכשיו יש לחץ בכבישים שמובילים מהעיר לים, אני אפילו לא רוצה לחשוב מה יהיה באם יהיו עוד 10000 תושבים, החלטות צריכות לצאת במקביל קרי בניית שדה תעופה, קרי בניית תשתיות,קרי סגירת קצאא והקצאת החוף הגדול לרווחת התושבים.הבעייה באילת שגם בניית כיכר עלוב ואו שיפוץ הרחוב הראשי באילת שדרות התמרים לוקים בחוסר תכנון משווע.
נחשון אילת  |  08.03.17
לכל התגובות