אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פיצוי שיא לנוסעי הרכבת בעקבות תלונותיהם ב־2016 צילום: גיל נחושתן

בלעדי לכלכליסט

פיצוי שיא לנוסעי הרכבת בעקבות תלונותיהם ב־2016

רכבת ישראל שילמה בשנה שעברה כ־1.2 מיליון שקל פיצויים בעקבות כ־50 אלף תלונות של נוסעים. הסיבה העיקרית לתשלום: סגירת תחנות

08.03.2017, 06:52 | ליאור גוטמן

זינוק של כמעט 50% בהיקף הפיצויים ששילמה רכבת ישראל לנוסעיה בעקבות תלונותיהם בשנה שעברה. בשנת 2016 טופלו על ידי הרכבת כ־50 אלף תלונות, בעקבותיהן שילמה ללקוחות יותר מ־1.2 מיליון שקל. רוב התשלומים היו פועל יוצא של הסגירות הממושכות של תחנות במרכז הארץ.

עיון בנתונים על תלונות שונות וסגירת קווים שהתקבלו לאחר דרישת התנועה לחופש המידע, מעלה שבשנת 2014 התקבלו ברכבת כ־30 אלף תלונות, שבגינן שילמה הרכבת כ־803 אלף שקל. במהלך 2015 התקבלו ברכבת כ־36 אלף תלונות, שבגינן שילמה הרכבת כ־992 אלף שקל.

קראו עוד בכלכליסט

עו"ד נירית בלייר, מנכ"לית התנועה לחופש המידע, אמרה אתמול ש"רכבת ישראל ענתה לבקשת חופש המידע עם מידע טכני רב ומפורט באשר לתקלות ברכבת ואיחורים בגינן. כשרצינו לקבל מידע על תלונות מהציבור שנמצאו מוצדקות, נענינו כי אין בידם מידע בנושא. גם מידע באשר לתביעות שהוגשו כנגד הרכבת בבתי המשפט על ידי לקוחותיה שנפגעו מפעולתה, לא נמצא. השירות שחופש המידע נתן לרכבת בחשיפת הנושא הוא יקר ערך, אם הנהלתה תחליט להתייחס אליו ולפעול בנושא".

המידע האמור יכול לעניין את מחזיקי כרטיסי חופשי־חודשי של הרכבת אשר נאלצו לוותר השבוע על שימוש בהם בשל השבתת קווים עם סגירת תחנת השלום למשך השבוע.

עומסים ברכבת (ארכיון), צילוםף רוי דינר, אומן בידור והפקות עומסים ברכבת (ארכיון) | צילוםף רוי דינר, אומן בידור והפקות עומסים ברכבת (ארכיון), צילוםף רוי דינר, אומן בידור והפקות

כפי שפורסם ב"כלכליסט", הסגירה תוכננה מראש בשל עבודות מכונת הכרייה התת־קרקעית של הרכבת הקלה, ותחת החשש לפגיעה במסילת הרכבת הקיימת וסביבתה.

במקור תוכננה הסגירה לאמצע מרץ, אולם עבודות הכרייה של חברת נתע התקדמו מהר מהצפוי והמכונה תחפור מתחת למסילות בסמוך לתחנת השלום כבר השבוע. ברכבת חוששים שמכונת הכרייה התת־קרקעית, שנעה בקצב של 4 מטר ליום, תזעזע את יסודות המסילה או את קירות התמך בנתיבי איילון.

מסמך סיכונים של רכבת שיראל מעלה חשש משקיעה של המסילה הראשית, או תזוזה וקריסה של הקירות התומכים את המסילה. ברכבת מדגישים שמאז תחילת עבודות החפירה לא נרשמו אירועים חריגים, אבל ציוד מכני הנדסי ושורת קבלנים הועמד במצב היכון לתיקון תקלות, אם יתרחשו.

תגיות