אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נמל אילת מייקר את אחסנת הרכבים, הצרכנים ישלמו צילום: אוראל כהן

נמל אילת מייקר את אחסנת הרכבים, הצרכנים ישלמו

במכתב ששלח מנכ"ל הנמל גדעון גולבר ליבואני הרכב הוא הודיע כי התעריף יעלה בשל מצוקת מקום שמצריכה חכירת שטחים חיצוניים

08.03.2017, 08:04 | תומר הדר וליאור גוטמן

נמל אילת עתיד להעלות את תעריפי אחסנת הרכב — כך עולה ממכתב ששלח מנכ"ל הנמל גדעון גולבר לכלל יבואני רכב בשבוע שעבר. היבואנים מצדם טוענים שהייקור יתגלגל לצרכן או שהמכוניות יועברו לנמל אשדוד.

לדברי גולבר, הסיבה להעלאת התעריף היא מצוקת מקום בשטחי הנמל, שאילצה אותו לאחסן מכוניות מחוצה לו, בשטח של 200 דונם שהוכשר למטרה זו. כיום המחיר שמשלמים היבואנים על אחסון בנמל אילת הוא 10–15 שקל לרכב ליום, ועדיין לא ידוע בכמה הוא יעלה. לטענתו של גולבר במכתב, "פעילות זו, שכולה לטובת לקוחות הנמל, מצריכה השקעת משאבים רבים. הובלה של רכב יחיד משטח הנמל ליוטבתה עולה כ־105 שקל, ואין תמורה חוזרת להעברתו מיוטבתה למרכז הארץ, כלומר, מי שנהנים מההטבה הם היבואנים".

קראו עוד בכלכליסט

בשיחה עם "כלכליסט" הוסיף גולבר כי הגוף שמשכיר לו את השטח החיצוני לצורך אחסון הרכבים העלה את השכירות עליו פי שלושה. לדבריו, "פעילות האחסון, שכולה לטובת לקוחות הנמל, מצריכה השקעת משאבים רבים. הובלה של רכב יחיד משטח הנמל ליוטבתה עולה כ־105 שקל, ואין תמורה חוזרת להעברתו מיוטבתה למרכז הארץ, כלומר, מי שנהנים מההטבה הם היבואנים. נמל אילת ימשיך לתת שירות טוב, אבל לא נוכל לספוג לבד את כל העלויות".

מנכ"ל נמל אילת גולבר. "לא נוכל לספוג לבד את העלויות", צילום: גו קוט מנכ"ל נמל אילת גולבר. "לא נוכל לספוג לבד את העלויות" | צילום: גו קוט מנכ"ל נמל אילת גולבר. "לא נוכל לספוג לבד את העלויות", צילום: גו קוט

2016 נחשבה שנת שיא לענף הרכב הישראלי, ונמסרו בה יותר מ־285 אלף מכוניות חדשות. בשל כך פנו יבואני הרכב לנמלי ישראל בדרישה להחזיק את המכוניות בשטחם. אחת הסיבות למצוקת המקום בנמל אילת נעוצה בתקנה של מינהל המכס מהשנה שעברה, שלפיה מתחילת יוני 2017 לא יורשו הנמלים להחזיק בשטחם מכוניות יותר מ־90 יום. משום שנמל אילת הוחרג מתקנה זו, ויבואנים מורשים להחזיק בו רכבים יותר מפרק זמן זה, הוגבר הביקוש לאחסון בשטחו. כמו כן, מחיר האחסון בנמל אילת נמוך מהמחיר בנמלי אשדוד וחיפה — 22 שקל לרכב ליום.

לטענת יבואני הרכב, המהלך יפגע בנמל אילת אנושות. על פי יבואן רכב יפני, "היתרון הגדול באילת הוא האחסנה הזולה. אם לא תהיה אחסנה זולה, אין סיבה להשאיר את המכוניות אצלו". במקרה כזה ייאלצו יבואני הרכב להעביר את מכוניותיהם לנמל אשדוד ולשלם יותר — תוספת שתגולגל לצרכנים.

תגיות

13 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

9.
שיגבילו מכסות יבוא! הכי שפוט והכי יעיל
הפתרון הטוב והיעיל הוא להגביל את היבואנים במכסות יבוא. אין סיבה שיביאו רכב שלא מוכרים אותו בתוך חודשיים. הרכבים המאוחסנים לתקופה ארוכה מתיישנים, לפעמים מתחלפת שנה, אבל מוכרים אותו כחדש. החום בקית לא מיטיב עם כלי הרכב שמתבשלים בחוץ, מבחוץ ומבפנים. את הבעיות שנגרמות רואים אחרי שנתיים שלוש, לדוגמה סדקים ונשירה של פריטים פנימיים. הרכבים והאיבזור לא מתוכננים לעמידה ב--50-40 מעלות באופן קבוע, ובפנים הרכב הטמפרטורה גבוהה יותר. אז לא להפוך את אזור אילת למגרש אחסנה. רק להגביל את היבואנים.
אישינמוטו  |  10.03.17
לכל התגובות