אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
משרד התחבורה הזמין את מנכ"ל אובר ישראל לברור: האם החברה מסיעה אנשים בניגוד לחוק

משרד התחבורה הזמין את מנכ"ל אובר ישראל לברור: האם החברה מסיעה אנשים בניגוד לחוק

משרד התחבורה מתכוון לתשאל את המנכ"ל יוני גריפמן בנוגע לסידורי נסיעה שהחברה נוקטת בהם, כך שמי שמפעיל אותם מקבל החזר הוצאות במקום תשלום על הנסיעה. במשרד רואים זו כ"התחכמות" משום שנסיעות שיתופיות הן אסורות

09.03.2017, 09:19 | ליאור גוטמן

משרד התחבורה הזמין את מנכ"ל אובר ישראל יוני גריפמן לברור במטרה לבדוק האם חברת המוניות שתחת אחריותו מסיעה אנשים בניגוד לחוק. הנושא פורסם בערוץ 10 לפני מספר ימים, אולם נראה שמשרד התחבורה "העלה הילוך", כאשר הכוונה היא לתשאל את המנכ"ל בנוגע לסידורי נסיעה שהחברה נוקטת בהם כך שמי שמפעיל אותם מקבל החזר הוצאות במקום תשלום על הנסיעה.

מדובר בשירות שהושק על ידי החברה בספטמבר האחרון תחת השם אובר ניייט (UBER NIGHT), במסגרתו מוניות של החברה פועלות בשעות הלילה הקטנות באיזורי ביקוש. לקוחות שמשתמשים בשירות לא משלמים על הנסיעה, אלא משתתפים בהוצאות הנהג.

יוני גריפמן, מנכ"ל אובר ישראל יוני גריפמן, מנכ"ל אובר ישראל יוני גריפמן, מנכ"ל אובר ישראל

אלו מחושבות על ידי תוכנה שפותחה באובר, ומשקללות הוצאות שוטפות כגון דלק והוצאות קבועות כגון פלאי או ביטוח, וזאת עבור כל ק"מ של נסיעה. במשרד התחבורה מתייחסים לסידור הזה כאל "התחכמות" שמחליפה תשלום רגיל וזאת תחת ההבנה שאסור לבצע נסיעות שיתופיות בישראל. אובר מפעילה בעולם שירותי "אובר איקס", במסגרתם כל בעל מכונית יכול להפוך ל"נהג מונית מזדמן", אולם משרד התחבורה מונע את כניסת השירות לישראל.

מאובר מסרו בתגובה ש"UBER NIGHT הוא פיילוט שנבנה בהתאם לרגולציה הקיימת כיום בישראל, בדומה לאפליקציות נוספות שכבר פועלות בשוק הישראלי למטרת החזר הוצאות. שירותים אלו מציעים מענה תחבורתי זול, זמין ונוח, במיוחד בזמנים הקשים, בהם אלטרנטיבות התחבורה מוגבלות. אנו מחויבים להורדת מחירי הנסיעה בישראל ומקווים שמשרד התחבורה ינצל את ההזדמנות, ויאמץ את הפתרונות הטכנולוגיים, כפי שקורה בשאר המדינות בעולם".

תגיות

11 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
משרד התחבורה צודק
בארץ יש חובה; רישיון הסעת נוסעים, מונית, אוטובוס ייחוד מקצוע לנהג מונית שמשקיע הון במספר המונית וביטוחים מוגדלים (בניו יורק זה עולה פי 4) הדלק בארץ הופך את הכל ללא כלכלי. אובר לא מספר שבערים גדולות ופקוקות אובר ממש לא משמעותי פתח לסכסוכים ומי שיעשה בזה שימוש יכול להיות סוטה או אדם מורשע בפלילים או לאומני בלי פיקוח. יש בארץ חובת קורס וחובת טסט ספציפי נסיעות שיתופיות אסורות נקודה. כל דבר אחר הוא כסות לילד כאפות שממנכ״ל בארץ מקצוע לכלומניקים על חשבון נהגי מוניות.
יניב  |  10.03.17
לכל התגובות