אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פייסבוק משיקה אפליקציית מציאות מדומה צילום: fbnewsroomus

פייסבוק משיקה אפליקציית מציאות מדומה

Facebook 360 מיועדת לצפייה בתמונות וסרטונים מהרשת החברתית באמצעות מכשיר הגיר VR של סמסונג, זאת במקביל למגעים שמנהלת החברה להפקת תכני וידיאו באיכות גבוהה

09.03.2017, 13:20 | עומר כביר

פייסבוק מגבירה את מאמציה בתחום המציאות המדומה (VR) ומשיקה אפליקציית VR למכשירי ה-Gear VR של סמסונג – כך הודיעה אתמול הרשת החברתית.

קראו עוד בכלכליסט

קסדות גיר VR, שעושות שימוש במסארטפוני גלקסי לצורכי תצוגה ועיבוד מידע, מפותחות בשיתוף עם אוקולוס של פייסבוק. כעת מהדקת החברה את שיתוף הפעולה באמצעות השקת אפליקציה ייעודית בעבורן – Facebook 360.

האפליקציה החדשה פייסבוק 360, צילום: fbnewsroomus האפליקציה החדשה פייסבוק 360 | צילום: fbnewsroomus האפליקציה החדשה פייסבוק 360, צילום: fbnewsroomus

"מדובר בדרך חדשה לגלות תמונות וסרטוני 360 מעלות בפייסבוק", נכתב בהודעה שפרסמה פייסבוק. "עם יותר מ-25 מיליון תמונות 360 ויותר ממיליון סרטוני 360 שהועלו לפייסבוק עד היום, יש הרבה תוכן לגלות באמצעות האפליקציה. היא תספק נקודה מרכזית אחת להתעדכן בכל התכנים מחברים ואנשים אחרים שאתם עוקבים אחריהם, לצלול לתמונות ולסרטוני 360 ששמרתם, ולגלות משהו חדש ליהנות ממנו".

עם ההשקה תכלול האפליקציה ארבעה אזורים מרכזיים: Explore יאפשר לגלות תוכן 360 מחברות מדיה, ארגונים ויוצרים עצמאיים שהמשתמש לא בהכרח עוקב אחריהם; Following יאפשר להתעדכן בתוכן כזה שחברים ועמודים שאחריהם עוקב המשתמש העלו; Saved ירכז את כל התוכן ששמר המשתמש לצפייה במועד מאוחר יותר; ו-Timeline יציג את תוכן ה-360 שהעלה המשתמש עצמו.

כן ניתן להגיב לתכנים ולשתף אותם בפייסבוק, כאשר הרשת החברתית מבטיחה להוסיף תכונות חדשות בעתיד וכן להביא אותה לפלטפורמות נוספות. "מאז שתמונות וסרטוני 360 הגיעו לפייסבוק, אנשים בכל העולם אמצו את הפורמט החדש. תכני 360 יכולים לשים אתכם במרכז העניינים עם קבוצות ספורט, מאחורי הקלעים בטקס חלוקת פרסים, במקומות יפים בעולם, או במרכזם של אירועים חדשותיים. אנחנו רוצים לראות איך אנשים ישתמשו באפליקציה כדי להתחבר עם אנשים ודברים שחשובים להם".

האפליקציה היא צעד חשוב בדרך לפתרון אחד החסמים המרכזיים מפני אימוץ רחב של מכשירי VR – היעדר הצע תכנים מספק. ואולם, מדובר בצעד שיש להשלימו עם הגדלת הצע התכנים מסוג זה שזמינים בפייסבוק עצמה, ובפרט תכנים מקצועיים ואיכותיים. לצורך כך לא יכולה פייסבוק להסתפק בהשקת אפלקיציה והיא צריכה לקדם שיתופי פעולה עם גופי תוכן ויוצרים על מנת להפיק תכנים כאלו, בימים אלו מנהלת החברה מגעים עם גופים שונים להפקת תכני וידיאו מקוריים באיכות טלוויזיונית. הרחבת ההסכם המתגבש כך שיכלול גם הפקת תכני 360 יכולה להיות צעד חשוב ומהותי אף יותר מהאפליקציה עצמה.

תגיות