אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אחרי אובר: משרד התחבורה יבדוק את הקארפול של ווייז ומוביט צילום: אלכס קולומויסקי

פרסום ראשון

אחרי אובר: משרד התחבורה יבדוק את הקארפול של ווייז ומוביט

ל"כלכליסט" נודע כי המשרד יבדוק בשבוע הקרוב אם שירותי התחבורה השיתופית שמציעות החברות, ובמסגרתן נגבה תשלום, מפרות את הוראות המשרד

11.03.2017, 22:02 | ליאור גוטמן

משרד התחבורה יבדוק בשבוע הקרוב את שירותי התחבורה השיתופית שמוצעים על ידי חברות שונות במשק כדי לוודא אם מדובר בגרסה מיוחדת של תשלום עבור נסיעה - כך נודע ל"כלכליסט". בין שמות החברות ששמן עלה כמועמדות לבדיקה ניתן לציין את ווייז ומוביט, שתיהן מספקות למשתמשים באפליקציות שלהן סוג של תחבורה שיתופית (קארפול).

קראו עוד בכלכליסט

באתרי החברות מציינים שמדובר בניסיון להוזיל עלויות על ידי המשתמשים (כלומר חלוקת עלות הנסיעה, ועל ידי כך הימנעות משימוש ברכב) ולא בתשלום בפועל לנהג המסיע, אולם במשרד התחבורה ירצו לוודא עד כמה רחבה הפעילות ועד כמה היא פוגעת, אם בכלל, בהוראות המשרד.

אפליקציית ווייז, צילום: בלומברג אפליקציית ווייז | צילום: בלומברג אפליקציית ווייז, צילום: בלומברג

הבדיקה של משרד התחבורה מגיעה בעקבות הזימון לשיחה של מנכ"ל אובר ישראל יוני גריפמן. בחמישי האחרון פורסם בכלכליסט שגריפמן הוזמן לתת הסברים האם חברת המוניות שתחת אחריותו מסיעה אנשים לכאורה בניגוד לחוק. הכוונה היא לתשאל את המנכ"ל בנוגע לסידורי נסיעה שהחברה נוקטת בהם כך שמי שמפעיל אותם מקבל החזר הוצאות במקום תשלום על הנסיעה, זאת במסגרת שירותי אובר נייט (UBER NIGHT), במסגרתם מוניות של החברה פועלות בשעות הקטנות של הלילה באיזורי ביקוש. לקוחות שמשתמשים בשירות לא משלמים על הנסיעה, אלא משתתפים בהוצאות הנהג.

הבדיקות של משרד התחבורה מתבצעות לאחר שבחודש שעבר השיק משרד התחבורה שירות של תחבורה משותפת שמסוגלת לחבר כמה נוסעים בתוך מונית אחת, זאת במקום נסיעות של לקוח בודד - תוך הבטחת הנחה של 20% מהתעריף הרשמי.

וכיצד יעבוד השירות? במשרד התחבורה גיבשו מסד נתונים של נסיעות שונות ותמחרו אותן ביחס לתעריף המונה הרשמי ולפקקי התנועה.

כדי לקבל הנחה כל שצריך הוא להזמין מונית בטלפון ולהודיע לנהג שמדובר בתחבורה שיתופית, כלומר שיש כמה נוסעים שכל אחד מהם יורד במקום אחר ומשלם בנפרד.

השירות החדש גובש למעשה בחוק ההסדרים האחרון בשיתוף משרד האוצר, זאת במטרה לתת מענה לנוסעים שרוצים לחלוק מונית ולשלם כל אחד את חלקו. בשלב זה עוד לא מדובר בשירות נסיעה חופשי לגמרי דוגמת אובר איקס, במסגרתו כל נהג משמש כנהג מונית לעת מצוא, והוא מיועד רק למי שמחזיק בידיו רישיון מונית רשמי. בעבר נשמעה ביקורת מול משרד התחבורה שמנע כניסת שירותי תחבורה מתקדמים, אם על ידי שמירה על ציבור בעלי המוניות ואם על ידי מתן פיצוי לבעל מונית שנכנסה לו תחרות לענף.

תגיות

12 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

12.
משרד התחבולה
נראה לי שמשרד התחבורה והעומד בראשו מונעים משיקולי ועדים ,אינטרסים אישים ,קולות של בחירות וכו. הכיוון מאוס ברור ,נסיעה שיתופית היא העתיד היא חוסכת פקקים ,תאונות ,זיהום ,חניה ,צורך בהשקעה של מיליארדים בתשתיות וכו. מאפשרת לוותר על רכב נוסף בבית וכו. כפי שעסק פעם בנושא הדבר קרוב ללבי . היום שהטכנולוגיה קיימת ניתן ליצר נסיעות שיתופיות דינמיות בצורה פשוטה יחסית ויעילה השר כ"ץ תפסיק לחשוב על אינטרסים של בעלי מונית תחשוב על טובת המדינה והאורחים תן אישור לפתיחת נסיעה שיתופית לכול מי שמעוניין.
רונן  |  03.06.17
לכל התגובות