אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קליפורניה בדרך להסדיר את השימוש ברכב אוטונומי בכבישי המדינה

קליפורניה בדרך להסדיר את השימוש ברכב אוטונומי בכבישי המדינה

אחת המגבלות העיקריות לשימוש ברכבים אוטונומיים הוא הרגולציה הלא מותאמת. משרד הרישוי הקליפורני פרסם תקנות המאפשרות את השימוש בו אפילו ללא נהג אנושי, הגה או דוושות

12.03.2017, 12:58 | עומר כביר
משרד הרישוי של קליפורניה פרסמה כללים רגולטוריים שיאפשרו למפתחות מכוניות אוטונומיות לבצע ניסויים ברכבים אלו בלי נוכחות של בן אדם ברכב. בנוסף מוותרת המדינה על הדרישה שמכוניות אלו יכללו הגה ודוושות.

קראו עוד בכלכליסט

"יותר יצרני רכב בודקים מכוניות אוטונומיות בקליפורניה מאשר בכל מדינה אחרת, והכללים המוצעים ישמרו את ההובלה שלנו עם טכנולוגיה זו", אמר מזכיר התחבורה של קליפורניה, בריאן קלי, בהודעה לעיתונות. "כללים אלו מגנים על בטיחות הציבור, מקדמים חדשנות וסוללים את הדרך לעתיד של בדיקה ופריסת כל רכב אוטונומיים".

תראי אמא! אני נוסע בלי הגה ודווושות!, צילום: איי פי תראי אמא! אני נוסע בלי הגה ודווושות! | צילום: איי פי תראי אמא! אני נוסע בלי הגה ודווושות!, צילום: איי פי

הכללים מנסים לאזן בין דאגה לבטיחות הציבור להבנה שטכנולוגיה אוטונומית יכולה לשפר את הבטיחות והניידות ולעודד חדשנות. בין השאר הם יוצרים הליך רישוי שמחייב עמידה בדרישות פדרליות על מנת לבצע ניסויים ללא אדם ברכב. הם גם מגדירים את המסגרת לביצוע ניסויים אלו, קובעים את הדרישות שיצרני רכב נדרשים לעמוד בהן על מנת למכור מכוניות אוטונומיות שלא כחלק ממערך הניסוי ודנים בסוגיות מרכזיות כמו פריסת כלי הרכב, אחריות ואפילו פרסום של מכוניות אוטונומיות.

אישור הכללים נתון להליך שכולל שימוע ציבורי, שעתיד להיערך ב-25 באפריל. לאחר השימוע צפוי משרד הרישוי להשלים הליכים רשמיים נוספים ולהגיש את הכללים לאישור סופי. ההליך כולו צפוי להסתיים עד סוף השנה.

אף שקליפורניה אינה המדינה הראשונה שמאפשרת הפעלת מכוניות אוטונומיות ללא נהג ברכב (מישיגן העבירה חוק שמתיר זאת בדצמבר), מדובר במהלך חשוב לאור מרכזיותה של המדינה כמוקד לבדיקת רכבים אלו וכמדינת הבית של כמה מהשחקניות הבולטות בתחום, ובראשן Waymo של אלפבית, טסלה ואפל.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות