אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לא יודעת שובע: פורסייט סוגרת גיוס הון פרטי שלישי השבוע צילום: עמית שעל

לא יודעת שובע: פורסייט סוגרת גיוס הון פרטי שלישי השבוע

מפתחת מערכות הבטיחות לנהיגה הודיעה על גיוס שלישי מאז הנפקת מובילאיי: החברה הנפיקה 2.8% ממניותיה למשקיעים פרטיים על פי שווי של 2.5 שקלים למניה ותמורת 5 מיליון שקל

16.03.2017, 12:51 | ניר טל

חברת פורסייט סוחטת את התהודה הציבורית שנוצרה סביבה בשבוע האחרון בעקבות עסקת מובילאיי ומודיעה על גיוס של 5 מיליון שקל נוספים. בכך יסתכם גיוס ההון של החברה בחודש מרץ לבדו בסכום של 43 מיליון שקל. בדיווח של היום מציינת פורסייט כי תחדל לבצע גיוסי הון ברמות המחירים הנוכחיות.  

קראו עוד בכלכליסט

במסגרת הגיוס הנוכחי הקצתה החברה 2 מיליון מניות למשקיעים לפי מחיר של 2.4 שקל למניה - גבוה ממחיר הגיוס שהושלם אתמול, לפי 2.1 שקל למניה, לאחר גיוס בשווי של 1.9 מיליון שקל שנערך ביום שני. 

בדומה לגיוס הקודם, גם הפעם מניות המשקיעים יהיו חסומות ולא ניתן יהיה למכור אותן בחצי השנה הקרובה. הן יהוו כ-2.8% מהון המניות של החברה לאחר ההקצאה. לכל משקיע יוקצה כתב אופציה עבור כל שתי מניות במחיר מימוש של 0.95 סנט בתום שנה וחצי ממועד ההקצאה. מחיר הגיוס נמוך בכ- 30% ממחיר המניה בשוק.

הרוכשים שהזרימו את הכסף בגיוס הנוכחי הם משקיעים חוזרים, שלקחו חלק בגיוס ההון הקודמים. בגיוס אתמול, ובגיוס שהורחב ביום שני האחרון השתתפו, בין היתר, משפחת דיין מחברת טרייד מוביל וחברת המזרח אחזקות, מבעלי השליטה ביבואנית הרכב UMI. אלה הצטרפו למשקיעים בסיבובים קודמים, לרבות נציגים ממשפחת קרסו, יצחק סוארי מג'נרל מוטורס וקבוצת לובינסקי.

פורסייט נשלטת  (49.1%) ומנוהלת על ידי חיים סיבוני. מניית החברה זינקה בעשרות אחוזים מרגע ההודעה על עסקת מובילאיי (המנייה קפצה ב-9.8% בשני, ב-8.8% בשלישי וב-10.8% ברביעי), והיא נסחרת היום בשווי שוק של 212 מיליון שקל.

פורסייט, הפועלת לפיתוח מערכות בטיחות לנהיגה ולמניעת תאונות דרכים, צפויה להגיש תשקיף לקראת הנפקה בנאסד"'ק בזמן הקרוב. חלק ממטרת הגיוס הקודמת נועדה לאפשר לחברה עמידה בדרישות הסף להון עצמי – שעומד על 5 מיליון דולר - לצורך הרישום למסחר בארה"ב. התמורה שתתקבל מהגיוס מיועדת למימון פעילות המחקר והפיתוח של פורסייט בדרך למסחור של המוצרים שהיא מפתחת.

בפברואר הציגה החברה דגם אלפא של המערכת אותה היא מפתחת, בשם Eyes on. בשונה ממובילאיי, המערכת של פורסייט מורכבת מזוג מצלמות וידאו המותקנות בקדמת הרכב ומספקות יכולת ראיה תלת-ממדית. בחברה מתמקדים בעיקר בפיתוח תוכנה (ולא בחומרה) כך שבעתיד הם צפויים למכור את המוצרים שיפתחו ליצרני רכב (OEM) ולחברות שבבים.

פורסייט החלה להיסחר בבורסה בתחילת שנת 2016 לאחר שהתמזגה עם השלד הבורסאי "אסיה פיתוח". מאותה עת גייסה החברה סכום כולל של 32 מיליון שקל ממשקיעים - ללא הגיוסים האמורים של חודש מרץ.

חיים סיבוני , צילום: עמית שעל חיים סיבוני | צילום: עמית שעל חיים סיבוני , צילום: עמית שעל

תגיות