אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הנזיפה הבריטית שסחטה מגוגל הבטחה לשנות את מדיניות הפרסום

הנזיפה הבריטית שסחטה מגוגל הבטחה לשנות את מדיניות הפרסום

ממשלת בריטניה זועמת על כך שפרסומות מטעמה הופיעו במקביל לתכנים המעודדים שיח של שנאה בפלטפורמות של גוגל, ויוצריהם אף מרוויחים מכך כלכלית

18.03.2017, 15:22 | רפאל קאהאן
פגישה של בכירים בגוגל ופקידים בכירים בממשלת בריטניה אתמול (ו') הסתיימה בהתנצלות של החברה ובהבטחה לשנות את מדיניות הפרסום שלה בשלל פלטפורמות התוכן שהיא מתפעלת. הפגישה התקיימה לאחר שהטיימס הבריטי חשף במהלך שבוע שעבר שפרסומות של ממשלת בריטניה, בין השאר של הדואר המלכותי, הבי.בי.סי וכן שירות התעסוקה הופיעו במקביל לתכנים "קיצוניים".

קראו עוד בכלכליסט

הפרשה שהסעירה את בריטניה במהלך השבוע שחלף, חשפה שהתכנים - סרטוני יוטיוב של הגזען הלבן דיוויד דיוק, השדרן מייקל סבאג' שכניסתו לממלכה המאחדת נאסרה בשל השתלחויות הומופוביות או סרטונים של הכומר סטיבן אנדרסון ששיבח את הטבח בו נרצחו 49 חברי הקהילה הגאה בדיסקוטק בקיץ שעבר - הראו באנרים פרסומיים של ממשלת בריטניה ושל עוד חברות.

קצת גאווה בריטית, צילום: איי אף פי קצת גאווה בריטית | צילום: איי אף פי קצת גאווה בריטית, צילום: איי אף פי

הביקורת שהופנתה כלפי גוגל הייתה שהחברה מרוויחה כסף על גב שיח של שנאה. בנוסף התברר שהשיטה מביאה לכך שבעקיפין הכסף שמשולם לפרסום על ידי ממשלת בריטניה מוצא את עצמו בידי מפרסמי הסרטונים האלה, כך יוצא שכספי משלמי המסים הבריטים משמשים בעקיפין למימונם של אותם מפרסמים. על כל 1,000 צפיות ביוטיוב מרוויח יוצר התוכן בממוצע כ-7.60 דולר. חלק מהסרטונים המדוברים בהם הופיעו הפרסומות של ממשלת בריטניה הראו מספר צפיות גבוה מ-100 אלף.

בעקבות הממשלה גם חברות גדולות כגון לוריאל, מקדונלד'ס, אאודי, רשת המרכולים סיינסבורי, עיתון הגרדיאן או ערוץ 4 הודיעו שהם מפסיקים לאלתר לפרסם על גבי הפלטפורמה של גוגל כל עוד אין להם שליטה על מיקום הפרסומות. המפרסמים וכן סוכנות הפרסום הוואס (השישית בגדולה בעולם), שמוציאה כ-43 מיליון דולר בשנה על פרסום בגוגל עבור לקוחותיה הבריטים התרו בפני גוגל שהיא חייבת למצוא פתרון הולם לסוגיה.

בעקבות הפגישה של נציגי גוגל ופקידי הוד מלכותה אתמול נראה שהחברה הבינה שהיא חייבת למצוא פתרון יעיל. מערכת הפרסום שלה מבוססת רובה ככולה על תוכנה אוטומטית שמתאימה את הפרסומת בעיקר על בסיס הצופה ולא ביחס לתוכן המשודר. עם זאת בגוגל הבטיחו לעמול באופן מיידי על פתרון שיושק בשבועות הקרובים. בפוסט בבלוג החברה שפורסם אמש נמסר שהיא "יכולה לעשות עבודה טובה יותר".

הפרשה מגיעה גם לאחר שגוגל, פייסבוק וטוויטר ספגו נזיפה נוספת מאת יו"רית ועדת הפנים של הפרלמנט הבריטי בתחילת השבוע שעבר. במכתב חמור שנשלח לחברות תוהה היו"רית כיצד ייתכן שחברה כמו גוגל יודעת "לזהות באופן מיידי תכנים שעוברים על זכויות יוצרים וקניין רוחני ומתקשה כל כך בסינון תוכן לא חוקי". היא הוסיפה שלטעמה גוגל "מרוויחה משנאה". שלוש החברות הופיעו בפני הוועדה בשבוע שעבר ונשאלו שאלות על הנושא.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות