אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
תהליך ההתייעלות של OTI הקטין את ההפסד ב-90% בשנת 2016 צילום: איי אף פי

תהליך ההתייעלות של OTI הקטין את ההפסד ב-90% בשנת 2016

החברה מראש פינה הפועלת בתחום הכרטיסים החכמים דיווחה על הפסד של 900 אלף דולר, זאת לעומת הפסד של 7.2 מיליון דולר ב-2015; הכנסות החברה צמחו ב-11% ל-20.6 מיליון דולר

22.03.2017, 19:23 | גולן חזני

חברת OTI - On Track Innovations, המפתחת ומוכרת פתרונות טכנולוגיים ליישומי תשלום ללא מגע ותקשורת, דיווחה היום (ד') על תוצאותיה לרבעון הרביעי ולשנת 2016.

קראו עוד בכלכליסט

על פי הדוח, תהליך ההתייעלות בחברה הקטין ב-4 מיליון דולר את הוצאות התפעול ב-2016 ל-12.1 מיליון דולר והביא אותה להפסד נקי של 900 אלף דולר בלבד, לעומת 7.2 מיליון דולר ב-2015. הכנסות החברה צמחו ב-11% ב-2016 ל-20.6 מיליון דולר לעומת 18.5 מיליון דולר ב-2015. הרווח הגולמי גדל ב-10% לסך של 10.2 מיליון דולר.

לפני כשנה וחצי מונה שלומי כהן לתפקיד המנכ"ל, מי שהיה נשיא ומנכ"ל חברת RayV שנמכרה בכ-100 מיליון דולר ב-2014 ליאהו. כהן ביצע שינוי ארגוני ב-OTI, שכלל פיטוריי כ-50 עובדים, ומיקד את החברה לשוק אמצעי התשלום ללא מגע Contactlesss- בטכנולוגיית NFC, אשר נחשבת לתקן שנועד לצמצם משמעותית גניבת מספרי אשראי.

החברה מראש פינה הסבה את עיקר פעילותה בתחום הכרטיסים החכמים לתחום ה-Contactlesss ופיתחה אמצעים חדשניים לתשלום, בין היתר באמצעות טבעת ייעודית או כרטיס חכם המחובר לדש הבגד. עיקר כוח הפיתוח והפטנטים של OTI טמון במזעור, בגמישות ובעמידות הכרטיסים החכמים שהיא מפתחת.

 , צילום: שאטרסטוק צילום: שאטרסטוק  , צילום: שאטרסטוק

ברבעון הרביעי של 2016 מדווחת OTI על הכנסות שהסתכמו ב- 5.6 מיליון דולר, עליה של 3% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד ועל ירידה של 10% בהוצאות התפעול שהסתכמו ב-3.4 מיליון דולר.

החברה מזהה צפי חיובי בפעילותה ביפן, לאחר שכבר בתחילת 2017 דיווחה על קבלת הזמנה ממשווק יפני גדול לרכוש 10,000 מערכות OTIMetry במהלך שלוש השנים הקרובות. שלומי כהן, מנכ"ל OTI, אמר: "אנו גאים להציג רבעון חמישי ברציפות של שיפור כמעט בכל הפרמטרים, וכן שיפור בתוצאות השנתיות של 2016 לעומת 2015 לצד צמצום משמעותי של ההפסדים. אנו מאמינים כי כבר במהלך 2017 נציג EBITDA חיובי. אנו רואים שיפור בפעילות המוצרים בטכנולוגיה הלבישה שלנו. לאחר שבמאי 2016 השקנו את טכנולוגיית התשלום שלנו Pay Capsule Flex, הצגנו בנובמבר את הטבעת המשלמת בשילוב טכנולוגיה זו".

תגיות