אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ההתרחבות העולמית מקפיצה ב-31% את המכירות השנתיות של פרוטרום צילום: תומי הרפז

ההתרחבות העולמית מקפיצה ב-31% את המכירות השנתיות של פרוטרום

חברת הטעמים סיימה את 2016 עם הכנסות של 1.15 מיליארד דולר, הרווח הנקי טיפס ב-15% ל-95 מיליון דולר. הרבעון הרביעי נחתם עם צמיחה של 28% בשורה העליונה ושל 15% בשורה התחתונה

23.03.2017, 11:10 | ניר טל

חברת הטעמים הישראלית פרוטרום ממשיכה לצמוח, ומסכמת רבעון ושנה שלמה עם עלייה נאה בשורה העליונה ובשורה התחתונה. פרוטרום, תחת ניהולו של אורי יהודאי, מסיימת את הרבעון עם רווח נקי של 27 מיליון דולר, עלייה של 15% בהשוואה לרבעון המקביל בשנה הקודמת, שהושלמה עם 23.5 מיליון דולר.  

קראו עוד בכלכליסט

הרווח הנקי המתואם (בניכוי השפעות והוצאות חד-פעמיות) הסתכם בכ-34 מיליון דולר לעומת 31 מיליון דולר ברבעון המקביל. ההוצאות החד-פעמיות נבעו בין היתר ממיזוג פעילות Wiberg (אותה רכשה ב130 מיליון דולר השנה) עם פעילות ה- Savory של פרוטרום - מהלך שגרע 6.9 מיליון דולר מהרווח.

הכנסות הקבוצה ברבעון הסתכמו בכ-289 מיליון דולר, מול 225 מיליון דולר ברבעון המקביל - צמיחה של 28.1%. העלייה מיוחסת בעיקר לצמיחה בהיקף המכירות בפעילות הטעמים של החברה, שהצליחה לקזז השפעה שלילית של 2.1% כתוצאה מהשינויים בשער הדולר.

פרוטרום, שבשליטת קבוצת ICC ( המחזיקה ב-35.99%), עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של תמציות טעמים וחומרי גלם ייחודיים לתעשיית המזון. במסגרת פעילות זו מדווחת החברה על שני תחומי ליבה: פעילות הטעמים המהווה 74% ממחזור המכירות ופעילות חומרי הגלם הייחודיים המהווה כ-19% ממזור המכירות. הכנסות החברה בשני תחומים אלה ברבעון הרביעי הסכמו בכ- 267 מיליון דולר, מול 204 מיליון דולר ברבעון המקביל (עלייה של 30%). שאר ההכנסות מיוחסות לפעילות הסחר והשיווק של החברה (7% מהמכירות) ובמסגרתה היא מייבאת חומרי גלם.

פרוטרום שידועה באסטרטגיית הרכישות שלה בשנים האחרונות, ובפרט בתחום הטעמים (המייצר לה רווח תפעולי ממוצע של 14.9%), רכשה תשע חברות במהלך שנת 2016. חלקן ככל הנראה השפיעו על ירידה בשיעורי הרווחיות בפרספקטיבה רבעונית, אם כי בחברה מציינים שיצליחו להתייעל ולהביא לחסכון תפעולי בהיקף של 20-22 מיליון דולר החל מהשנה הקרובה.

עדות לקצב הצמיחה של החברה היא מצבת העובדים שלה שהסתכמה בסוף השנה ב-4,750 עובדים, עלייה של יותר מ-25% בהשוואה לשנה שעברה. פילוח גיאוגרפי של המחזור השנתי מלמד שקרוב ל-80% ממכירות הקבוצה הן למערב אירופה ולשווקים מתעוררים, כך שהרכישות של חברות באזורים אלה מתורגמות לשורת ההכנסות שלה.

תוצאות שנתיות

במהלך שנת 2016 צמחו הכנסות החברהב-31% ל-1.15 מיליארד דולר, בהשוואה להכנסות של 873 מיליון דולר ב-2015. הרווח התפעולי השנתי הסתכם ב 149 מיליון דולר, לעומת 130 מיליון דולר בשנה הקודמת. בשורה התחתונה רשמה פרוטרום רווח נקי של 109 מיליון דולר, לעומת 95 מיליון דולר בשנת 2015 - עלייה של 15%. 

המנכ"ל אורי יהודאי התייחס לאחר פרסום הדוחות למהלכי ההתרחבות של החברה. "הגידול המואץ של פעילותנו בשנת 2016 נובע מהמשך הצמיחה הפנימית המהירה של פעילות הטעמים הרווחית שלנו בקצב שנתי של 6.1% ומהתרומה של הרכישות האסטרטגיות שביצענו", אמר יהודאי.

החברה הציבה יעד של 2 מיליארד דולר הכנסות ושיעור EBITDA של 22% מהמחזור עד לשנת 2020. שיעור ה-EBITDA בשנת 2016 (שהסתכם ב-215 מיליון דולר) עמד על 20.1% מהמחזור.

עלות שכרו של יהודאי לשנת 2016 עומדת על 3.1 מיליון דולר, כאשר למעלה ממחציתה מורכב ממענק משתנה מבוסס ביצועים בהיקף של 1.6 מיליון דולר.

אורי יהודאי מנכ"ל פרוטרום, צילום: תומי הרפז אורי יהודאי מנכ"ל פרוטרום | צילום: תומי הרפז אורי יהודאי מנכ"ל פרוטרום, צילום: תומי הרפז

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות