אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אתרי תיירות או הזמנה ישירה: איפה כדאי יותר לרכוש חופשה? צילום: שאטרסטוק

אתרי תיירות או הזמנה ישירה: איפה כדאי יותר לרכוש חופשה?

האם הדילים שמציעים אתיירי תיירות כמו אקספידיה זולים יותר מהזמנת טיסה ומלון ישירות מהחברה? באיזה סוג של הזמנה תקבלו יחס מועדף במצב של תקלה? והאם שיטת הבונוסים החדשה של האתרים משנה את התמונה?

25.03.2017, 21:59 | שירות כלכליסט

כיום קל מאי פעם למצוא מבצעים משתלמים בטיסות ועל פי רוב אפשר לקבל את המחיר הכדאי ביותר ישירות מחברת התעופה או מבית המלון. השאלה המתבקשת היא האם לאור זאת ישנה בכלל סיבה להזמין חופשה דרך אתרי נסיעות מתווכים? לאחרונה, אתר אקספידיה (Expedia) הרחיב את תוכנית צבירת הנקודות שלו והוא מאפשר ללקוחות לצבור בונוסים. אקספידיה היא לא סוכנות הנסיעות המקוונת (OTA) הראשונה לעשות מבצע כזה. הנה השוואה בין שיטה זו לשיטה הישירה.

קראו עוד בכלכליסט

אם מתעלמים מתוכנית הבונוסים, הרי שאין באמת יתרון בולט בהזמנת טיסות או בתי מלון מאתרים כגון "אקספידיה", "טלוולוסטי" או "אורביטס". נוסעים נהגו להזמין בזמנו טיסות ובתי מלון באמצעות אתרים כאלו משום שהמחירים שהציעו נראו זולים בהרבה. אולם כיום ניתן להשיג דילים טובים לא פחות – ואף יותר – באמצעות הזמנה ישירה מחברת התעופה או מבית המלון.

הזמנה של טיסה הלוך ושוב ב"גוגל פלייטס" וב"טרוולוסטי", לדוגמה, מניבה מחיר זהה להזמנה ישירה מחברת תעופה כמו "יונייטד". השוואת אותה הטיסה באקספידיה ובאורביטס הניבה אותן תוצאות. בעוד שאתרים אלו אכן מציעים את הדיל הטוב ביותר לטיסה ולמלון גם יחד, הרי שרוב בתי המלון מתחייבים למחיר הטוב ביותר, מה שאומר שאם הצלחתם למצוא דיל זול יותר באינטרנט, התקשרו למלון כזה בטלפון והוא מתחייב להשוות את המחיר.

 , צילום: שאטרסטוק צילום: שאטרסטוק  , צילום: שאטרסטוק

כמו כן, שירות הלקוחות איכותי יותר בעת הזמנה ישירה מבית המלון. בתי מלון רבים מעדיפים שאורחיהם יזמינו ישירות מהם ורבים מהם יעניקו שירות טוב יותר כך. ישנם בתי מלון שייתנו עדיפות לחדרים טובים לאורחים המזמינים מהם ישירות מה שמותיר את המזמינים באתרי נסיעות עם החדרים הקטנים או הפחות טובים.

כמו כן הזמנת חדר מבית המלון ישירות מאפשרת קבלת סיוע מהיר ואיכותי יותר בעת תקלות או בעיות.

גם במקרה שבו אינכם מרוצים ממשהו במלון, יהיה לכם קל יותר לקבל שירות ופתרון מהיר מהמלון אם הזמנתם ממנו ישירות. אם לדוגמה, מלון מבקש לפצות אורח בהוזלה של 20%, במקרים שהאורח הזמין חדש מאתר נסיעות, על המלון להסדיר את הפיצוי באמצעות החברה בתהליך מסורבל. אורח שהזמין ישירות מהמלון יקבל במהירות וללא סיבוכים את ההנחה.

אותו הדין לגבי טיסות: אם ישנו עיכוב או ביטול טיסה, הרי שקשה יותר להתמודד מול חברת התעופה אם הכרטיס הוזמן באמצעות אתר נסיעות, לעומת הזמנה ישירה מהחברה. כמו כן, אם יש צורך לבצע שינוי בתאריך הטיסה או במחלקה, אתרי נסיעות רבים ייגבו עמלת שינוי בנוסף למחיר הכרטיס.

 , צילום: שאטרסטוק צילום: שאטרסטוק  , צילום: שאטרסטוק

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

12 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה