אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בעקבות תאונה: אובר משעה את תוכנית הרכב האוטונומי שלה צילום: רויטרס

בעקבות תאונה: אובר משעה את תוכנית הרכב האוטונומי שלה

אובר הודיעה כי שני ניסויי השטח שהיא עורכת עם מוניות אוטונומיות יופסקו עד לסיום חקירת התאונה הקשה שארעה אתמול באריזונה, בה היתה מעורבת אחת ממוניות החברה שמשתתפות בפיילוט

26.03.2017, 09:35 | נמרוד צוק
אובר משעה את תוכנית הרכב האוטונומי שלה: בעקבות התאונה שהתרחשה אתמול בבוקר (שבת) באריזונה בין אחת ממוניות החברה האוטונומיות שמשתתפות בפיילוט שמתקיים במדינה לרכב אחר, הודיעה אובר כי שני ניסויי השטח שהיא עורכת, באריזונה ובפיטסבורג, יופסקו עד לסיום חקירת התקרית.

צילומים וסרטונים שמופצים ברשת ובכלי התקשורת ביממה האחרונה מציגים את תוצאות ההתנגשות, שהתרחשה אתמול בבוקר בעיר טמפה: מכונית הוולבו של אובר שרועה על צידה על הכביש, ולצידו הרכב כפי הנראה גרם לתאונה, מכונית כביש-שטח של פורד שצידה הימני נמעך באופן דרמטי.

קראו עוד בכלכליסט

למזלם של המעורבים בתקרית ושל החברה, לא היו נפגעים בגוף בתאונה, ובעת שהתרחשה, לא היו נוסעים במונית ונהג הרכב ישב בכסאו. כך לפי משטרת טמפה. בנוסף, המשטרה הטילה את האשמה בתקרית על נהג הרכב השני, שלא נתן למכונית של אובר זכות קדימה כאשר היה עליו לעשות זאת. עם זאת, עדיין לא ידוע האם בעת התאונה הרכב נשלט על ידי המערכת האוטונומית או בידי הנהג, שאלה שתהיה לה משמעות ניכרת מבחינת הנזק העסקי שעלול להיגרם לאובר מהתקרית.

תואנת הדרכים שבה היתה מעורבת מכונית אוטונומית של אובר, צילום: רויטרס תואנת הדרכים שבה היתה מעורבת מכונית אוטונומית של אובר | צילום: רויטרס תואנת הדרכים שבה היתה מעורבת מכונית אוטונומית של אובר, צילום: רויטרס

זו התאונה הפומבית הראשונה בה מעורב רכב אוטונומי של אובר ואחת התאונות הקשות בהיסטוריה הקצרה של רכבים אוטונומיים על כבישים ציבוריים. בשנה שעברה איבד נהג של מכונית טסלה את חייו בתאונה בעת שרכבו נשלט על ידי המחשב, התקרית החמורה ביותר מסוג זה עד כה, והרכבים של גוגל היו מעורבים במספר תאונות קלות בשנים האחרונות, ללא נפגעים כלשהם.

תוכנית הרכב האוטונומי של אובר היא אחד המיזמים הבולטים כיום בתעשיה ואחד הבודדים שכוללים ניסויים בהיקף רחב על כבישים ציבוריים, שמופעלים מאז אוגוסט בפיטסבורג ומתחילת השנה גם באריזונה. התוכנית, עם זאת, סובלת גם מלא מעט קשיים - סכסוך משפטי עם גוגל הטוענת כי אובר ו-Otto גנבו ממנה סודות מסחריים, לצד מקשיים טכנולוגיים, נטישת אנשי מפתח בפרויקט ובעיות ניהוליות קשות, לפי תחקיר שפורסם בסוף השבוע באתר re/code.

הסרטון לאחר התאונה: 

 

אלו מצטרפים לשורה ארוכה של פרשיות שליליות האופפות את החברה - התפטרות דרמטית של נשיא החברה ג'ף ג'ונס, טענות להטרדות מיניות ואווירה סקסיסטית מצד עובדות רבות, עימות של המנכ"ל טראוויס קלאניק עם אחד הנהגים שתועד בווידאו ואילץ אותו לפרסם התנצלות, וחשיפת התוכנית החשאית "גרייבול" לזיהוי אנשי אכיפת חוק המשתמשים באפליקציה והרחקתם ממוניות החברה

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

21 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

21.
זה יגיע אבל ייקח עוד הרבה זמן
הערוב של רכבים הנשלטים ע"י אדם ורכבים אוטונומים נמצא בלב הקושי. התגובה של רכב אוטונומי תלוייה באלגוריתמים של המחשב. התגובה של אדם תלויה בנהג. לעולם יהיו סתירות בין השניים. עד שסתירות אלו יישבו לא יוכלו השניים ליסוע באותו כביש. בתאונה בין רכב אוטונומי ורכב אנושי או לרכב אוטונומי אחר, מי יישא באחריות. ומה על האקרים, אי אפשר יהיה לסמוך על רכבים נשלטי מחשב מבלי לתת לבעיה זאת פתרון מוחלט.
מהנדס  |  27.03.17
20.
איפה אתם חיים? במאה ה-19?
רכב אוטונומי יהיה הרבה יותר מהר ממה שאתם חושבים אני מאמין שתוך 5 שנים רוב הרכבים החדשים שימכרו יהיו בעלי יכולות אוטונומית בכבישים מהירים ומשם הדרך לאוטונומיה מלאה קצרה ביותר. כבר היום יש לכם בכבישים משאיות אוטונומיות ורכבים אוטונומיים שאתם לחלוטין מתעלמים מהם. לכל אלו שטוענים שאנשים לא יקרנו רכבים אוטונומיים אתם שוכחים דבר אחד מאוד פשוט לרוב האנשים בניו יורק/פריז/לונדון אין מכונית! התהליך יתחיל בהחלפת המוניות ויחלחל לאזרחים.
ggg  |  27.03.17
19.
זה אותם אילו שחשבו שאינטרנט בסלולרי לא יתפוס
מאז ומעולם היו חכמים שחשבו שהמכונית לא תחליף את סוס, שהמחשבון לא יחליף לעולם את החשבוניה. ובכלל אין סיכוי שמשהו ישתנה. בעוד כמה עשרות שנים לרוב האנשים לא יהיה רשיון נהיגה אלא רשיון להפעיל רכב אוטונומי.
אחד שלא מבין מאיפה כולם יודעים הכל  |  26.03.17
לכל התגובות