אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"הצפון זקוק לשדה תעופה בינלאומי" צילום: עמית שעל

"הצפון זקוק לשדה תעופה בינלאומי"

כך סבור חיים אוחיון, מבעלי מתחם אגמון החולה. לדבריו בוועידה לעסקים וצמיחה בצפון של "כלכליסט", "התיירות היא מנוע צמיחה כלכלי, כמותי, במיוחד בהיבט תעסוקתי"

28.03.2017, 13:44 | תומר הדר

"התיירות היא מנוע צמיחה כלכלי, כמותי, במיוחד בהיבט תעסוקתי" כך אמר חיים אוחיון, מבעלי מתחם אגמון החולה, קבוצת הכדורסל הפועל גלבוע גליל ומבשלת הגולן, בוועידה לעסקים וצמיחה בצפון של "כלכליסט".

לדבריו, "בצפון אנו מאופיינים בחקלאות, תיירות ותעשייה ישנה. מה שקשור בצריכה, בבילוי", הוא סיפר כי לפני כשנה "הקמנו מתחם תיירותי על 90 דונם, כולל אולם כנסים. המקום מתקדם טכנולוגית וגם ויזואלית, יש בו ספא, חדרי יין, גם שוק קולינריה. בעוד חודש יהיה שם כדור פורח המאפשר נוף לאגמון החולה"

חיים אוחיון, מבעלי מתחם אגמון החולה, צילום: עמית שעל חיים אוחיון, מבעלי מתחם אגמון החולה | צילום: עמית שעל חיים אוחיון, מבעלי מתחם אגמון החולה, צילום: עמית שעל

אוחיון הוסיף כי "התיירות היא מנוע צמיחה כלכלי. היא פוגשת חקלאות, התיישבות, בילוי וצריכה. הגליל המזרחי מאכלס כ-3.5 מיליון מטיילים ויש להם מעט מאוד חדרים ומעט מאוד אטרקציות. אנו רוצים להיות חלק מכך ולדעתי יש כאן פוטנציאל. אין ספק שהגליל דומה לטוסקנה, או לפרובנס, מקום שאוהבים להגיע אליו. נהנים מפירותיו. כדי שהדבר יתרחש יותר מהר, אין ספק שמאמצי יזמים בודדים אינם מספיקים.

"יש להשתמש בכלים לאומיים ונדרשת כאן מעורבות שלטונית עמוקה יותר. כאן נדרש מאמץ מרוכז בכל קנה מידה. מצפים שנהפוך לאזור תיירות, אך איני מכיר אזור תיירותי ללא שדה תעופה. זה קרה ברודוס, כרתים, טוסקנה. צריך כאן שדה תעופה בינלאומי. השדה בראש פינה יכול להיות כזה אם ישקיעו בו", סיכם אוחיון.

תגיות