אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"בפריפריה אנו מתמודדים עם ירידה במספר התלמידים הלומדים 5-4 יחידות מדעים" צילום: עמית שעל

"בפריפריה אנו מתמודדים עם ירידה במספר התלמידים הלומדים 5-4 יחידות מדעים"

צפית לוקץ מהמכללה האקדמית תל חי, מנהלת תוכנית "גליליום", אמרה בוועידה לעסקים וצמיחה בצפון של "כלכליסט": "חרטנו על דגלנו להעלות את מספר הלומדים מדעים, שילכו אחר כך ללמוד באקדמיה ויחזרו לאחר מכן לגור בגליל"

28.03.2017, 15:07 | אסנת ניר

צפית לוקץ מהמכללה האקדמית תל חי, מנהלת פדגוגית של תוכנית גליליום, הופיעה היום (ג') בוועידה לעסקים וצמיחה בצפון של "כלכליסט" וסיפרה כי מדובר בתוכנית "מדעני וממציאי העתיד".

"חרטנו על דגלנו להעלות את מספר הלומדים מדעים, שילכו אחר כך ללמוד באקדמיה ויחזרו לאחר מכן לגור בגליל", אמרה לוקץ. "אנו פועלים בשיתוף פעול עם המכללה האקדמית אוהלו במגוון פעילויות. הקמנו תחנות חקר שתפקידן לשלב את כלל הפעילות בתחום המדעים עם המוסדות והתעשיות במרחב, הפקולטה לרפואה ועם כל השותפים שלנו בתחום חינוך המדעים. בנוסף התלמידים כותבים עבודת גמר ומשלבים את התעשייה בפרויקטים אלו.

"אנו בפריפריה ולכן יש לנו כמה אתגרים להתמודד איתם, כמו ירידה במספר התלמידים הלומדים 5-4 יחידות לימוד מדעים. בנוסף, קיים מחסור במורים המלמדים מדעים. גם כאשר מספקים הכשרה למורים, הם לא תמיד זמינים, ולכן מורים שלנו מלמדים פעמים רבות את תוכניות המדעים". 

לדברי לוקץ יש תוצאות לפעילות התוכנית: "יש עלייה במספר התלמידים הלומדים מדעים ועלייה משמעותית במספר עבודות הגמר".

צפית לוקץ, רכזת מיזם "גליליום", מכללת תל חי, צילום: עמית שעל צפית לוקץ, רכזת מיזם "גליליום", מכללת תל חי | צילום: עמית שעל צפית לוקץ, רכזת מיזם "גליליום", מכללת תל חי, צילום: עמית שעל

תגיות