למרות מעבר לרווח: כ-21 אלף מנויים נטשו את yes במהלך 2016
שיעור נטישת המנויים של החברה עמד על 3.6%. שיעור הנטישה בחברה המתחרה הוט עמד על 13 אלף מנויים; הרווח הנקי של yes עמד על 68 מיליון שקל, לעומת הפסד של 354 מיליון שקל ב-2015
ספקית הטלוויזיה הרב ערוצית yes דיווחה על תוצאותיה ל-2016 והציגה ירידה חדה במספר המנויים במקביל למעבר לרווח נקי שנתי.
נכון לסוף 2016, ל-yes כ-614 אלף מנויים – ירידה של 21 אלף בהשוואה לתחילת השנה. נתח השוק של yes בשוק הטלוויזיה עומד על 40%, לעומת נתח שוק של 42% בסוף 2015. למעשה מדובר בשנה הקשה ביותר של yes מבחינת כמות המנויים שנטשו.
קראו עוד בכלכליסט
כמעט 60 לקוחות עזבו מדי יום
שיעור נטישת המנויים של החברה בניהולו של רון אילון עמד בסוף 2016 על 3.6%, לעומת 3.5% בתקופה המקבילה ב-2015. שיעור נטישת המנויים מוגדר ככמות מנויי yes שנטשו את החברה במהלך התקופה חלקי הכמות הממוצעת של המנויים הרשומים. לשם השוואה, החברה המתחרה HOT, איבדה כ-13 אלף מנויים במהלך 2016.
בשורה העליונה ההכנסות השנתיות של yes עמדו על 1.75 מיליארד שקל – ירידה של 1.6% בהשוואה ל-2015. בשורה התחתונה, הרווח הנקי של yes עמד על 68 מיליון שקל, לעומת הפסד של 354 מיליון שקל ב-2015. השינוי נבע רובו מגידול ברווח הנקי נובע מרישום נכס מס נדחה בגין חלק מההפסדים הצבורים משנים קודמות ומהמרת הלוואות הבעלים להון.
הכנסות yes ברבעון הרביעי של השנה הסתכמו ב-438 מיליון שקל, לעומת 449 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2015 - ירידה של כ- 2.4%. עיקר הירידה נבעה מקיטון במצבת הלקוחות. הרווח הנקי ברבעון הרביעי של 2016 הסתכם ב-395 מיליון שקל, לעומת הפסד של 110 מיליון שקל ברבעון הרביעי אשתקד. מצבת העובדים של yes נכון לתחילת 2017 עומדת על 1,753 עובדים – ירידה של 231. עיקר הירידה במצבת כח האדם נבעה מ"שיפור תהליכי במרכזי השירות", כך לפי לשון החברה.ה-ARPU (רווח ממוצע ללקוח) השנתי של yes נותר ללא שינוי לעומת שנת 2015 והסתכם בכ-233 שקל. ה-ARPU ברבעון הרביעי של שנת 2016 הסתכם בכ-237 שקל, לעומת כ-235 שקל ברבעון הרביעי של 2015 - עלייה של כמעט 1%. לשם השוואה ה-ARPU של HOT עמד ברבעון הרביעי של 2016 על על 233 שקל למנוי, עלייה קלה לעומת 231 שקל ברבעון השלישי.
10 תגובות לכתיבת תגובה