אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המשביר: ההפסד לבעלי המניות גדל ל-43 מיליון שקל ב-2016 צילום: אלכס קולומויסקי

המשביר: ההפסד לבעלי המניות גדל ל-43 מיליון שקל ב-2016

זאת לעומת כ-4 מיליון שקל בשנת 2015; רשת ניו פארם, שבימים אלה מתנהל מו"מ למכירתה לשופרסל, סיימה את השנה שעברה עם הפסד תפעולי; עלייה ברווחיות בתי הכלבו

31.03.2017, 14:48 | אורנה יפת
קבוצת המשביר סיימה את שנת 2016 עם הכנסות של 1.73 מיליארד שקל לעומת 1.74 מיליארד שקל ב-2015, כך עולה מדו"חותיה שפורסמו היום (ו'). הרווח הגולמי של הקבוצה הסתכם ב-616.6 מיליון שקל לעומת 642 מיליון שקל בשנה שעברה. הקבוצה הציגה הפסד של 29.8 מיליון שקל מפעולות נמשכות לעומת רווח של 7.3 מיליון שקל אשתקד וסיימה את השנה עם הפסד לבעלי המניות של 43.3 מיליון שקל בהשוואה להפסד של 4.3 מיליון שקל ב-2015.

קראו עוד בכלכליסט

הקבוצה מדווחת על עליה בפדיון החנויות הזהות של בתי הכלבו וניו פארם ל-1.8 מיליון שקל לעומת 1.78 מיליון שקל ב-2015.

המשביר מנהלת בימים אלה משא ומתן מתקדם למכירת רשת ניו פארם לשופרסל, שצפויה לשלם 115 עד 135 מיליון שקל. העסקה טעונה את אישור הדירקטוריון של שתי החברות ואישור רשות הגבלים עסקיים.

המשביר מפעילה 38 סניפי בתי כלבו. במגזר זה רשמה הקבוצה ב-2016 הכנסות של מיליארד שקל לעומת 1.02 מיליארד אשתקד. הרווח התפעולי עלה ל-46.5 מיליון שקל לעומת 40 מיליון שקל ב-2015 ושיעורו מהמחזור עלה מ-4% ל-5%. השיפור בתוצאות נובע מהטמעת תוכנית ההתייעלות והרה ארגון שמבצעת הקבוצה והמיזוג התפעולי של ניו פארם והמשביר שחסך עד כה 10 מיליון שקל.

בתחום פעילות חנויות הפארם, שבו פועלת הקבוצה באמצעות 67 סניפי ניו פארם, מדווחת החברה על גידול בהכנסות ל-711 מיליון שקל לעומת 696.9 מיליון שקל אשתקד. עם זאת, ניו פארם סיימה את השנה עם הפסד תפעולי של 5.4 מיליון שקל לעומת רווח של 8.8 מיליון שקל ב-2015, שנבע מאסטרטגיה של הגדלת נתחי שוק במטרה להגדיל את נאמנות הלקוחות.

לדברי רמי שביט, מנכ"ל המשביר 365 החזקות, "תוצאות שנת 2016 משקפות צמיחה ושיפור ברווחי מגזר בתי הכלבו. במהלך השנה ביצענו שורה של מהלכים עסקיים, כחלק מתהליך הרה-ארגון וההתמקדות בפיתוח עסקי הליבה, וביניהם: השקנו את האסטרטגיה השיווקית החדשה של הקבוצה בתחום האופנה, במסגרתה הבאנו לבתי הכלבו מותגי אופנה בינלאומיים מובילים ומגוונים. בין היתר, חתמנו השבוע על הסכם זכיינות עם ענקית הספורט אינטרספורט – מותג שיהווה מנוע צמיחה משמעותי עבורנו לשנים הקרובות. במקביל, החלטנו על מעבר אסטרטגי של ניהול סניפי ניו פארם לידי זכיינים, ואף חתמנו על הסכם חדש עם ויזה כאל ויינות ביתן, המאחד את מועדוני האשראי של החברה ושל יינות ביתן תחת מועדון אחד. כמו כן, חתמנו על הסכם למכירת השליטה בקשרי תעופה והקטנו משמעותית את הוצאות הפרסום. במסגרת אסטרטגיית ההתמקדות בתחומי הליבה, עליה הצהרנו בשנתיים האחרונות, אנו מנהלים עתה מו"מ מתקדם למכירת רשת ניו פארם לידי שופרסל, וכן פועלים למימוש האחזקה בחברת טכנולוגיות 365. בהנחה של מימוש אחזקות אלה, תתמקד המשביר 365 בפיתוח מגזר בתי הכלבו ובפעילות מועדון 365".

רשת הפארם על המדף, צילום: אוראל כהן רשת הפארם על המדף | צילום: אוראל כהן רשת הפארם על המדף, צילום: אוראל כהן

תגיות