אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
האפליקציה שמאפשרת מסחר במניות ללא דמי תיווך שווה 1.3 מיליארד דולר צילום: גוגל פליי

האפליקציה שמאפשרת מסחר במניות ללא דמי תיווך שווה 1.3 מיליארד דולר

Robinhood, אפליקציית המסחר עם אפס דמי תיווך, השלימה גיוס לפי שווי של 1.3 מיליארד דולר. כשהחלה את הרוד שואו לגיוס בנובמבר היא הוערכה בכ-700 מיליון דולר

02.04.2017, 17:54 | ויקי אוסלנדר
אפליקציית המסחר במניות רובינהוד (Robinhood) השלימה גיוס לפי שווי של 1.3 מיליארד דולר, כך לפי דיווח של טקראנץ' מסוף השבוע. השירות שמעניקה החברה האמריקאית שהוקמה ב-2014 הוא פלטפורמת מסחר ללא דמי תיווך.

קראו עוד בכלכליסט

רובינהוד התחילה את סיבוב הגיוס שלה בנובמבר, אז לפי הדיווחים שווייה נע בין 600 ל-700 מיליון דולר, מתוך כוונה לגייס 100 מיליון דולר. ככל הנראה ששירות פרימיום חדש והצלחת הנפקת סנאפ תרמו לעלייה החדה בשווי החברה. קרן ההשקעות DTS גלובל הייתה מהמשקיעים העיקריים בגיוס הנוכחי. מלבד הגיוס האחרון, גייסה החברה מאז הקמתה 66 מיליון דולר נוספים ממשקיעים פרטיים.

מסחר ללא דמי תיווך בכל התקן, צילום: גוגל פליי מסחר ללא דמי תיווך בכל התקן | צילום: גוגל פליי מסחר ללא דמי תיווך בכל התקן, צילום: גוגל פליי

האפליקציה פונה לקהל צעיר שמתקשה לקחת חלק בעולם המסחר בבורסה. זאת בשל עמלה בגובה של 7 דולר עבור כל פעילות מסחר הנהוגה היום באתרי המסחר, או העמלות הגבוהות אף יותר שנלקחות על ידי הבנקים או בתי השקעות. מה שמאפשר לחברה פעילות זו הוא שבשונה מחברות מסחר ותיקות ומסורתיות יותר, אין לרובינהוד צורך במטה מפואר או משרדים גדולים. הגישה שמציעה החברה למסחר, כזו שמאפשרת גישה גם לסוחרים צעירים, זכתה לא רק לשבחים אלא גם לביקורת משום שהיא מאפשרת לסוחרים לא מנוסים לקחת חלק בעולם שדורש שיקול דעת וסבלנות.

את הרווחים שלה מניבה רובינהוד רק מסוחרים שבוחרים לקחת חלק במסחר מתוחכם כמו מסחר מוקדם או מאוחר. החברה אף השיקה בספטמבר האחרון שירות פרימיום – רובינהוד גולד - בעלות חודשית של 10 דולר. שירות זה מאפשר למנויים להחזיק בקרדיט גדול יותר למסחר שוטף ומעניק יותר זמן מסחר. שירותים אלו נועדו למשוך סוחרים מתוחכמים ובעצם גם לנגוס מהנתח הקיים של חברות מסחר מסורתיות.

לפי דיווחים של רובינהוד, לחברה מיליון משתמשים שביצעו עסקאות בהיקף של 25 מילארד דולר מאז הקמתה. לטענתה, היא חסכה להם כ-25 מיליון דולר בעמלות מסחר. השירות ניתן נכון להיום רק בארה"ב וסין. עוד דיווחה החברה כי המניות הפופולריות ביותר לפי שיעורי המסחר הן אלה של אפל, פייסבוק, טוויטר וגופרו. אולי לא מפתיע שכן מרבית המשתמשים הם, לדברי החברה, ילידי דור המילניום, בגילאי העשרים והשלושים המוקדמות לחייהם.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות