אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פייסבוק ומוזילה מקימות פרויקט שנועד להחזיר את האמון בחדשות ובתקשורת

פייסבוק ומוזילה מקימות פרויקט שנועד להחזיר את האמון בחדשות ובתקשורת

עוד חברות בפרויקט שנקרא News Integrity Initiative, קרן פורד, בטאוורקס וחברות טכנולוגיה נוספות. המיזם יפעל באוניברסיטת ניו יורק ויושקעו בו כ-14 מיליון דולר

03.04.2017, 14:10 | ויקי אוסלנדר

פייסבוק, מוזילה, קרן פורד, בטאוורקס וחברות טכנולוגיה נוספות משקיעות 14 מיליון דולר ביוזמה שנועדה להשיב את האמון והיושרה לעיתונות ברחבי העולם (News Integrity Initiative). הפרויקט יהיה בית למחקרים אקדמיים ומפגשים חוצי תחומים, כל זאת במטרה להגברת הידע הציבורי ופיתוח מיומנויות של חשיבה ביקורתית עבור צרכני חדשות, שנועדו לשמש כלי להערכת אמינותם של דיווחי חדשות.

קראו עוד בכלכליסט

היוזמה, שמאגדת 19 גופים שונים מרחבי העולם, תפעל כפרויקט עצמאי בבית הספר ללימודים מתקדמים לעיתונאות באוניברסיטת העיר ניו יורק (CUNY). ותייצר במה לשיח בין אקדמיה, גופים עסקיים וחברות טכנולוגיה, כך לפי הודעת מארגני היוזמה. "אנחנו רוצים להעניק את הכלים הנחוצים לאנשים שיאפשר להם להיות מיודעים על המידע שהם נחשפים אליו באינטרנט", אמר קמפל בראון, ראש שותפות החדשות של פייסבוק. "שיפור מיומנות הערכת אמינותם של דיווחי חדשות היא דאגה עולמית. הפרויקט יעזור לבנות קהילות מושכלות יותר".

פרשת החדשות המזויפות הורידה את אמון המשתמשים בתקשורת וברשתות החברתיות, צילום: Pixabay פרשת החדשות המזויפות הורידה את אמון המשתמשים בתקשורת וברשתות החברתיות | צילום: Pixabay פרשת החדשות המזויפות הורידה את אמון המשתמשים בתקשורת וברשתות החברתיות, צילום: Pixabay

פייסבוק לוקחת חלק ביוזמה החדשה בין היתר כדי להרגיע מעט מהרוחות והאצבע המאשימה שהופנתה כלפיה בחודשים האחרונים. פייסבוק זכתה לביקורת נרחבת כי נתנה במה ללא הפרעה להפצת חדשות מזויפות ועובדות אלטרנטיביות והיה לה חלק בהשפעה על תוצאות הבחירות האחרונות בארה"ב. לפי מחקר שבוצע על ידי מכון "פיו", 62% מהידיעות החדשותיות שצורכים משתמשים מגיעים מהרשתות החברתיות השונות. אך פייסבוק נמנעה זמן ארוך לקחת אחריות על איכות התוכן החדשותי לכאורה שהופץ באמצעות הפלטפורמה שלה.

בחודשים האחרונים מבצעת פייסבוק כמה מהלכים שנועדו לתקן את התדמית שדבקה בה. הרשת החברתית יצאה בקורס מקוון לעיתונאים והעניקה סימן אימות (וי כחול) לעיתונאים. בינואר היא יצאה בפרויקט שמטרתו לפתח כלים יעודיים לעיתונאים ומשתמשים שנוגעים לחדשות ברשתות החברתיות. כך למשל במרץ השיקה פייסבוק פיצ'ר חדש שמאפשר למשתמשים לסמן תוכן כמפוקפק. הפיצ'ר מצטרף למהלך קודם בדצמבר האחרון שבמסגרתו גייסה בודקי עובדות עצמאיים, שיסייעו לה להתמודד עם שטף המידע המזויף בפלטפורמה שלה.

תגיות