אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ספוטיפיי ואפל מיוזיק הצילו את תעשיית המוזיקה ב-2016

ספוטיפיי ואפל מיוזיק הצילו את תעשיית המוזיקה ב-2016

נתונים שפרסם ארגון הגג של תעשיית המוזיקה האמריקאית מראים ש-2016 הייתה השנה הטובה בתחום מאז 2009. הסטרימינג הכניס לחברות כ-3.9 מיליארד דולר, עלייה של 69% לעומת 2015

03.04.2017, 14:21 | עומר כביר
הזינוק בשימוש בשירותי סטרימינג, דוגמת אפל מיוזיק וספוטיפיי, הפך את 2016 לשנה הטובה ביותר של תעשיית המוסיקה בארה"ב מאז 2009 – כך לפי נתונים שפרסם ארגון הגג של חברות המוסיקה, RIAA.

קראו עוד בכלכליסט

לפי הנתונים, ב-2016 רשמה תעשיית המוסיקה הכנסות בסך 7.7 מיליארד דולר. מדובר גידול של 11.4% בהשוואה לשנה הקודמת – שיעור הגידול הגבוה ביותר מאז 1998, שנה לפני השקת שירות שיתוף הקבצים נפסטר, שהכניס את חברות המוסיקה לסחרור היסטורי.

הזינוק הוא תוצאה ישירה של העלייה בשימוש בשירותי סטרימינג, שמהווים נתח שוק גדול יותר מכל אמצעי הצריכה האחרים גם יחד. ב-2016, סיפקו שירותי הסטרימינג הכנסות בסך 3.9 מיליארד דולר, זינוק עצום של 69% לעומת 2015. נתח השוק של שירותים אלו עומד כיום על 51%, הפעם הראשונה שבה הם אחראים למרבית ההכנסות בארה"ב וזינוק משמעותי לעומת נתח שוק של 34% בלבד בשנה שעברה.

3.9 מיליארד דולר הכנסות מסטרימינג ב-2016 3.9 מיליארד דולר הכנסות מסטרימינג ב-2016 3.9 מיליארד דולר הכנסות מסטרימינג ב-2016

עיקר ההכנסות של שירותי הסטרימינג מגיע ממנויים בתשלום: ב-2016 היו לשירותים אלו 22.6 מיליון מנויים משלמים בארה"ב (זינוק של 109% לעומת השנה הקודמת), שסיפקו הכנסות בסך 2.48 מיליארד דולר בסך הכול. ה-RIAA לא סיפק פילוח של המנויים לפי שירותים. אפל מיוזיק וספוטיפיי דיווחו בעבר שמספר המנויים המשלמים הגלובלי שלהם עומד על 20 מיליון ו-50 מיליון בהתאמה.

הצמיחה של שירותי הסטרימינג אמנם סייעה להגדלת שוק המוסיקה, אך גם באה על חשבון רכישת מוסיקה דיגיטלית, בחנויות כמו אייטיונז. קטגוריה זו מהווה כיום רק 24.1% מהשוק והכנסותיה ירדו ב-21.6% ל-1.84 מיליארד דולר. מכירות המדיה הפיזית (CD, תקליטים ועוד) ירדו ב-15.7% ל-1.67 מיליארד דולר. חרף זאת, המדיה הפיסית עדיין מהווה 22% משוק המוסיקה בארה"ב, כעשור וחצי אחרי שהאייפוד והנגנים הדיגיטליים אחרים הפכו אותה ללא רלוונטית.

בתוך קטגוריה זו, מכירות הדיסקים צנחו ב-20.9% ל-1.17 מיליארד דולר, בשעה שמכירות התקליטים טיפסו ב-3.7% ל-429.7 מיליון דולר והיוו 26% מסך מכירות המדיה הפיסית – הנתח הגדול ביותר מאז 1985. למרות הגידול, הנתון ביחס לכלל שוק המוסיקה מצביע על כך שבניגוד לטענות אלו ואחרות, עדיין מדובר בקטגוריית היפסטרים נישתית.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות