אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנכ"ל ענקית המסחר הגלובלית eBay, דווין וניג, יהיה דובר מרכזי בוועידת ה-eCommerce של כלכליסט צילום: Ebay

מנכ"ל ענקית המסחר הגלובלית eBay, דווין וניג, יהיה דובר מרכזי בוועידת ה-eCommerce של כלכליסט

וניג שנחשב לאחד האנשים המשפיעים בעולם על המסחר המקוון - יבוא לביקור בזק בישראל ב-5 ביוני

05.04.2017, 11:44 | עומר כביר

דווין וניג, Devin Wenig, מנכ"ל ונשיא ענקית המסחר הגלובלית eBay יהיה דובר מרכזי בוועידת ה-eCommerce של כלכליסט ובנק הפועלים ב-5 ביוני בתל אביב - ועידה ייחודית, שתעסוק בנושאים הבוערים בתחום: כיצד כובש הסחר המקוון את העולם ומשבש את הפעילות של קמעונאים קיימים, התגובות המפתיעות של שחקנים ותיקים, וההזדמנויות ושמספק תחום זה לסטרטאפים, עסקים קטנים ויזמים עצמאיים.

וניג הוא אחד האנשים המשפיעים ביותר בעולם בתחום המסחר המקוון והביוגרפיה שלו מרתקת. יליד ברוקלין ובעל תואר במשפטים מאוניברסיטת קולומביה, וניג החל את דרכו בעולם העסקים בגיל 23 לאחר שאביו, ד"ר ג'פרי וניג, מייסד ומנכ"ל Nastech Pharmaceutical, הלך במפתיע לעולמו. חרף העובדה שהיה חסר ניסיון, וניג לקח את המושכות כמנכ"ל החברה והצליח להוביל גיוס של 5 מיליון דולר. לאחר שנה מינה וניג מנכ"ל מקצועי והצטרף למשרד עוה"ד Cravath, Swaine & Moore, שנחשב לאחד מהמשרדים היוקרתיים בעולם.

ב-1993 הצטרף וניג לרויטרס, והחזיק שם בתפקידים בכירים ובראשם סמנכ"ל תפעול, חבר דירקטוריון ומנכ"ל Thomson Reuters Markets, החטיבה הגדולה ביותר בחברה. בתפקיד זה היה וניג אחראי על ניהול שירותי המדיה והפיננסים הבינלאומיים של רויטרס, שמספקים טכנולוגיה, חדשות ומידע לארגונים, חברות מדיה וצרכנים.

דווין וניג, מנכ"ל אייביי העולמית, צילום: Ebay דווין וניג, מנכ"ל אייביי העולמית | צילום: Ebay דווין וניג, מנכ"ל אייביי העולמית, צילום: Ebay

בספטמבר 2011 עבר וניג לאיביי שם מונה למנהל הפעילות הבינלאומית של החברה. בתפקיד זה, הוביל וניג את המעבר של איביי לפעילות רחבה ומגוונת במובייל – מהלך שהזניק את מספר המשתמשים הפעילים של האתר מ-99 מיליון ל-167 מיליון כיום. ביולי 2015, אחרי השלמת הפיצול של פייפאל מאיביי, מונה וניג למנכ"ל החברה.

בתקופת כהונתו כמנכ"ל הפכה איביי לאחד מ-30 המותגים הגדולים בעולם, והיקף המכירות שמתבצע באתר גדל מ-60.3 מיליארד דולר ב-2011 ל-84 מיליארד דולר ב-2016. המהלכים האסטרטגיים הבולטים שהוביל וניג באיביי כוללים את המעבר למובייל ולעולם מרובה מסכים, קביעת סטנדרט עיצובי אחיד לכל מוצרי החברה, הרחבת הפעילות הגלובלית של איביי ופיתוח הסחר הבינלאומי באתר, והשקת קטגוריות מוצר חדשות כמו אופנה, אמנות, מכירות פומביות חיות ושירותים מקומיים.

וניג מכהן גם כאחד הנאמנים של Paley Center for Media. בעבר הוא כיהן בדירקטוריון ארגון הצדקה March of Dimes והיה חבר בפורום המנהיגים הצעירים של הפורום הכלכלי העולמי.

איביי היא אחד מהגורמים בעלי ההשפעה המהותית ביותר על התפתחות עולם הסחר המקוון. החברה הוקמה ב-1995, כשהאינטרנט היה רק בראשיתו. הפלטפורמה שפיתחה החברה, שמאפשרת לכל אדם למכור מוצרים לכל אדם בעולם, חוללה מהפכה ביחסים בין מוכר לקונה. ההצלחה של החברה לגרום למשתמשים לבטוח במוכרים נטולי פנים שנמצאים בצדו השני של העולם ולבנות אמון בין משתמשיה הפכה למודל לחיקוי לא רק לשחקניות אחרות בתחום הסחר המקוון, אלא גם לכל חברה שרוצה לחבר בין משתמשים שאינם מכירים זה את זה, דוגמת איירבנב או אובר.

כיום, מתמודדת איביי מול שחקניות חזקות דוגמת אמזון ועליבאבא, אך עדיין נחשבת לפלטפורמה המועדפת בעבור מוכרים וקונים רבים, ולאחד היעדים המקוונים החשובים בעולם למציאת מוצרים מגוונים וייחודיים במחירים זולים במיוחד.

תגיות