אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
משרד האוצר בוחן הכנסת רכבי פלאג אין הייבריד לצי הרכב של המדינה

בלעדי לכלכליסט

משרד האוצר בוחן הכנסת רכבי פלאג אין הייבריד לצי הרכב של המדינה

האוצר אמור לפרסם בקרוב מכרז לכ-1,500 רכבים ביניהם רכבי פלאג אין הייבריד. מדובר ברכבים שמצוידים גם במערכת הנעה בעלת מנוע בעירה פנימית – וגם במערכת הנעה חשמלית

05.04.2017, 16:17 | תומר הדר

משרד האוצר החל לאחרונה בבדיקת היתכנות להטמעת רכבי פלאג אין הייבריד (PHEV ) בצי הרכב של המדינה, כך נודע ל"כלכליסט". במסגרת הבדיקה פנו נציגי מנהל הרכב הממשלתי אל מספר יבואני רכב בבקשה לקבלת מידע אודות טכנולוגיות פלאג אין הייבריד, דגמים זמינים ואפשרויות טעינה.

רכבי PHEV הם רכבים שמצוידים גם במערכת הנעה בעלת מנוע בעירה פנימית – וגם במערכת הנעה חשמלית. בדומה למכוניות היברידיות, רכבי פלאג אין הייבריד מסוגלים לנסוע בכוחו של חשמל בלבד, אך בעוד שמכונית היברידית רגילה מסוגלת לנסוע לטווח של כקילומטר במקרה הטוב, מכונית פלאס אין הייבריד מסוגלת לנסוע בכוחו של החשמל שבמצבריה לטווח של עשרות קילומטרים, כך שתאורטית, מכונית פלאס אין הייבריד יכולה לנסוע בתוך גוש דן מבלי שתשרוף דלק כלל.

בניגוד למכוניות היברידיות רגילות, מכוניות פלאג אין הייבריד ניתנות להטענה משקע חשמלי. כאשר החשמל שבמצבר של מכונית הפלאג אין הייבריד אוזל, היא עוברת באופן אוטומטי לשימוש במנוע הבנזין. 

פולקסווגן PRIME T פלאג אין הייבריד (אילוסטרציה), צילום: יצרן פולקסווגן PRIME T פלאג אין הייבריד (אילוסטרציה) | צילום: יצרן פולקסווגן PRIME T פלאג אין הייבריד (אילוסטרציה), צילום: יצרן

בשוק הרכב הישראלי משווק מספר מצומצם של דגמי מכוניות פלאג אין הייבריד, חלקם עממיים כגון מיצובישי אאוטלנדר PHEV וחלקם יוקרתיים, כדוגמת וולבו XC90.

כפי שנחשף ב"כלכליסט" אשתקד, מינהל הרכב הממשלתי אף בחן אפשרות של שימוש ברכבי איגום (רכב משרדי משותף) חשמליים לחלוטין במספר משרדי ממשלה (זאת בניגוד לרכב פלאג אין הייבריד אשר מצויד במנוע בנזין לצד המנוע החשמלי), ואולם בשל בעיות הקשורות בטווח הנסיעה, הוחלט כי במכרז הבא שיפורסם על ידי מנהל הרכב הממשלתי ידרשו רכבי פלאג אין הייבריד.

עוד נודע ל"כלכליסט" כי המכרז לרכישת רכבי פלאג אין הייבריד מהווה רק חלק ממכרז הצטיידות גדול יותר של משרד האוצר, שיכלול רכבים היברידיים ממספר סוגים. היקף המכרז טרם פורסם, אך להערכת גורמים בענף הרכב מדובר במכרז שעשוי להגיע ליותר מ-1,500 רכבים, שיחולקו למספר סלים, החל ברכבים עירוניים כדוגמת טויוטה יאריס הייבריד, המשמשת כיום בין היתר במשטרת ישראל, וכלה ביונדאי סונטה הייבריד המשמשת במשרד הביטחון ומיניוואנים היברידיים כדומת טויוטה פריוס פלוס.

ממשרד האוצר נמסר: "בהמשך לדיונים עם המנהלת לתחליפי דלקים במשרד רה"מ ובשותפות של משרד התחבורה, פורסמה לפני כ-4 חודשים על ידי מנהל הרכב בקשה לקבלת מידע למטרת בדיקת ההתכנות לשלב רכב חשמלי בסל נפרד במכרז לרכב היברידי המתוכנן בחודשים הקרובים. במסגרת העבודה על המכרז נבדקה האפשרות לכלול רכב מסוג 'פלאג אין'".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות