אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לקנות מסטיק עם אמוג'י: ווטסאפ רוצה להשיק שירות תשלומים סלולרי בהודו צילום: בלומברג

לקנות מסטיק עם אמוג'י: ווטסאפ רוצה להשיק שירות תשלומים סלולרי בהודו

החברה פרסמה שהיא מחפשת מנהל שיוביל את התחום עבורה בתת היבשת. הודו היא אחד השווקים הגדולים עם כ-200 מיליון משתמשים. היקף התשלומים הסלולריים במדינה הגיע השנה לכ-1.3 מיליארד דולר

05.04.2017, 17:34 | ויקי אוסלנדר

ווטסאפ בוחנת כניסה לשירות התשלומים הדיגיטלים. אפליקציית ההודעות פרסמה כי היא מחפשת מי שיוביל את התחום עבור החברה בהודו, אחד מהשווקים הגדולים ביותר לווטסאפ בעלת מיליארד המשתמשים. השירות אותו ווטסאפ מתכננת להשיק בעוד כחצי שנה הוא בנקאות דיגיטאלית מאדם לאדם. לחברה שבבעלות פייסבוק יש כ-200 מיליון משתמשים בהודו. 

קראו עוד בכלכליסט

ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי נבחר בשנת 2014 ומאז הבטיח להילחם בכלכלה השחורה בהודו, שמוערכת בכחמישית מהתמ"ג של המדינה. כדי לעשות זאת מודי יצא בשורה של מהלכים שנועדו לצמצם את הכסף השחור שזורם במדינה, בין היתר הכריז בנובמבר האחרון על ביטול שטרות 500 ואלף רופי. בהודעה שפרסם ציין מודי כי "קיים צורך עמוק למלחמה נחושה בנגע השחיתות, בכלכלה השחורה ובטרור. אלו הם פצעים מוגלתיים שמכרסמים בהודו מבפנים".

נרנדרה מודי מעוניין להשתמש בתשלומים סלולריים כדי להיאבק בהון השחור, צילום: איי אף פי נרנדרה מודי מעוניין להשתמש בתשלומים סלולריים כדי להיאבק בהון השחור | צילום: איי אף פי נרנדרה מודי מעוניין להשתמש בתשלומים סלולריים כדי להיאבק בהון השחור, צילום: איי אף פי

התגברות שירותי בנקאות דיגיטליים מאדם לאדם הם חלק מאותה מלחמה של הודו במזומן השחור ותוצר של צמצום המזומנים האקטיבי שביצעה המדינה בנובמבר. הארגון הממשלתי שפועל בנושא (National Payment Corporation of India), מקדם כבר זמן מה את הממשק שיאפשר שירות מסוג זה (UPI), זאת משום שכמחצית מתושבי הודו לא מחזיקים בחשבון בנק, אך מרביתם כן מחזיק בטלפונים סלולריים. השירות יאפשר התגברות על מכשול זה.

בהודעה שפרסמה ווטסאפ החברה מציינת כי על המועמד להכיר מקרוב את שירות ה-UPI של הודו. הסטארט-אפ הגדול ביותר שפועל היום בהודו בתחום זה הוא PayTM שדיווח בפברואר האחרון כי נהנה מ-200 מיליון משתמשים. לפי הבנק המרכזי בהודו בינואר בוצעו עסקאות דרך שירותים דיגיטליים בהיקף של 1.3 מיליארד דולר, זאת לעומת 49 מיליון דולר באוקטובר 2016.

תגיות