אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
למה וויקס הישראלית זינקה ב-10% בנאסד"ק ביום אחד? צילום: אריאל בשור

למה וויקס הישראלית זינקה ב-10% בנאסד"ק ביום אחד?

בעוד שכלי התקשורת דיווחו כי הסיבה לעלייה נעוצה בסקירה אוהדת של בנק הבריטי ברקליס, אנליסט הטכנולוגיה של אופנהיימר גורס כי הסיבה האמיתית היא התעניינותה של גוגל באחת ממתחרותיה של וויקס - שופיפיי

05.04.2017, 19:36 | דרור רייך

ב-3 באפריל, לפני יומיים, מניית מפתחת פלטפורמת בנית האתרים, וויקס הישראלית זינקה ב-10%, במחזור הגבוה פי 6 מהממוצע ללא כל סיבה או דיווח מצידה. כלי התקשורת דיווח על סקירה ראשונית אוהדת של הבנק הבריטי ברקליס או סגירה של פוזיציות שורט שגרמו לעליה. אבל היום, בכנס אנליסטים שערך בית ההשקעות אופנהיימר, חשף אנליסט הטכנולוגיה ג'ייסון הלפשטיין, את הסיבה האמיתית לדעתו – התעניינותה של ענקית החיפוש גוגל באחת ממתחרותיה של וויקס – חברת שופיפיי.

קראו עוד בכלכליסט

שופיפיי (Shopify) הקנדית נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 6.2 מיליארד דולר, כמעט כפול מזה של וויקס (3.3 מיליארד דולר) ועוסקת בפתרונות ענן לניהול חנויות און ליין עבור עסקים קטנים ובינוניים. כמו כן, היא סולקת תשלומים עבור חנויות מקוונות שכוללים גם פלטפורמות אינטרנט, סלולר, ורשתות חברתיות.  התעניינות שכזו מצד גוגל, שגם לה יש פיתרון דומה לזה של וויקס בשם Sites שמאפשר לבנות אתרים בקלות וללא צורך בידע בתכנות הוא בהחלט זריקת עידוד לתעשייה שבה פועלת וויקס.

חברת WIX וויקס חברת WIX וויקס חברת WIX וויקס

מתרחבת גם לשוק האומנות

לפני כחודש וויקס דיווחה על רכישת חברת דביאנטארט (DeviantArt) ב-36 מיליון דולר. דביאנטארט מפעילה קהילה לשיתוף אומנות (תמונות, ציורים) באונליין. לנוכח הרכישה עידכנה וויקס גם את תחזיותיה לשנת 2017 כלפי מעלה: תחזית ההכנסות גדלה בכ-8 מליון דולר לטווח שבין 417 לבין 419 מיליון דולר, ותחזית הגבייה שעולה בכ-9 מליון דולר לטווח של 461 - 467 מליון דולר.

ברבעון הרביעי של 2016 דיווחה וויקס כי הכנסותיה צמחו ב-48% ל-84.2 מיליון דולר - בהשוואה ל- 56.8 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2015, עם מעבר לרווח של 2.7 מיליון דולר או 6 סנט למניה, לעומת הפסד של 5.4 מיליון דולר או 13 סנט למניה ברבעון המקביל. במהלך הרבעון התווספו לוויקס 5 מיליון משתמשים רשומים, שמספרם הכולל עמד בתום התקופה על 97 מיליון. במקביל, מספר מנויי הפרימיום גדל ב-171 אלף ועמד ב-31 בדצמבר על 2.5 מיליון מנויי פרימיום - צמיחה של 39% בהשוואה לתום הרבעון הרביעי של 2015.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות