אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
משרד התחבורה פועל לאישור מהיר של הסכמי תעופה חדשים; תוספת שכר של 22% לטייסי ישראייר צילום: ישראייר

משרד התחבורה פועל לאישור מהיר של הסכמי תעופה חדשים; תוספת שכר של 22% לטייסי ישראייר

המשרד פועל לאישור נוהל ליישום היתרים לטיסות בין מדינות תוך חודש במקום מעל לשנה כיום. ההסתדרות חתמה על הסכמים לשיפור תנאי טייסי ישראייר וארקיע

06.04.2017, 15:48 | תומר הדר

משרד התחבורה יפעל להטמעה של נוהל לאישור מהיר של הסכמי תעופה, כך הבטיח שר התחבורה ישראל כץ. הסכמי תעופה הם בעצם היתרים לקיים טיסות בין מדינות. לדברי שר התחבורה ישראל כץ, משרד התחבורה פועל לאישור נוהל בשיתוף עם משרד המשפטים, המאפשר יישום של הסכמי תעופה עם מדינות שונות תוך חודש מיום החתימה על ההסכם, הליך שאורך בדרך כלל מעל שנה. לדברי שר התחבורה, ההסכם הראשון שייחתם, כבר בשבוע הבא, הוא עם איסלנד. לפי שר התחבורה, משרד התחבורה הישראלי חתום על חוזים מול 70 מדינות - ו-25 נוספות נמצאות בתהליכי אישור.

קראו עוד בכלכליסט

בתוך כך, הודיעה היום (ה') ההסתדרות על חתימה על הסכמים לשיפור תנאי ההעסקה של טייסיהן של שתי חברות ישראליות: ארקיע וישראייר. ההסכם שנחתם בין ראש אגף עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי, לבין מנכ"ל ישראייר אורי סירקיס, יחול על כ-50 טייסי החברה למשך חמש שנים. בין היתר, ההסכם כולל תוספות שכר של כ-22%. לצד זאת, הוא כולל שיפור והסדרת אורחות החיים של הטייסים והתאמתן לתקנות הטייס החדשות שייכנסו לתוקף במאי 2018. כחלק מכך, נקבע מנגנון המאפשר לטייסי החברה לבצע את עבודתם לצד שמירה על איכות חיי הפרט והמשפחה. בנוסף לכך, כולל ההסכם מתן ביטוח בריאות פרטי לעובדים ושיפור בתשלומי האש"ל.

חתימת ההסכם של ישראייר וארקיע לשיפור תנאי הטייסים, צילום: דוברות ההסתדרות חתימת ההסכם של ישראייר וארקיע לשיפור תנאי הטייסים | צילום: דוברות ההסתדרות חתימת ההסכם של ישראייר וארקיע לשיפור תנאי הטייסים, צילום: דוברות ההסתדרות

ההסכם כולל גם הסדרת נושא גיל העסקת טייסי החברה בגילאי 65-67, וקביעת מנגנון ותק שמחד מעודד את החברה להגדיל באופן משמעותי את כמות מטוסיה ומאידך מעודד את הטייסים לקריירה ארוכת טווח בחברה. בארקיע נחתם הסכם הנוגע בעיקר לטייסים ותיקים - כאלה שאינם מוכשרים להטיס את מטוסי החברה החדישים בעלי מנועי הסילון - ההסכם יאפשר את המשך קידומם המקצועי של טייסי החברה על ידי הבטחת יציאתם לקורסי קברניטאות ופתיחת שלושה קורסי קברניטאות במהלך השנה הקרובה. לצורך כך, סוכם על מנגנון מעקב מקצועי משותף להנהלת החברה ולוועד הטייסים. בנוסף לכך, הוסכם שלא תיעשה קליטה ישירה של טייסים מחוץ לחברה לתפקידי קברניטים, עד שלכל טייסי החברה המתאימים תינתן הזדמנות לצאת לקורס קברניטאות. טייסי החברה בכל הציים, לרבות טייסים חדשים, יהיו זכאים לרשת ביטחון תעסוקתית בהיקף של 50% משרה מוגדרת בשנה הראשונה, ולאחר מכן בהיקף של משרה מוגדרת מלאה.

תגיות