המנהרה הראשונה בעולם לספינות תיבנה בנורבגיה
המנהרה תמוקם באזור חצי האי סטאד, הידוע ברוחות עזות וסובל מסופות הוריקן. במנהרה שאורכה יהיה 1.7 ק"מ יעברו בין 70 ל-120 כלי שייט ביום
המנהרה תמוקם באזור חצי האי סטאד, הידוע ברוחות עזות וסובל מסופות הוריקן. מזג האוויר הזה מקשה על תנועת ספינות באזור, כשלעיתים הן נאלצות להמתין שעות או אפילו ימים לפני שמזג האוויר מתבהר.
משרד האדריכלים Snøhetta מאוסלו יחד עם NCA יצרו הדמיה של הפרויקט, כפי שניתן לראות בסרטון.
הרעיון לבניית המנהרה עלה כבר בשנות ה-80 וזכה לתמיכה ציבורית. הוא אמור לאפשר נסיעה בטוחה יותר לאורך החוף. מאז ערכו במינהל החוף הנרבגי (NCA) מספר מחקרים לבדיקת היתכנות כלכלית של הפרויקט. באפריל זכה הפרויקט לאישור הרשמי ע"י משרד התחבורה. הממשלה תממן את בניית המנהרה, לאחר שכבר הקצתה כ- 117 מיליון דולר (מיליארד קרונות נורבגיות) למחקרים. לפי ההערכות ב-NCA, עלות בניית המנהרה תעמוד על 314 מיליון דולר (2.7 מיליארד קרונות).
הבנייה צפויה להתחיל ב-2019, והמנהרה תיפתח ב-2023. היא תצטרף למנהרת לרדאל במדינה, שמשתרעת על פני 24 ק"מ והיא מנהרת הכביש הארוכה בעולם.
על פי התכנון, בכניסה הדרומית למנהרה ייבנה גם גשר מעבר להולכי רגל. המנהרה תהיה בגובה 50 מטרים וברוחב 36 מטרים. סוגים שונים של ספינות וסירות יעברו דרכה, כולל מעבורות קטנות וכן ספינות משא. ליצירת המנהרה המהנדסים ידרשו לפוצץ כשמונה מיליון טונות של סלעים.
6 תגובות לכתיבת תגובה