אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לא ייאמן: המשפחה שהרוויחה 11 אלף דולר בשל עיכובים בטיסות צילום: שאטרסטוק

לא ייאמן: המשפחה שהרוויחה 11 אלף דולר בשל עיכובים בטיסות

לורה ביגלי בלום, בעלה ובתם תכננו חופשה בפורט לודרדייל, אך טיסות דלתא מלה גוארדיה התעכבו פעם אחר פעם בשל הסופה; אז הם החליטו להרוויח מזה; כך הם עשו זאת

16.04.2017, 07:44 | שירות כלכליסט
הסרטון של הנוסע שהורד בכוח מטיסה של יונייטד איירליינס ממשיך להכות גלים, אך מסתבר שיש גם דרך אחרת. אישה אחת הצליחה להפוך חוויה לא נעימה בשדה התעופה לה גוארדיה בניו יורק להזדמנות נדירה להרוויח לא מעט כסף.

קראו עוד בכלכליסט

לורה ביגלי בלום הצליחה להרוויח 11 אלף דולר בשל עיכובים ואיחורים בטיסות. מזג האוויר הסוער בארה"ב גרם בסוף השבוע שעבר לדחיות ולביטולים בטיסות של דלתא איירליינס, ואלה פגעו גם בתוכניות החופשה המשפחתית של בלום בפורט לודרדייל. לאחר שעות של עיכובים ביום שישי, ביקשו נציגי החברה שנוסעים יתנדבו ויוותרו על המושב שלהם בשל רישום יתר. בלום מספרת שבתחילה התעלמה מהבקשה, אך לאחר שבחברת התעופה החלו להציע פיצוי של 900 דולר למושב, בעלה ניגש והציע שבני הזוג ובתם בת ה-4 יתנדבו לרדת מהטיסה אך עבור פיצוי של 1,500 דולר למושב. הנציג חזר עם הצעה נגדית של 1.350 דולר למושב - הסכום המקסימלי לפי החוק האמריקאי שחברת התעופה יכולה להציע כפיצוי. עוד נמסר להם שיועלו לטיסה שיוצאת מלה גוארדיה כבר למחרת בבוקר. לפיכך, משפחת בלום חזרה לביתה עם שוברי שי בשווי 4,050 דולר, עבור כרטיסי טיסה עליהם שילמה 650 דולר לאחד.

 , צילום: שאטרסטוק צילום: שאטרסטוק  , צילום: שאטרסטוק

אולם, למחרת התברר שגם הטיסה החדשה שהיו אמורים לעלות עליה נדחתה. "פניתי לבעלי וראיתי את ההזדמנות להרוויח עוד כסף", מספרת בלום. עד שהגיעו בחזרה לשדה התעופה, בדלתא איירליינס כבר החלו שוב בהליך מציאת מתנדבים שיוותרו על המושב שלהם. גם הפעם חיכו בני הזוג עד שההצעה תעלה ותגיע ל-1,300 דולר לכרטיס. הם חזרו הביתה עם שוברי שי נוספים בשווי של 3,900 דולר. חברת התעופה הוסיפה גם שובר לארוחת צהריים בשווי 15 דולר לכל אחד ו-50 דולר לכיסוי המוניות.

שינוי מדיניות לאחר השערורייה ביונייטד: דלתא מגדילה את הפיצוי לנוסעים עד לכ-10,000 דולר בדלתא מתכוונים להעלות את הפיצוי לנוסע שהורד מהטיסה מהסכום המרבי שעומד על 1,350 דולר ל-2,000 דולר ובמקרים מסוימים למקסימום של 9,950 דולר שירות כלכליסט, 5 תגובותלכתבה המלאה

הנציגים החלו לבדוק אפשרויות להעלות אותם על טיסה למחרת - יום ראשון, אך בני הזוג למדו די מהר מנוסעים אחרים כי כל הטיסות כבר מלאות עד יום שישי. בשלב הזה החליטו בלום ובעלה פשוט להתנדב לבטל את הטיסות לגמרי, אבל זאת רק בתנאי שיזכו לפיצוי הולם. "היינו מאוכזבים. יצא שבילינו יום נוסף בשדה התעופה, אז כבר הצענו לבטל את החופשה וזהו", הסבירה בלום, "ההצעה שלנו התקבלה בחיוכים מצד העובדים, ופיצוי נוסף של 1,000 דולר לאדם. דלתא המתיקה את העסקה והחזירה לנו את הכסף של שלושת כרטיסי הטיסה".

בסופו של דבר, משפחת בלום קיבלה זיכוי של קרוב ל-11 אלף דולר בשוברי שי לרשתות שונות. 

פורט לודרדייל. לא הגיעו לשם הפעם, אך הרוויחו, צילום: cc by gobucks2 פורט לודרדייל. לא הגיעו לשם הפעם, אך הרוויחו | צילום: cc by gobucks2 פורט לודרדייל. לא הגיעו לשם הפעם, אך הרוויחו, צילום: cc by gobucks2

בלום, עורכת לשעבר במגזין הנסיעות Travel + Leisure , כתבה על החוויות שלה בשדה התעופה בטור שהתפרסם במגזין פורבס. "קיבלתי כמה מיילים מאנשים זועמים שטענו שאני נצלנית, ואדם אחר טעם שאני חסרת רגישות לסביבה", סיפרה לאחר מכן.

"הרגשתי קצת אשמה שהרווחתי כל כך הרבה כסף מהסיטואציה, אך נוסעים אחרים ציינו שבעצם פינינו מושבים לאנשים שבאמת היו צריכים להגיע ליעד", הוסיפה בלום, "נוסעים רבים דווקא ניגשו אלינו להודות לנו. פספסנו את החופשה, וזה מבאס, אבל חוויתי לא מעט סיוטים בחופשות לאורך השנים, נתקלתי לא פעם במצבים שנדרשתי לשלם על חדר מלון ומכונית שכורה לא מתוכננים, ככה שאני לא באמת מרגישה רע מכך שהרווחתי הפעם".

בלום ובעלה גם קנו ביומיים שבילו בשדה התעופה ארוחות צהריים ובקבוקי מים לעובדים של לדלתא, שחלקם עבדו מעל 12 שעות ברציפות כדי לטפל בתוהו ובוהו שנגרם בגלל העיכובים והסערות.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

29 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

28.
כל הכבוד למשפחה, ראויים להמון הערכה
כל כך מוזר שיש אנשים שחושבים שהם לא היו בסדר. תתעשתו על עצמכם! זו כלכלת השוק החופשי! לא מדובר פה על לקוח מעצבן שאוכל מנה שלמה במסעדה וטוען שהיא לא טעימה והוא רוצה החזר אלא באנשים ששילמו בזמנם היקר ובאובדן חופשתם. על דבר כזה ראוי לפצות במחיר מאוד גבוה, וטוב שיש אזרחים שמבינים שזמנם ונוחותם אינם הפקר וכמו שמשלמים מחיר מאוד יקר עבור טיסות, כך גם על חברת התעופה לפצות במקרה של פשלות שלה. כל כך שמח שיש אנשים כאלה שחסים על זמנם ושחברות התעופה יחשבו שוב אם משתלם להן לעשות אובר בוקינג.
אלעד  |  18.04.17
לכל התגובות