אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חוקרים פיתחו חוסם פרסומות באינטרנט שלא ניתן לעקיפה ולזיהוי

חוקרים פיתחו חוסם פרסומות באינטרנט שלא ניתן לעקיפה ולזיהוי

החוסם מתבסס על בינה מלאכותית - והוא מונע מהאתר המפרסם "לראות" שהפרסומות נחסמו

16.04.2017, 18:44 | רפאל קאהאן

חוקרים מהאוניברסיטאות פרינסטון וסטנפורד פרסמו טיוטת מחקר בה הם מתארים חוסם פרסומות שאינו ניתן לזיהוי ושמאפשר חסימה "נצחית" שלהן. על פי דיווח של Motherboard, החוסם מתבסס על בינה מלאכותית וראיית מחשב; במקום לזהות את הפרסומות על פי הקוד שרץ באתר ושליחת בקשה לחסימתו - הוא פשוט מזהה את הפרסומות על ידי "צפייה" בהן וללא צורך באינטראקציה מול האתר המפרסם.

קראו עוד בכלכליסט

השיטה בה פועלת האפליקציה הזו מונעת מהאתר המפרסם "לראות" שהפרסומות נחסמו מלכתחילה. הרעיון מאחורי החוסם הזה הוא יותר תצוגת תכלית מאשר פתרון אמיתי לבעיה. החוקרים מסבירים במאמר שפרסמו כי הרגולציה האמריקאית מגדירה שפרסום צריך להיות בר זיהוי באופן ויזואלי, למשל על ידי רישום או סימון. החוסם פשוט מזהה את אותו סימן ופועל על פיו. עם זאת בשלב הנוכחי החוסם לא ממש מבצע חסימה בפועל אלא רק מציג מיסוך על מיקום הפרסומת שממשיכה להופיע.

אדבלוק אדבלוק אדבלוק

הפרסומות נהפכו בשנים האחרונות לאחת הבעיות העיקריות של הגולשים. הן החלו להפציע בכל מקום זמין על האתרים והאפליקציות. פרסומות אלה הן יותר ממטרד - מחקר של אוניברסיטת קולומביה וקרן מוזילה מצא שהן עשויות להאיט את מהירות הגלישה בכמעט חצי (44%) ביחס לעמוד ללא פרסומות. אין פלא איפה שאחד מהתוספים הפופולריים ביותר עבור כל גולש הוא חוסם פרסומות.

בנוסף, פרסומות נחשבות לאחת הבעיות האתיות החשובות של עולם האינטרנט. מצד אחד הן מאפשרות למו"ל להציע תוכן "ללא" תשלום מזומן וכך לשמור על זמינותו לגולשים. מצד שני, הן מנצלות לא פעם את הגולשים כדי לבצע יותר מרק תצוגה של פרסומות - כגון מעקב, הזרקת אפליקציות צד שלישי, או במקרים נדירים יותר אף החדרת רכיבי פרסום מקומיים שמציפים את המשתמש בפרסומות אף ללא שימוש באפליקציה או באתר, או אפילו משמשות כאפיק להחדרת נוזקות ריגול וכופר.

עם זאת כיום רוב האתרים והשירותים המקוונים מצליחים למצוא דרכים לחסום את הפעלת חוסם הפרסומות המסורתי. אם על ידי זיהוי התהליך שרץ ברקע או על ידי זיהוי הבקשה של הדפדפן לחסום את התוכן הפרסומי. בנוסף אתרים שמזהים את חוסם הפרסומות דורשים מהגולש להכניס את אתרם לרשימה לבנה של חוסם הפרסומות אם ברצונו להגיע לתוכן המוצע.

החוסם החדש עשוי לפתוח דרך לנסות ולשפר את עולם הפרסום המקוון אם ברצונם של המו"לים והמפרסמים להמשיך ולהציע את מרכולתם תמורת צפייה בפרסומות.

תגיות

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
אפשר לעקוף את זה די בקלות
מאחר שמערכת ההפעלה יכולה לעקוב איזה אפליקציות רצות ולחסום אותן. אנדרואיד וכרום זה שילוב של גוגל, כך שפרקטית גוגל יכולה למנוע כל חוסם אם היא רוצה. כנ"ל מייקרוסופט יכולה להכניס חוסם לחוסם - אם היא רוצה. מבחינת מייקרוסופט יכולה אפילו לעשות את זה לכל הבראוזרים השונים חוץ מ edge. זה כמובן ייתן לה יתרון.
אלישע  |  19.04.17
3.
בתור מנהל רשת אני מתקין על כל המחשבים adblock
על כל מחשב שאני עובר עליו אני מתקין את הadblock בכל הדפדפנים הקיימים על אותו מחשב. הסיבה העיקרית לכך היא לאו דווקא הפרסומות עצמן אלא לצורך מניעת פישינג והחדרת תוכנות כופר שעובדות בד"כ ע"י לחיצות על כל מיני קישורים בחלונות שצצים. עכשיו לך תדע מהי פרסומת ומהי פרסומת לצורכי פישינג/רוגלות/כופר אז אתה פשוט מתקין חוסם על הכל ומונע בעיות בעתיד. מה גם שרוב האנשים לא יודעים שאתה שם להם חוסם פרסומות בכלל... זה הרי כ"כ שקוף מבחינתם...
אני  |  17.04.17
לכל התגובות