חוקרים פיתחו חוסם פרסומות באינטרנט שלא ניתן לעקיפה ולזיהוי
החוסם מתבסס על בינה מלאכותית - והוא מונע מהאתר המפרסם "לראות" שהפרסומות נחסמו
16.04.2017, 18:44 | רפאל קאהאן
חוקרים מהאוניברסיטאות פרינסטון וסטנפורד פרסמו טיוטת מחקר בה הם מתארים חוסם פרסומות שאינו ניתן לזיהוי ושמאפשר חסימה "נצחית" שלהן. על פי דיווח של Motherboard, החוסם מתבסס על בינה מלאכותית וראיית מחשב; במקום לזהות את הפרסומות על פי הקוד שרץ באתר ושליחת בקשה לחסימתו - הוא פשוט מזהה את הפרסומות על ידי "צפייה" בהן וללא צורך באינטראקציה מול האתר המפרסם.
לעמוד כלכליסט-טק
לחצו כאן
קראו עוד בכלכליסט
הפרסומות נהפכו בשנים האחרונות לאחת הבעיות העיקריות של הגולשים. הן החלו להפציע בכל מקום זמין על האתרים והאפליקציות. פרסומות אלה הן יותר ממטרד - מחקר של אוניברסיטת קולומביה וקרן מוזילה מצא שהן עשויות להאיט את מהירות הגלישה בכמעט חצי (44%) ביחס לעמוד ללא פרסומות. אין פלא איפה שאחד מהתוספים הפופולריים ביותר עבור כל גולש הוא חוסם פרסומות.
בנוסף, פרסומות נחשבות לאחת הבעיות האתיות החשובות של עולם האינטרנט. מצד אחד הן מאפשרות למו"ל להציע תוכן "ללא" תשלום מזומן וכך לשמור על זמינותו לגולשים. מצד שני, הן מנצלות לא פעם את הגולשים כדי לבצע יותר מרק תצוגה של פרסומות - כגון מעקב, הזרקת אפליקציות צד שלישי, או במקרים נדירים יותר אף החדרת רכיבי פרסום מקומיים שמציפים את המשתמש בפרסומות אף ללא שימוש באפליקציה או באתר, או אפילו משמשות כאפיק להחדרת נוזקות ריגול וכופר. עם זאת כיום רוב האתרים והשירותים המקוונים מצליחים למצוא דרכים לחסום את הפעלת חוסם הפרסומות המסורתי. אם על ידי זיהוי התהליך שרץ ברקע או על ידי זיהוי הבקשה של הדפדפן לחסום את התוכן הפרסומי. בנוסף אתרים שמזהים את חוסם הפרסומות דורשים מהגולש להכניס את אתרם לרשימה לבנה של חוסם הפרסומות אם ברצונו להגיע לתוכן המוצע. החוסם החדש עשוי לפתוח דרך לנסות ולשפר את עולם הפרסום המקוון אם ברצונם של המו"לים והמפרסמים להמשיך ולהציע את מרכולתם תמורת צפייה בפרסומות.
6 תגובות לכתיבת תגובה