אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
החברה הישראלית שתצמצם הכנסות של ארגוני טרור מפרסום באינטרנט צילום: Christians in Pakistan

החברה הישראלית שתצמצם הכנסות של ארגוני טרור מפרסום באינטרנט

גופי טרור, מפיצי שנאה ודומיהם מתפרנסים, בין היתר, מפרסום באתרים שלהם ובמדיה החברתית - מה שמערער את אמון המפרסמים בפלטפורמות של גוגל ואחרות. חברת טייקי פיתחה כלי שסורק אתרי ורשתות חברתיות ומזהה פרסומים באתרים לא ראויים

18.04.2017, 12:36 | מאיר אורבך

חלק ניכר מכלכלת האינטרנט נשען על פרסומות - וענקיות כגוגל נתקלות לאחרונה בזעם של מפרסמים: המודעות שלהם מופיעות מפעם לפעם באתרים שקשורים לטרור או מפיצים תוכן בלתי הולם אחר. פרסום שכזה פוגע משמעותית במותג המפורסם - ולכן מהותי עבר גוגל וענקיות אינטרנט אחרות. חברת טייקי (Taykey) הישראלית של עמית אבנר מציגה פיתרון חלקי לבעיה, שמסוגל לפייס את המפרסמים ולנתק את גורמי הטרור ממקור ההכנסה המקוון. 

קראו עוד בכלכליסט

הפיתוח של טייקי סורק באופן אוטומטי אתרי חדשות ורשתות חברתיות שונות, מצליב ומנתח את המידע המופיע בהם. תוכן שצובר פופולריות בקרב קהלים לגיטימיים - הורים, נוער, חובבי ספורט ועוד - לא יציג סוגיות הנוגעות לטרור, פשע ועוד. לפיכך, תוכן פרסומי בנושאים אלה יבלוט ויזכה לדיווחים והתייחסות הגולשים, מה שיאותר ע"י מערכת טייקי ויאפשר להשתמש בחכמת ההמונים בתור סינון טבעי ומהיר של תוכן בעייתי.

משרדי טייקי בניו יורק, צילום: Takey משרדי טייקי בניו יורק | צילום: Takey משרדי טייקי בניו יורק, צילום: Takey

לדברי אבנר, מנכ"ל טייקי, אתרים תומכי טרור עוברים תהליך אישור אוטומטי שחברות גדולות מבצעות ולא בהכרח מסוגלות להגביל - וכך מקבלים טרוריסטים (ביניהם מגורמים המוכרים לרשויות ומופיעים ברשימות שחורות בארה"ב) גישה לשוק הפרסום ברשת, שמגלגל 160 מיליארד דולר בשנה. "הפיתרון שלנו תמיד ינתב את הפרסום לאתרים בטוחים עם תוכן איכותי כדי לצמצם הכנסות של אתרי טרור, מה שיצמצם את פעילותם", אמר.  

טייקי אינה חברת פרסום בעצמה, אלא מספקת מידע למפרסמים ליצירת רשת פרסום בטוחה בממשקי AppNexus ,TheTradeDesk ובורסות פרסום גדולות. טייקי גייסה 32 מיליון דולר מקרנות מובילות כסקויה, מרקר ומאריק שמידט. החברה עתידה להגיע לרווחיות השנה ומפעילה משרדים בהרצליה פיתוח, ניו יורק, סן פרנסיסקו, שיקגו ולוס אנג׳לס. החברה בתהליכי גיוס של מפתחים למרכז הפיתוח בישראל. ב-2016 השיקה טייקי את מדד טרנדים ברשתות חברתיות ,שאיפשר לה לזהות מגמות בפלטפורמות חברתיות ולספק מידע ערכי למפרסמים. בין לקוחותיה בעבר ובהווה נמנות AT&T, וריזון, פרוקטר אנד גמבל, דיסני, מריוט, מאסטרקארד, מיקרוסופט, גוגל, סטארבקס וטויוטה.

תגיות