אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קמפיין רץ: כחלון מפיק סרטון למחיר למשתכן צילום: אלעד גרשגורן

קמפיין רץ: כחלון מפיק סרטון למחיר למשתכן

ל"כלכליסט" נודע כי משרד האוצר שכר חברת סרטי תדמית להפקת סרטון על תוכנית הדגל של כחלון. הסרטון מצטרף לקליפ שהשיק את תוכנית נטו משפחה, שבו כחלון משמש כקריין, ולקמפיין שנמצא בשלבי עבודה, שבו מגלם אלי יצפאן דמויות שונות שחייהן השתפרו בזכות השר

25.04.2017, 06:46 | עמרי מילמן ואביב גוטר

משרדי האוצר והבינוי והשיכון מפיקים סרטון תדמית על תוכנית מחיר למשתכן - כך נודע ל"כלכליסט". חברת סרטי התדמית מרקט מסטר, שנשכרה להפקתו, פועלת בימים אלה למציאת זוג בגיל 30–40 שיסכים להצטלם לסרטון עבור 2,300 שקל. כחלק מהפקת הסרטון בימים האחרונים נשלח מסרון למשתתפים פוטנציאליים, ובו נכתב כי עליהם "לעשות כמה פעולות רגילות כמו לשבת על ספה, ללכת ברחוב עם עגלה של תינוק ולנופף למצלמה".

קראו עוד בכלכליסט

בשונה מסרטונים קודמים של משרד האוצר, שנועדו להסביר לציבור על מהלכים חדשים שנכנסו לתוקף, סרטון זה צפוי להתמקד באופן ישיר בשר האוצר משה כחלון ובמשרדו.

לתוכנית מחיר למשתכן נרשמו עד היום כ־84 אלף זוגות והיא ידועה לציבור הרחב, כך שייתכן שאווירת הבחירות שמורגשת בשבועות האחרונים במערכת הפוליטית היא שעומדת מאחורי הפקת הסרטון.

עם זאת, במטה הדיור במשרד האוצר מביעים לאחרונה חשש ממצב שבו הציבור יאבד את האמון בתוכנית, שכן כרגע מרבית הזכאים עוד ממתינים להגרלות באזורי הביקוש.

עד כה רק כ־10,000 דירות הוגרלו במסגרת תוכנית הדגל של השר כחלון.

שר האוצר משה כחלון. משרדו מסרב לדווח על עלות הסרטון , צילום: צביקה טישלר שר האוצר משה כחלון. משרדו מסרב לדווח על עלות הסרטון | צילום: צביקה טישלר שר האוצר משה כחלון. משרדו מסרב לדווח על עלות הסרטון , צילום: צביקה טישלר

 

לא סרטון הקידום הראשון

 

המסרון שנשלח למועמדים המסרון שנשלח למועמדים המסרון שנשלח למועמדים

לא מדובר בסרטון הראשון של השר כחלון שהופק מתקציב משרד האוצר. רק בשבוע שעבר, ומבלי להודיע זאת לראש הממשלה בנימין נתניהו, השיק כחלון את תוכנית משפחה נטו, שעבורה הופק סרטון תדמית המלווה בקריינותו ובצבעי התכלת המזוהים עם מפלגת כולנו שבראשה הוא עומד. במקביל, בימים אלה עובדים במשרד האוצר על קמפיין בכיכובו של הבדרן אלי יצפאן, שיגלם דמויות שונות שחייהן השתפרו בזכות מהלכים שקידם כחלון.

מקורבים לכחלון מודים כי המהלכים שנעשו בשבועות האחרונים נועדו להציג הקלה מיידית של יוקר המחיה על הציבור. למעשה, סרטוני הסברה אלה מאפשרים לשר כחלון לחזק את מעמדו שנחלש בשנתיים האחרונות. סקרים שונים מעידים שאם הבחירות היו נערכות כיום, מפלגת כולנו היתה יורדת מעשרה מנדטים לשבעה מנדטים.

המוסר הכפול של האוצר

 

אף שבאוצר מאלצים את משרדי הממשלה לפרסם בסעיף נפרד את הוצאות הפרסום שלהם, במשרדו של כחלון מפרסמים את הנתון תחת סעיף רחב יותר של "הוצאות תפעול".

בשנה הנוכחית תקציב עלויות התפעול באוצר עומד על 17 מיליון שקל, ובשנה הבאה הוא צפוי להיות 37 מיליון שקל. לשם השוואה, התקציב הייעודי לפרסום במשרד ראש הממשלה עומד השנה על 8.5 מיליון שקל.

באוצר סירבו לענות לשאלות בנוגע לעלות הסרטון החדש כמו גם לקמפיין שבו יככב יצפאן והסרטון להשקת משפחה נטו. חברת סרטי התדמית מרקט מסטר סירבה לאשר את הפרטים.

תגיות

15 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

15.
שיטת השקשוקה
שיטת השקשוקה של מחיר למשתכן: היזם מציב לרוכשים תנאים דרקוניים ביותר וכל גחמה שלו - לא חשוב כמה בלתי חוקית בעליל היא - מאושרת מידית ע"י חברת י.ת.ב - נציגת משרד השיכון לעניין "מחיר למשתכן". דוגמאות: 1. אחרי בחירת הדירות ואחרי שנחתם זיכרון דברים - היזם ביקש להעלות את מחירי הדירות ב 1.2% בשל "טעות בתום לב" - י.ת.ב אישרה. 2. היזם ביקש לדחות את מועד מסירת הדירות 3 חודשים מעבר למה שהותר לו במכרז - י.ת.ב אישרה 3. היזם ביקש לשמור לעצמו את זכויות הבניה העתידיות בניגוד לתנאי התוכנית - י.ת.ב אישרה 4. היזם ביקש הקלות בניה לאחר קבלת היתר בניה - י.ת.ב העלימה עין בכל פניה למשרד השיכון נענים ב"זכיתם בהטבה - קח או ברח". משרד השיכון מגבה רק את היזם גם כשהחוק עומד לצד הרוכשים. בכלל - כל הייצור כלאיים הזה של חברה פרטית שהמדינה משלמת לה הון רב ובתמורה הציבור מקבל שירות ירוד בלתי שקוף ובלתי נתון לביקורת - מזמין שחיתות. אפילו כשפנינו למשרד מבקר משרד השיכון - מי שענה לנו היתה עוד פעם אותה חברת י.ת.ב גם כשכבר יש כוונות טובות, החלטורה של משרדי האוצר והשיכון, שוב פוגעת בזוגות הצעירים
זוכה לכאורה  |  22.05.17
לכל התגובות