אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בדיוטי פרי מחכים לראות את השפעת הורדת המס צילום: יריב כץ

בדיוטי פרי מחכים לראות את השפעת הורדת המס

חנות א.ל.מ בנתב"ג היתה היחידה שמכרה טלפונים ניידים ללא מס קנייה ומע"מ. הבעלים צביקה אהרונוביץ' מבטיח: "נישאר אטרקטיביים"

25.04.2017, 09:10 | אורנה יפת

אחת החנויות שעתידות להיפגע מהורדת מס הקנייה על מכשירי הסלולר היא חנות מוצרי החשמל א.ל.מ בדיוטי פרי בנתב"ג. כ־30% ממחזור המכירות של החנות, שמוערך ב־300 מיליון שקל בשנה, מגיעים ממכירות טלפונים ניידים ואביזרי סלולר.

היתרון הבולט של חנות האלקטרוניקה בנתב"ג היה עד כה המחיר הנמוך בו נמכרו מכשירי הסלולר אל מול השוק המקומי: היא מכרה אותם ללא מס קנייה של 15% וללא מע"מ של 17%. כעת, מעריכים בכירים בענפי הסלולר וקמעונאות החשמל, המכירות בא.ל.מ דיוטי פרי ייפגעו משמעותית לאור הורדת המכס על הסלולר, שכן היא תאבד את היתרון היחסי שהיה לה ותשתווה פחות או יותר למחירים שמציעות חנויות החשמל באילת.

אילת נחשבת לאחת הערים המובילות במכירות של מוצרי חשמל בכלל ושל מכשירי סלולר בפרט, בשל העובדה שמהצרכן נחסך תשלום המע"מ בקניות בעיר. בעוד באילת משלמים הקמעונאים שכר דירה המקובל בשוק הנדל"ן, השוכרים בנתב"ג משלמים שכר דירה הנחשב לגבוה ביותר בארץ המושפע מכמות הנוסעים. בשנים האחרונות נרשמה עלייה בכמות הנוסעים בנתב"ג שהובילה לעלייה של שכר הדירה. ההערכות הן כי אם אכן תספוג א.ל.מ ירידה משמעותית במכירות, היא תפנה לרשות שדות התעופה ותבקש לקבל פיצוי בדמי הזכיון בשל הירידה במכירות.

חנות דיוטי פרי , צילום: סיון פרג חנות דיוטי פרי | צילום: סיון פרג' חנות דיוטי פרי , צילום: סיון פרג

צביקה אהרונוביץ', מבעלי א.ל.מ ומנכ"ל הרשת, טוען כי בשלב זה א.ל.מ לא פנתה לרשות שדות התעופה וכי היא תבחן בחודשים הקרובים את ההשפעות של הורדת המכס על הסלולר על המכירות של החנות. "אני לא רואה סיבה שבדיוטי פרי יקרה משהו דרסטי עקב הורדת המסים", מסר אהרונוביץ' ל"כלכליסט". "ובכל מקרה בהסכם שלנו מול הרשות, בסיטואציות מסוימות בהתאם לצורך, יש אפשרות לקבל הנחות או לחילופין להגדיל תשלומים. התשלומים ממילא תלויים במחזור. לא נוצרה פה סיטואציה שצריך דיון עם הרשות כרגע. נראה את המכירות בחודשים הקרובים ואם יהיו צורך לדון מולם".

אהרונוביץ' טוען כי האסטרטגיה של החנות היא להיות זולה יותר אל מול השווקים האירופאים והאמריקאים. "עד היום היה פער גדול במחיר בין השוק המקומי לדיוטי פרי וההסתכלות שלנו בדיוטי פרי היתה בעיקר מול אירופה ומול ארה"ב. אנחנו דואגים מול הספקים שלנו שהמחיר בא.ל.מ דיוטי פרי יהיה יותר זול מאירופה וארה"ב. זו היתה האסטרטגיה שלנו תמיד וכמובן שהמוצר צריך להיות יותר זול מהשוק המקומי".

לדברי אהרונוביץ', "אני לא חושב שיירדו המכירות בחנות. יש המון פריטים שיש עליהם רק מע"מ ואין מסים ואנחנו מוכרים אותם בשדה הרבה יותר זול מהשוק המקומי, הרבה מתחת למחיר שהוא ללא מע"מ. אנחנו קונים כמויות גדולות ומקבלים הנחות מיוחדות מהספקים. אותו דבר יקרה גם מול יבואניות הסלולר. ההערכות שלנו שהמחיר לצרכן יהיה אטרקטיבי גם מול המחירים בארץ, גם מול המחירים באילת וגם מול אירופה. נהיה יותר אטרקטיבים ונדע מחירים סופית שנסכם עם יבואניות הסלולר. ההנחות מהיבואנים קשורות לכמויות, ואנחנו קונים הרבה ומניחים שנקבל הנחות טובות יותר ממה שמקבלת חנות באילת".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות