אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנדל"ן לענן: WeWork רותמת את המידע לטובת הלקוחות צילום: אוראל כהן

מנדל"ן לענן: WeWork רותמת את המידע לטובת הלקוחות

מפעילת חללי העבודה חשפה תוכנה ראשונה בדמות פלטפורמה שתציע שירותים עסקיים בהנחה למשתמשיה - גם ליזמים מתחילים וגם לחברות גדולות יותר. סגן הנשיא רון גורה: "מתרחבים לא רק בצורה אורגנית"

26.04.2017, 15:18 | הגר רבט ומאיר אורבך
חברת חללי העבודה המשותפים WeWork מנסה להתנער מהתדמית שדבקה בה כחברת נדל"ן שרק במקרה נחשבת גם לחברת טכנולוגיה, בעזרת מוצר תוכנה ראשון שהיא מציעה לחברי הקהילה שלה. המוצר, שפותח בסיוע מרכז הפיתוח של החברה בישראל, הוא למעשה פלטפורמה שמקבצת מגוון שירותים, החל מיישומי אופיס של מיקרוסופט ועד לשירותי הסעות של Lyft, שמוצעים בהטבות מיוחדות לחברי קהילת WeWork. מאתמול הפלטפורמה זמינה לכלל הלקוחות בארה"ב אך בשלב זה לא ברור מתי תוצע בשווקים נוספים.

קראו עוד בכלכליסט

"אנחנו קודם כל קהילה, אחר כך אנחנו מציעים חללי עבודה ושירותים, ומהיום אנחנו גם מפעילים פלטפורמת תוכנה", אומר רון גורה, סגן נשיא בכיר ב־WeWork העולמית ומנהל מרכז הפיתוח בישראל. כבר היום מציעה החברה לציבור העסקי להצטרף לקהילת משתמשיה מבלי לשכור חלל פיזי בתמורה לדמי חבר חודשיים.

ב-17 במאי תתקיים ועידת ניו יורק של כלכליסט, בה ייקחו חלק כמה מהדמויות הבולטות בעולם העסקים וההייטק הניו-יורקי. לפרטים והרשמה

עד כה קיבלו המשלמים גישה ליתר חברי הקהילה במסגרת של נטוורקינג וכעת הם יקבלו גישה גם לפלטפורמת השירותים החדשה, שפועלת במודל שמזכיר מעט מועדון לקוחות. מרכז הפיתוח שבראשו עומד גורה מונה כ-40 עובדים, אך לדבריו עד סוף השנה יהיו בו 100 עובדים. "לא כולם מצמיחה אורגנית", הוא אומר, "אנחנו מתרחבים גם בדרכים אחרות".

 

 

לומדים את הקהילה

במרץ האחרון קיבלה WeWork השקעה של 300 מיליון דולר מתאגיד הטלקומוניקציה היפני סופטבנק, שאמורה להיות חלק ראשון מתוך השקעה כוללת של 3 מיליארד דולר. בעוד שההשקעה הראשונית הגיעה מכיסו של מייסד סופטבנק מסיושי סאן, יתר הסכום צפוי להגיע מקרן ויז'ן המשותפת לתאגיד ולממשלת ערב הסעודית. אולם לפי דיווח של "הוול סטריט ג'ורנל", גורמים בתוך סופטבנק הביעו ביקורת על ההשקעה ב-WeWork וטוענים כי הערכת השווי של 17 מיליארד דולר שניתנה גבוהה מדי.  

השירות החדש של WeWork השירות החדש של WeWork השירות החדש של WeWork

המבקרים חוששים שהתקופה הנוכחית המאופיינת בקיפאון בהשקעות תהיה מאתגרת עבור חברה שמסתמכת על עליית מחירי השכירות וצמיחה במספר משרות ההייטק.

במובנים רבים, מוצר התוכנה החדש של WeWork, שמכונה WeWork Services Store, מנסה להרגיע את חששות המשקיעים ולספק לקהילת הלקוחות ערך מוסף שחורג מגבולות השירותים הפיזיים והסיוע ביצירת קשרים עסקיים. במקביל החברה שייסד הישראלי אדם נוימן ממשיכה להרחיב את היצע חללי העבודה, שטיפס ל-135 חללים ב-44 ערים ו-14 מדינות, ושאליהם יצטרף בקרוב גם חלל עבודה ראשון בהודו.

רון גורה, סגן נשיא בכיר ב-WeWork, צילום: אוראל כהן רון גורה, סגן נשיא בכיר ב-WeWork | צילום: אוראל כהן רון גורה, סגן נשיא בכיר ב-WeWork, צילום: אוראל כהן

"תמיד בנינו והשקענו בטכנולוגיה", אומר גורה. "הפיתוחים הטכנולוגים שלנו מתחלקים לכאלה שמיועדים לשימוש הקהילה ולכאלה שמשרתים אותנו. כל החלטה לפתיחת מרכז חדש מבוססת על נתונים ועל ניתוחים שהמערכת שלנו מבצעת. בלי מערכת פנימית מתקדמת לא היינו יכולים לפתוח ולנהל כ-10 בניינים חדשים בחודש. הטכנולוגיה הזו היא יתרון משמעותי עבורנו, בשלב הבוגר שאנחנו נמצאים בו לא מסתמכים על אינטואיטציה בלבד".

המערכות האנליטיות של WeWork הן למעשה מה שהופך אותה מעוד חברת נדל"ן מניב לחברת טכנולוגיה עם הערכת שווי של קרוב ל-20 מיליארד דולר. המערכות מנתחות את הנתונים שזורמים לחברה מהשוכרים וחברי הקהילה שלה, ויצרה עבורה מאגר נתונים מרשים על הצרכים והרגלי העבודה שלהם. הטכנולוגיה שבבסיס המערכות אפשרה לחברה לבנות רשת שמחברת בין עשרות הערים שבהם מופעלים חללי העבודה שלה, לייצר קהילה שמונה כ-100 אלף חברים ולהניב הכנסות.

לדברי גורה, המידע שנאסף מהשוכרים העלה כי הם מבזבזים זמן רב על הצד הניהולי של העסק שלהם, והם מקווים שהפלטפורמה החדשה תסייע להם לחסוך חלק ניכר ממנו. במקום לחפש ולברור מתוך היצע השירותים הגדול בשוק, חברי הקהילה של WeWork יקבלו רשימה מצומצמת של עסקים ושירותים בהנחה, יחד עם חוות דעת שסיפקו משתמשים אחרים.

מתחם של WeWork בלוס אנג מתחם של WeWork בלוס אנג'לס | צילום: wework מתחם של WeWork בלוס אנג

להערכת החברה, הפלטפורמה תהיה שימושית במיוחד עבור בעלי עסקים קטנים ויזמים מתחילים, אך חלק מהשירותים כמו שירותי ההסעות עשויים להיות שימושיים גם לחברות גדולות יותר שמשתמשות בחללי העבודה.

צפי לקבלת אלפי פניות לכניסה לחנות השירותים

WeWork Services Store מוצעת לשימוש כלל לקוחות החברה בארה"ב לאחר תקופת בטא שבה הוצעה למספר מצומצם של לקוחות במדינה. בשלב הראשון היא מציעה 120 שירותים בלבד, אך בחברה מצפים להתרחבות מהירה של מספר השירותים כבר בשבועות הקרובים. "כל חברת SaaS (חברות המציעות תוכנה כשירות — ה"ר ומ"א) שתפנה אלינו ותציע שירות שעשוי להתאים לחברי הקהילה שלנו בשילוב הטבה משמעותי תוכל להיכנס לפלטפורמה", הצהיר גורה.

הוא נשמע אופטימי לגבי הצלחת היוזמה החדשה: "אני צופה שמרגע חשיפת הפלטפורמה נקבל אלפי פניות", אמר. "היתרון שלנו הוא השילוב בין תוכנה לעולם האמיתי. מי שמחפש שירות ורואה שחבר קהילה אחר שנמצא באותו בניין השתמש בו והמליץ עליו יכול לרדת קומה ולדבר איתו על המוצר".

יתרון אחר שמעניקה פלטפורמת התוכנה עבור עסקים קטנים היא ריכוז החשבוניות. התשלומים עבור השירותים החדשים שהמשתמשים יבחרו בהם ייגבו בידי WeWork ויתווספו לחשבונית החודשית שהם מקבלים מהחברה, בשלב זה ללא עמלה.

פלטפורמת התוכנה החדשה של החברה היא ניסיון נוסף לגוון את פעילות חברת חללי העבודה, לאחר שבשנה שעברה השיקה את פרויקט חללי המגורים WeLive בניו יורק ובוושינגטון הבירה. גם מיזם זה מציב במרכז את רעיון הקהילה שחולקת חלל משותף, אך הפעם מוצעים לשוכרים דירות מרוהטות ושירותי דיור. לנוכח הביקור החברה העלתה את מחירי השכירות והפסיקה לסבסד את הדיירים, מדיניות שבה נקטה בעת השקת הפרויקט במטרה למשוך מתעניינים. לדברי מייסד החברה אדם נוימן, עד 2020 פעילות פרויקט המגורים צפוי להשתוות להיקף יתר פעילויות החברה.

תגיות