אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רמי לוי לבג"ץ: "תוואי כביש 1 יפגע בקניון שלי" צילום: אוראל כהן, יואב דודקביץ

בלעדי לכלכליסט

רמי לוי לבג"ץ: "תוואי כביש 1 יפגע בקניון שלי"

לוי עתר נגד החלטת הוות"ל שלא לשנות את כביש 1 החדש, שהיה אמור להוביל לשדרוג הגישה לקניון מבשרת

30.04.2017, 08:19 | ליאור גוטמן

חברת שיווק השקמה של רמי לוי, יחד עם שותפתה העסקית חברת הוריזן גולד, עתרו לבג"ץ כנגד החלטת הוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל), שלא לפגוע בתכנון המקורי של תוואי כביש 1 החדש. לטענת לוי, משמעות ההחלטה היא פגיעה עסקית חמורה בקניון מבשרת ציון שנפתח בספטמבר.

קראו עוד בכלכליסט

התוכנית המקורית במקום היתה ביטול כביש הגישה הקיים שמפריד בין הקניון לרחוב הראשי של מבשרת ציון, וסלילת כביש חדש במיקום חלופי ומשופר. בפועל, כך התברר, הוות"ל מבקשת להשאיר את הכביש הישן על כנו, מהלך שלטענת העותרות עלול לפגוע בגישה של לקוחות פוטנציאליים לקניון.

קניון מבשרת של רמי לוי במבשרת ציון, צילום: יואב דודקביץ קניון מבשרת של רמי לוי במבשרת ציון | צילום: יואב דודקביץ קניון מבשרת של רמי לוי במבשרת ציון, צילום: יואב דודקביץ

בכתב העתירה, שהוגש על ידי עו"ד אייל קוצ'ינסקי, נטען ש"העותרות השקיעו בהקמת הקניון יותר מ־300 מיליון שקל, ובו מועסקים כ־400 עובדים. בנייתו ופתיחתו של הקניון התבססו על כך שרמפת (כביש — ל"ג) הירידה הקיימת, המפרידה בין הקניון לבין רחוב החוצבים, תיסגר ותמולא, באופן שיאפשר רצף קרקעי בין הקניון לרחוב הראשי של היישוב וגישה טובה הרבה יותר לקניון מרחוב ראשי זה".

לפי קוצ'ינסקי, "הרמפה הקיימת יוצרת מעין 'גיא' מלאכותי ולניתוק בין הקניון לרחוב הראשי ביישוב. בנסיבות אלו הותרת הרמפה הקיימת לירושלים על כנה, ולו לתקופה קצרה נוספת, באופן המנתק את הקניון מהרחוב הראשי, גורמת לעותרות לנזקים כלכליים כבדים ביותר ולפגיעה קשה בקניון". עוד עולה מהעתירה שהתוואי שאושר סותר לכאורה את תוכניות המתאר המקוריות, מה גם שייעוד הכביש הקיים כבר שונה מדרך למגורים ומבני ציבור, כך שעל פי חוק לא ניתן לעשות בדרך שימוש.

השופטת דפנה ברק־ארז קצבה למדינה 30 יום להשיב על הטענות, והסכימה לדרישה להפסיק את העבודות על תוואי הכביש, מה שיכול להוביל לעיכוב בפתיחת הכביש החדש. מהוות"ל נמסר: "עם קבלת העתירה ולמידתה, תובא עמדת הוועדה בפני בית המשפט".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

47 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

45.
קניון רמי לוי
תושבי מבשרת ציון נפגעו קשות מהתוואי החדש של כביש 1. המגיעים מירושלים מתל אביב וגם כל ומישובי הפרוזדור, מתנקזים לכביש אחד צר. זאת בשל ביטול שני כבישי הכניסה לישוב מכיוון ירושלים. הנסיעה דרך יער ירושלים רומנטי ככל שיהיה זה לא כביש ליישוב. בקשתו של רמי לוי לערוך שינויים נוספים במערך הכבישים, ואשר יפעלו לרעת התושבים על מנת שעסקיו יפרחו יותר, גובלת בחוצפה. זה אומר, שגם אלה שמשתמשים בכביש היורד לכיוון ירושלים ומשם עולים לשכונות המזרחיות של הישוב יתווספו על אלה שנכנסים דרך אותה כניסה צרה ומסכנה ובנוסף יצטרכו לעבור את הישוב כולו כדי להגיע לביתם במזרח הישוב. מבשרת זקוקה לכמה שיותר כבישים סובבי מבשרת, על מנת שתושביה יוכלו להגיע ממקום למקום בתוך היישוב, נסיעה בתוך היישוב עצמו כמעט בלתי אפשרית. הכבישים צרים מאוד ומשני צידי הכביש חונות מכוניות. במסגרת התיכנון העירוני יש תוכנית להגדיל משמעותית את הישוב. משמע עוד מכוניות וצפיפות גדולה יותר. לאור כל הנ"ל אני מקווה שכבוד השופטת דפנה ברק ארז בהחלטתה, תראה לנגד עיניה את טובת כלל הישוב ולא את כיסו הפרטי של רמי לוי.
מדלן  |  05.05.17
44.
נמאס כבר להתחשב בכולם. זה בלתי אפשרי לרצות את כולם
רמי לוי בוכה כי אכלו לו שתו לו ישרא אייר וארקיע בוכים שלוקחים להם את שדה דב חבורת בכיינים כולם סובלים בגללכם. 16,000 בעלי קרקע תקועים רק בגלל לובי כבד שמעכב את הבניה אלפי תושבים שהמטוסים נוחתים ליד הראש שלהם בארבע לפנות בוקר אבל לכמה עשירים לא כיף שמפנים עכשיו אז הם עוצרים הכל בושה של ממשלה שמגבה את הברדק הזה
אביחי  |  02.05.17
לכל התגובות