אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סוני מתאוששת, אך חטיבת המובייל עדיין מושכת אותה מטה צילום: sony

סוני מתאוששת, אך חטיבת המובייל עדיין מושכת אותה מטה

הענקית היפנית פרסמה את הדו"ח השנתי שלה ל-2016, שמשקף היפוך מגמה ברווחים - אך גם תחזיות מדאיגות לפעילותה בשווקי המובייל וחיישני הצילום. החטיבה הצומחת ביותר: חטיבת הפלייסטיישן, שזינקה ב-40%

30.04.2017, 11:35 | רפאל קאהאן

ענקית האלקטרוניקה היפנית סוני פרסמה את הדו"ח שלה ל-2016 במהלך סוף השבוע - והוא משקף שיפור בביצועי החברה.במבט ראשון, המצב נראה קשה: סך כל רווחיה נטו הגיעו ל-676 מיליון דולר, כמחצית ממה שהרוויחה בשנה שעברה. עם זאת, התוצאות של הרבעון האחרון משקפות רווח של 244 מיליון דולר, לעומת הפסד של 765 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. 

קראו עוד בכלכליסט

החטיבה שמדאיגה את החברה יותר מכל היא חטיבת המובייל, שרשמה הפסדים נרחבים בשנים האחרונות. היא רשמה רווח של 94 מיליון דולר לעומת הפסד של 500 מיליון ברבעון המקביל אשתקד, אך סוני לא צופה צמיחה משמעותית ומעריכה שרווחי החטיבה לא יעברו את רף 50 מיליון הדולרים בסיכום 2017.
סמארטפון האקספריה XZ, צילום: רפאל קאהאן סמארטפון האקספריה XZ | צילום: רפאל קאהאן סמארטפון האקספריה XZ, צילום: רפאל קאהאן

החטיבה שהכניסה הכי הרבה הייתה חטיבת הגיימינג שאחראית למכירות הפלייסטיישן 4 המוצלחת. הרווח עלה בכ-6% והיא סיימה את השנה עם כ-1.2 מיליארד דולר רווח תפעולי עבור הכנסות של כ-14 מיליארד דולר. מדובר בהצלחה מרשימה שמשקפת עלייה של כ-40% ברווחים ביחס לשנה הקודמת. גם חטיבת האלקטרוניקה הבידורית הצליחה להציג עלייה ברווחיות, עם כי זו הייתה יותר מינורית והסתכמה בכ-600 מיליון דולר.

חטיבת החיישנים והצילום הפתיעה לרעה, עם ירידה של כ-15% ברווחים. יכול להיות שמעמדה של החברה כיצרנית החיישנים הגדולה ביותר מתחיל להתערער, החברה שציידה את כל מכשירי הדגל בשנה שעברה מצאה את עצמה עם תחרות הולכת וגוברת וכך יצא שמכשיריה של סמסונג למשל מצויידים בחיישנים שייצרה בעצמה. רק האייפון 7 זכה לחיישן של סוני - אך זה לא מספיק ביחס להצלחה של השנה הקודמת.

בסך הכל סוני נאלצת להתמודד עם תקופה לא קלה. רוב חטיבותיה לא צומחות די מהר והיא ספגה מספר תבוסות בתחום התוכן. הביצועים שלה מראים ירידה של 6.2% בהכנסות הכוללות והיא צריכה למצוא פתרון מהיר, או שהיא תיאלץ להמשיך ולהיפרד מחטיבות לא רווחיות - מה שעשוי לצמצם את החשיפה של צרכנים למוצריה.

תגיות