אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ועדת הכלכלה קבעה: שדה דב ימשיך לשמש כשדה אזרחי עד 2019 צילום: עמית שעל

ועדת הכלכלה קבעה: שדה דב ימשיך לשמש כשדה אזרחי עד 2019

ועדת הכלכלה קיבלה את הודעת משרד התחבורה, לפיה בכוונת שר התחבורה לתקן את צו רשות שדות התעופה ולהאריך את הפעילות האזרחית בשדה דב עד לסיום הפעילות הצבאית בו

30.04.2017, 15:58 | תומר הדר

שדה דב ימשיך לשמש כשדה תעופה אזרחי עד 2019, כך קבעה היום ועדת הכלכלה. מדובר רק בהליך רשמי שבוצע היום - במסגרתו קיבלה ועדת הכלכלה את הודעת משרד התחבורה, לפיה בכוונת שר התחבורה לתקן את צו רשות שדות התעופה ולהאריך את הפעילות האזרחית בשדה דב עד לסיום הפעילות הצבאית בו.

קראו עוד בכלכליסט

שדה דב , צילום: עמית שעל שדה דב | צילום: עמית שעל שדה דב , צילום: עמית שעל

הפעילות האזרחית בשדה דב הייתה אמורה להסתיים היום (30.04.17), אולם בחודש שעבר אישרה הכנסת סופית את ההצעה לפיה הפעילות האזרחית בשדה תימשך כל עוד מתקיימת בו פעילות צבאית, שצפויה להסתיים ב-2019. במהלך הוועדה מתח ח"כ איתן כבל, ראש הוועדה, ביקורת על התנהלות משרד התחבורה בנושא.

לדבריו, "אני מקווה שבדברים אחרים ההתנהלות היא קצת יותר רצינית ומשמעותית. זה מדאיג אם זה האופן שבו המערכות עובדות ומתנהלות".

תגיות

10 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

10.
אביחי, שתה מים ותירגע.
אתה אומר שהשדה משרת אולי ״כמה עשרות אלפים״.... הרי זהו שקר שקל מאד להפריך. יכנסו הקוראים לאתר רש״ת ויראו לבד שהשדה הזה משרת כמעט מליון אזרחים בשנה. האילתים אולי עניים, אבל יש להם ראש עיר ״ליקודניק שרוף״ שפועל לרווחת תושביו במסדרונות הכנסת. 16000 בעלי קרקע?....מה שנקרא ״אל תערבבו לי את העובדות״...לקחת את מספר הדירות ש״אולי״(חלילה) יבנו שם והפכת אותם ל״בעלי הקרקע״? אתה יכול לחשוב שאולי אני אדיוט וזה בסדר....אבל מה עם שאר קוראי כלכליסט? הרי חלק גדול מהשטח הוא של המדינה, ומה שנשאר ממנו אתה טוין ששייך ל16000? זאת אומרת שכל ״יורש״ קרקע יזכה בכמה מטרים מרובעים? מה שכתבת זה עלבון לאינטיליגנציה. אתה מקווה שיום יבוא ויקפיאו לי קרקע יקרה?...הנה זה קורה, אני בעל קרקע ברמת אביב שהולכים להפקיע חלק קטן ממנה עבור הרכבת הקלה. אני בוכה בלילה, אבל מבין שזו החלטה שתטיב עם אזרחי ישראל בדיוק כפי שהשארת שדה דב פעיל תטיב עם אזרחי ישראל! אז בנימה זאת, כיאה ל״אשפה״ כפי שקראת לי, אני אלך לי לפח הקרוב ואשב שם בשקט...
ארז  |  03.05.17
9.
ראשל"צ
אביחי צודק ב-100%. (8) הממשלה לא מכבדת את הרשויות שהיא הקימה בעצמה. חייבים לפצות את בעלי הקרקעות ששילמו מסים על שטח מוקפא. חמשת העורכי דין כנראה פועלים ממניעים אישיים, למה הם לא הסכימו מיד להעביר את הטרמינל האזרחי לצבאי- ככה הם "דפקו" עשרות בעלי קרקעות שהבנייה כבר הייתה יכולה להתאפשר. הם דרשו עסקה כוללת ובכך הכשילו את העניין
חנן  |  03.05.17
8.
זה ברור כשמש שבעלי הון עצרו את פינוי השדה
לאילתים העניים אין מספיק כח לעצור את הפינוי. זה יכול להיות רק לובי חזק של ארקיע וישרא-אייר השדה לא משרת מיליונים. אולי כמה עשרות אלפים ועדיין 16,000 בעלי הקרקע חשובים הרבה יותר משדה תעופה קל"ב יש את נתב"ג לבעלי הקרקעות אין אופציה לקבל את כספם בחזרה. ורובם לא עשירים כמו שאתה חושב אדון ארז ולא כל מי שבעד הקונים הוא "מגיב מטעם" או "יורשת" אני מקווה מאוד שביום שתשקיע על קרקע יקרה, יקפיאו לך אותה לעשרות שנים. שתבין איזה צער זה לאדם שהשקיע את מיטב חסכונותיו ויורקים לו בפרצוף ותפסיק לדמיין שאתה יודע למי יש קרקעות בשדה דב יש פאקינג 16000 שמות קונים. ואתה לא קראת אפילו שם אחד אנשים שחושבים שבעלי הקרקע הם הטייקונים הרעים שצריך לקחת להם ולתת לעניים הם לא פחות מאשפה שצריך לפנות מכאן
אביחי  |  02.05.17
7.
גליה, ברור שאת ״יורשת״ קרקע או מישהי מטעם. אזרח-צריך להוקיע אותך!
רק ממשלה עם בטחון עצמי שטובת כלל אזרחיה לנגד עיניה, מסוגלת לתקן טעות היסטורית(ההחלטה האומללה על פינוי שדה דב)! השדה משרת מליון!!! משתמשים בשנה וזהו צינור החמצן של העיר קשת היום שנקראת אילת. הקשקוש שלך על התעשרות של בעלי ארקיע וישראיר מופרכת. בעלי ארקיע הם העובדים כשהשותף שלהם זה משפחת נקש שלהם אדמות רבות בשדה דב ואם תהיה עוד התעשרות שלהם זה בפינוי שדה דב ולא בהשארתו!
ארז  |  01.05.17
לכל התגובות