אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שוקה חוזר: העליון נתן אור ירוק לקמפיין נגד סוכני הביטוח צילום: דן לב

שוקה חוזר: העליון נתן אור ירוק לקמפיין נגד סוכני הביטוח

שנה לאחר שבית המשפט המחוזי בתל אביב הורה להוריד לאלתר את הקמפיין בכיכובה של שני כהן, המלגלג לסוכני הביטוח, הפך בית המשפט העליון את ההחלטה והתיר לשדר את קמפיין שוקה

30.04.2017, 18:04 | משה גורלי

בית המשפט העליון קיבל את ערעור חברת הביטוח אי.די.איי והתיר לשדר את קמפיין "שוקה" המלגלגל על הסוכן הוותיק הנופש על חשבון לקוחותיו. איי.די.איי, המחזיקה במותגים "9 מיליון" ו"ביטוח ישיר" הגישה את הערעור על פסק דינו של בית המשפט המחוזי בתל אביב לאחר שהאחרון קיבל את בקשת לשכת סוכני הביטוח בישראל ונתן צו מניעה נגד המשך שידורו של הקמפיין השיווקי על ידי איי.די.איי. "ראוי שבתי המשפט ינקטו גישה ליברלית בנושא הדיבה המסחרית, תוך מתן משקל ראוי לחופש הביטוי", קבע בית המשפט העליון מפי השופט יצחק עמית.

שני כהן בפרסומת ל-9 מיליון , צילום: דפנה גזית שני כהן בפרסומת ל-9 מיליון | צילום: דפנה גזית שני כהן בפרסומת ל-9 מיליון , צילום: דפנה גזית

העליון בהרכב עמית, מני מזוז וענת ברון הפך את פסק דינו של השופט אליהו בכר שקיבל את טענת לשכת סוכני הביטוח להוציא צו מניעה נגד הקמפיין שמובילה "השחקנית הקומיקאית שני כהן, בטענה שמדובר בקמפיין פוגעני, כוזב שמוציא את דיבתם הרעה של הסוכנים הוותיקים אל מול היעילות והחיסכון של הביטוח האינטרנטי שמייתר את הסוכן האנושי. הסוכנים האנושיים טענו שמדובר בקמפיין שגובל ב"רצח אופי".

"המלחמה על תודעתו, לבו וכיסו של הצרכן היא מלחמה רב חזיתית. שאיפתם המתמדת של שחקני השוק להגדיל את נתח השוק שלהם ולנגוס בנתח השוק של יריביהם העסקיים, מובילה אותם, לא פעם, לגלות יצירתיות ולנקוט טקטיקות מתוחכמות ומגוונות, לעתים אגרסיבית", כתב עמית, שדחה את הטענה ללשון הרע ולפרסום כוזב.

בעניין לשון הרע, קבע השופט שאכן מדובר בלשון הרע, אבל על חבר בני אדם ולכן "אין מדובר בלשון הרע שהצופה הסביר ימצא לייחס לכל אחד מחברי הקבוצה".

לעניין הפרסום הכוזב, קבע עמית ש"עלינו לבחון כיצד הוא נתפש בעיני הצרכן הפוטנציאלי, ברוח 'מבחן הרצינות'...אנו למעשה מכירים בכך שיש 'שקרים' מסוג מסוים שאנו מוכנים לספוג ולהשלים עם קיומם. הטעם לכך הוא שאנו מקבלים כמובן מאליו את נטייתו של הסוחר להפריז בשבח מרכולתו, ואנו מתייחסים להתבטאויות מסוג זה בהתאם במידה רבה של סקפטיות...עם קמצוץ נאה של מלח...ההנחה היא כי הצרכן אינו 'פתי מאמין לכל דבר'.

העליון ביטל את חיובה של איי.די.איי בהוצאות שבהן חוייבה במחוזי בסך 151 אלף שקל והטיל על לשכת סוכני הביטוח לשלם שכר טרחת עורכי דינה של איי.די.איי בסך כולל של 70 אלף שקל.

איי.די. איי יוצגה על ידי עורכי הדין גיורא ארדינסט, רן שפרינצק ואריק ברנאייזן.

לשכת סוכני הביטוח יוצגה על ידי עוה"ד ניר גורן ואליאור אלקביר.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
קמפיין ביטוח ישיר
מעניין איך היו מגיבים השופטים המכובדים אם הם היו מוצגים באור של פרזיטים אוכלי חינם כפי שמוצגים סוכני הביטוח בפרסומת. בסופו של דבר הפרסומת הזו היא סתם בדיחה גרועה ולא יותר ועל כן אין צורך להמשיך ולתת לה במה בכך שדנים בה היא תגווע מעצמה ובעצם כבר גוועת בימים אלו.
ירדנה ספיר  |  30.04.17