אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מסתערת על הכביש: אינטל רוצה לבנות מוח שבבי למכוניות אוטונומיות צילום: אינטל

מסתערת על הכביש: אינטל רוצה לבנות מוח שבבי למכוניות אוטונומיות

ענקית השבבים חשפה באירוע מיוחד מרכז פיתוח בו תבנה מעבדים לאוטו, ביחד עם שותפות מתחום הרכב. במסגרת האירוע, הוצגה מכונית חכמה חדשה של BMW, כלי רכב ניסיוניים ועוד. האם מכוניות העתיד יסתובבו עם מדבקות "intel inside"?

04.05.2017, 14:23 | ליאור באקאלו, סן חוזה

יצרנית השבבים אינטל מסתערת על מהפכת הרכב האוטונומי וחולמת שבעוד שנים ספורות יסעו בכבישי העולם כלי רכב שיישאו בגאון מדבקות intel inside. אתמול (ד') ביצעה החברה צעד הצהרתי משמעותי עבורה בתחום וחנכה במרכז החדשנות שלה בסן חוזה, בבניין המשרדים ששימש בעבר את חברת אלטרה שאותה רכשה ב-2015, את מה שבאינטל מכנים "מוסך הנהיגה האוטונומית".

קראו עוד בכלכליסט

המיקום סמוך למטה החברה ובלב עמק הסיליקון נועד לאותת לשותפותיה ושכנותיה של החברה כי היא מעוניינת בשיתופי פעולה כדי להפוך את חזון הרכב האוטונומי למציאות. במסגרת אותם שיתופי פעולה, חשפה BMW חשפה מכונית ראשונה בעלת אוטומציית שליטה גבוהה, שמבוססת על שיתוף הפעולה שלה עם אינטל ומובילאיי - אם כי בשלב זה עדיין לא מדובר ברכב אוטונומי לחלוטין. המכונית היא הראשונה בצי של 40 כלים ניסיוניים שתייצר החברה הגרמנית.

המכונית החכמה של BMW, שהוצגה באירוע, צילום: אינטל המכונית החכמה של BMW, שהוצגה באירוע | צילום: אינטל המכונית החכמה של BMW, שהוצגה באירוע, צילום: אינטל

מי יבנה מוח למכונית החכמה?

אף שנראה כאילו כמעט כל חברות הטכנולוגיה הגדולות פועלות בתחום הרכב האוטונומי המתפתח, בשלב זה התחרות העיקרית של אינטל היא בעיקר מול Nvidia, ענקית העיבוד הגרפי. בעוד שנראה שמתחרות כ-Waymo של אלפאבית ואפל נסוגו מהחזון של פיתוח רכב אוטונומי מלא, אם בכלל אי פעם אחזו בו, כעת עושה רושם שהן מתמקדות בפיתוח תוכנה לקטגוריה זו. לעומתן, אינטל ואנווידיה שואפות לשווק ליצרניות הרכב הוותיקות מעבדים שיהוו את המוח המרכזי של הרכב האוטונומי.

ממשק הרכב האוטונומי, צילום: אינטל ממשק הרכב האוטונומי | צילום: אינטל ממשק הרכב האוטונומי, צילום: אינטל

באינטל הולכים אף צעד רחוק יותר ומבקשים להציע מה שבחברה מכנים סטנדרטיזציה של פלטפורמת הרכב האוטונומי, באופן שיציב את מוח הרכב של אינטל במרכז ויאפשר לשותפותיה וליצרניות המכוניות להתאים עצמן אליה. הארכיטקטורה כוללת שורה של שלבים, החל משבבי אינטל שמהווים את מוח הרכב, דרך חיישנים שמפותחים בשיתוף פעולה עם דלפי ומובילאיי (שרכישתה טרם הושלמה), עבור בשירותי תקשורת 5G שנועדו להעביר את כמות הנתונים העצומה שמחשבי הרכב האוטונומיים מייצרים וכלה בשירותי דאטה סנטר שקולטים ומעבדים את הנתונים האמורים.

ג ג'ק וויסט, מהנדס פתרונות הנהיגה האוטונומית של אינטל | צילום: אינטל ג

בעוד אנווידיה מציעה מוח לרכב המבוסס על מעבדים גרפיים, באינטל מנסים לשכנע את השוק שחבילת השבבים שלה יעילה יותר; היא משלבת בין מעבדי Xeon, i7 ומעבדי FPGA שניתנים להתאמה למשימות ייעודיות. לדברי ג׳ק וויסט, המהנדס הראשי של תחום פתרונות הנהיגה האוטונומית של אינטל, השילוב בין המעבדים השונים נובע מהצורך לספק כלים שונים שיתאימו לשלל המשימות השונות שנדרשות ממחשב הרכב האוטונומי. באינטל מאמינים שהשילוב בין מעבדים אלה לבין יכולות מחשוב הענן ותקשורת ה-5G של החברה יאפשר לה להציע לשחקניות בשוק הרכב האוטונומי המתפתח פלטפורמה נוחה ומשתלמת יותר.

הכותב הוא אורח אינטל באירוע

תגיות

9 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

8.
דוד, מגיב מספר 7, התגובה שלך מראה את
חוסר המעוף שלך. רכבים אוטונומיים יצמצמו פקקים וייתרו את הצורך בבעלות על הרכב, אשר יהפוך לשירות ולא למוצר. תחשוב על עולם ללא רכבים פרטיים. רכבים ״ציבוריים״, מעין מוניות אוטונומיות, אשר מגיעות אליך על פי דרישה (הסיבה להשקעות מטורפות בפלטפורמות הזמנה כמו גט טקסי, אוסר, ליפט וכו) ונוסעות בתיאום מושלם עם מכוניות אחרות על הכביש, ללא צורך ברמזורים, ללא צורך בשמירת מרחק, ללא תאונות, ללא עיכובים בגלל שהנהג התעסק בפלאפון או הדליק סיגריה. תחבורה ציבורית אישית. קרון רכבת פרטי משלך.
רועי  |  06.05.17
7.
חומר למחשבה
חברות הטכנולוגיה יחד עם יצרני הרכב משקיעים הון בפיתוח הרכב האוטונומי בעוד שהמצוקה היא לא באופן הנהיגה (ידני/אוטונומי) אלא בצפיפות ההולכת וגוברת בכבישים. יותר רכבים על הכביש יצריכו אספלט נוסף. לזה אף אחד לא נותן מענה בארץ ובעולם ובפרט במרכזי הערים הגדולות. אולי במקום כבישים צריך לחשוב על מסילות ברזל עבור קרונות אוטונומיים (כבר מיושם בעולם). השלב הבא יהיה כנראה המימד השלישי - מעופפים אוטונומיים.
דוד  |  05.05.17
לכל התגובות