אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
צוקרברג TV: פייסבוק תיכנס בקרוב לתחום הטלוויזיה ברשת צילום: pixabay.com

צוקרברג TV: פייסבוק תיכנס בקרוב לתחום הטלוויזיה ברשת

הרשת החברתית רוצה להתחרות בנטפליקס ואמזון - וצפויה לחשוף כ-24 תוכניות מקור בערוץ ייעודי שייחשף בחודש הבא, ביניהן תוכנית דייטינג מבוססת VR. בתוך כך, צפויה גם יוטיוב של גוגל לחשוף 40 תוכניות - ביניהן אחת עם אלן דג'נרס

07.05.2017, 10:44 | עומר כביר
מתמודדת חדשה בשוק הטלוויזיה המקוון: פייסבוק מתכננת להפיק ולשדר בשנה הקרובה עשרות תוכניות טלוויזיה מקוריות, במהלך שיכניס אותה לתחרות ישירה עם נטפליקס ואמזון - כך לפי דיווח של ביזנס אינסיידר. במקביל, מדווחת בלומברג שגוגל מגבירה את מאמציה בתחום ותשקיע בשנה הקרובה מאות מיליוני דולרים בהפקת יותר מ-40 סדרות וסרטים ליוטיוב.

קראו עוד בכלכליסט

פייסבוק מפלרטטת עם כניסה לתחום תוכן הטלוויזיה המקורי מזה זמן מה. בחודשים האחרונים התפרסמו כמה דיווחים לפיהם שהרשת החברתית מנהלת מגעים עם מספר חברות מדיה להפקת תוכן מקורי, ובפברואר שעבר היא אף השיקה אפליקציית סטרימינג לממירים חכמים דוגמת אפל TV, שיכולה להוות בסיס להעברת תכנים מקוריים בתחרות ישירה עם שירותים כנטפליקס.

פייסבוק בדרך לטלוויזיה, צילום: ליאור באקאלו פייסבוק בדרך לטלוויזיה | צילום: ליאור באקאלו פייסבוק בדרך לטלוויזיה, צילום: ליאור באקאלו

כעת, לפי דיווח של האינסיידר, תוכנית החברה בתחום עוברות להילוך גבוה והיא צפויה לחשוף את היצע התכנים שלה כבר באמצע יוני. לדברי מקורות, בשלב הראשון מתכוונת החברה לשדר כשני תריסר תוכניות מקוריות. פייסבוק עתידה להציע תוכניות משני סוגים: הראשון, הפקות איכות יקרות וארוכות שיתחרו בסדרות טלוויזיה מסורתיות, והשני תוכניות קצרות יותר באורך של 5 עד 10 דקות שיזכו לפרקים חדשים מדי 24 שעות.

את המהלך מוביל מייסד אתה CollegeHumor, ריק ואן וין, שהצטרף לפייסבוק בשנה שעברה. הצוות אותו הוא מוביל מקיים פגישות עם חברות הפקה ושומע רעיונות לסדרות טלוויזיה באורך של 5 עד 30 דקות. כמה מקורות ציינו שבין הרעיונות שהוצגו לחברה נמצאות תוכניות בסדר הגודל של "בית הקלפים" של נטפליקס או "סקנדל" של ABC הממכרת והמפתיעה (למרות הפרק המאכזב ששודר בשבוע שעבר).

כן צפויה פייסבוק להציג תוכנית דייטינג מבוססת מציאות מדומה (VR), שתופק על ידי ענקית התוכן קונדה נאסט ושבמסגרתה משתתפים ייפגשו ב-VR לפני דייט בעולם הפיזי. תוכניות אחרות צפויות לכלול כוכבים מוכרים, וכן צפויה החברה להפיק מגוון תכנים לבני נוער. "יש להם אובססיה לסנאפצ'ט, הם מתמקדים במשתמשים צעירים כדי להרחיב את קהל היעד שלהם", אמרו מקורות. פייסבוק לא הגיבה לדיווח.

יוטיוב מרחיבה את לוח המשדרים

פייסבוק נכנסת אל שוק צפוף: יוטיוב של גוגל משדר תוכן מקורי כבר מ-2016, באמצעות השירות בתשלום יוטיוב Red. האתר הפיק כמה עשרות סדרות וסרטים, בעיקר בתחום הקומדיה והאימה או שילוב של שניהם, אך עד עתה אלו לא עוררו באזז דוגמת זה של סדרות מנטפליקס, אמזון והולו והשירות עצמו לא זוכה לפי הערכות להצלחה גדולה.

כעת, לפי בלומברג, נכנס יוטיוב לתנופת פיתוח מחודשת ונערך להפקה מאסיבית של 40 סדרות וסרטים מקוריים, שכחצי תריסר מהם יהיו זמינים לצפייה ללא תשלום. לדברי מקורות, החברה מתעדת להשקיע במהלך מאות מיליוני דולרים. כן התקשרה גוגל עם שמות כמו קווין הארט, שיפיק תוכנית כושר שבועית בהשתתפות כוכבים אורחים ואלן דג'נרס, שתפיק תוכנית על מאחורי הקלעים של תוכנית האירוח הפופולרית שלה. "אנחנו עובדים עם כוכבי יוטיוב וסלבז מוכרים שאנחנו יודעים שמייצרים עניין גלובלי ועניין מצד מפרסמים", אמרה לבלומברג מנהל תחום התוכן המקורי ביוטיוב, סוזנה דניאלס.

תגיות