אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בנמל חיפה מתעקשים לאשר ג'וב חדש שנחיצותו לא ברורה צילום: ענר גרין

בלעדי לכלכליסט

בנמל חיפה מתעקשים לאשר ג'וב חדש שנחיצותו לא ברורה

דירקטוריון הנמל צפוי לקיים דיון רביעי ואחרון לפני אישור התקן בעלות של מיליון שקל בשנה

09.05.2017, 08:03 | ליאור גוטמן

דירקטוריון נמל חיפה קיים בשבועות האחרונים לא פחות משלושה דיונים שונים על הניסיון לאשר תפקיד חדש בנמל חיפה תחת הכותרת "מדריך ראשי". לפי ההערכות, בקרוב יתקיים דיון רביעי כאשר זה אמור להיות האחרון לפני אישור התקן החדש, בעלות שנאמדת בכמיליון שקל לשנה.

במרץ נחשף ב"כלכליסט" שהנהלת הנמל החלה לגבש את התפקיד יוצא הדופן הזה, שכולל בין השאר תנאי שכר טובים לרבות רכב צמוד. התפקיד החדש אמור להיות מעל למדריך הנוכחי (מד"ר), אולם חלק מחברי הדירקטוריון לא מבינים מדוע הנמל הסתדר עד היום – במשך עשרות שנים – בלי התקן החדש, ואם הוא יאושר בעלות של מיליון שקל במה הוא ייעל את העבודה בהשוואה למצב כיום.

היו"ר הנכנס של נמל חיפה אשל ערמוני, צילום: ענר גרין היו"ר הנכנס של נמל חיפה אשל ערמוני | צילום: ענר גרין היו"ר הנכנס של נמל חיפה אשל ערמוני, צילום: ענר גרין

ככל שההתנגדות למהלך גוברת, גם מצד רשות החברות הממשלתיות, כך עולה ההתעקשות לאשר את התקן החריג. חלק מחברי הדירקטוריון הזכירו בישיבות שנמל חיפה עומד בפני תחרות קשה בדמות נמל פרטי עם מפעיל סיני שייפתח בעוד שלוש וחצי שנים, כמו גם תוכניות לחתוך מאות משרות משם כבר בשנים הקרובות. נמל חיפה ניצב במקום השני בטבלת שיאני השכר במגזר הציבורי, עם עלות שכר ממוצעת של 33.75 אלף שקל בחודש, כך שלא ברור מדוע דחוף כל כך לאשר שם משרה חדשה בעלות של מיליון שקל. היו"ר הנכנס אשל ערמוני צפוי להכריע בנושא.

אחד האנשים ששמם עלה כמועמד לתפקיד הוא יו"ר הוועד לשעבר מאיר תורג'מן. בשיחה עם "כלכליסט" הוא מסביר כי התפטר מתפקידו כבר מזמן, מה גם שעקב פציעה הוא מושבת מעבודה כבר קרוב לשלושה חודשים, והוא לא נמצא בנמל. עוד אמר תורג'מן שכרגע אין מכרז רשמי ולכן השאלה האם התפקיד מעניין אותו או לא אינה רלוונטית, כי טכנית לא אושר תקן חדש ועוד לא מחפשים עבורו אף אחד.

מנמל חיפה נמסר ש"כל שינוי במבנה ארגוני דורש דיון בפורום הדירקטוריון ודיון כזה מתקיים כעת בנושא יחידת ההדרכה".

תגיות