אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אמזון, מאחוריך: מיקרוסופט נכנסת לשוק הרמקולים החכמים צילום: wired

אמזון, מאחוריך: מיקרוסופט נכנסת לשוק הרמקולים החכמים

קורטנה, הסייעת החכמה של החברה, תוטמע ברמקול חדש מבית הרמן קרדון בניסיון להתחרות ב-Echo של אמזון. זאת, בעוד האחרונה מחזיקה כבר ב-70% מהשוק ואף צפויה לחשוף השבוע רמקול בעל מסך של 7 אינץ', לשיחות וידאו

09.05.2017, 15:28 | רפאל קאהאן
שוק הרמקולים החכמים מתחמם: לאחר שמועות ורמיזות, נכסת אליו גם מיקרוסופט. חברת הרמן קרדון העלתה לאתר שלה מוצר חדש - רמקול מבוסס קורטנה, הסייעת החכמה של ענקית התוכנה.

קראו עוד בכלכליסט

הרמקול, שנקרא Invoke, הוא בגודל 20 ס"מ ובעל ראש צר (בניגוד לרמקול האקו של אמזון, שהוא צילינדר אחיד). הוא יאפשר הפעלת יישומים, חיפוש וקבלת מידע ע"ב הסייעת החכמה של מיקרוסופט, יתמוך בשיחות סקייפ ויהיה בעל צליל היקפי איכותי. מחיר ה-Invoke טרם נחשף, אך לפי הערכות יעמוד על כ-150 דולר והוא יגיע לשוק בסתיו.

רמקול ה-Invoke, צילום: wired רמקול ה-Invoke | צילום: wired רמקול ה-Invoke, צילום: wired

מיקרוסופט מכוונת שעל אף היותו צעיר מאוד, כבר נשלט בידי מתחרה חזקה - אמזון, עם רמקול האקו שלה. לפי נתוני Emarketer, החברה מחזיקה בכ-70% מהמכירות בשוק הרמקולים החכמים, כשהמתחרה הקרובה ביותר אליה היא גוגל, שמחזיקה ב-23.4% ממנו. לפי הערכות RBC מדיה קפיטל, אמזון תרוויח כ-10 מיליארד דולר עד 2020 מפעילותה בתחום הרמקולים החכמים. מאז 2016 צמח השוק בכ-126% ולפי בדיקת Emarketer, כ-60% מהאמריקאים בכל הגילים השתמשו בשנה האחרונה ברמקול חכם זה או אחר.

אמזון צפויה להרחיב את ליין מוצריה בקטגוריה, עם גרסה חדשה של האקו שתצויד במסך מגע בגודל שבעה אינץ' ותיקרא Echo Show. המוצר החדש יתמוך בשיחות וידאו וטלפוניה, צפוי לכלול אפליקציות נוספות ויתכן שגם תכונות חדשות עבור הסייעת החכמה אלקסה. המחיר צפוי לעמוד על כ-230 דולר. מוצר שכזה יוכל להכניס את אמזון אל שוק ציוד התקשורת הארגוני ולהתממשק עם מספר שירותי VoIP (בעוד מערכת מיקרוסופט מתחברת רק לסקייפ). כיום נמכר ציוד תקשורת שכזה, המיועד לשיחות ועידה, בידי סיסקו ואוויה, אך מחירו גבוה בהרבה.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות