ענף המזון חותם את השלישון הראשון של 2017 בעלייה, עם מכירות של 11.67 מיליארד שקל
מכירות שוק המזון והמשקאות צמחו בשלישון הראשון ב-2.57% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. חלק מהמכירות היו לקראת פסח ולהן התווספו הקניות לקראת יום העצמאות
מכירות שוק המזון והמשקאות צמחו בשלישון הראשון ב-2.57% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד והסתכמו ב־11.67 מיליארד שקל. כך עולה מנתוני סטור נקסט שהגיעו לידי "כלכליסט". מכירות שוק כלל מוצרי הצריכה (fmcg): מזון, משקאות, טיפוח ונקיון עלו בשלישון הראשון בשיעור דומה והסתכמו ב-13.6 מיליארד שקל.
חלק מהמכירות היו לקראת פסח ולהן התווספו הקניות לקראת יום העצמאות. על רקע זה צמחו המכירות של המזון והמשקאות באפריל ב-3.4% והסתכמו ב-3.05 מיליארד שקל. זאת בהמשך לעלייה של 3.2% שנרשמה במרץ. המכירות לפסח רשמו עלייה של 1.9% ביחס לחג בשנה שעברה. העלייה במכירות נרשמה בעיקר בימים הסמוכים לערב החג.
העלייה במכירות באה לידי ביטוי בהתחזקות מרבית הספקים ובראשם אסם שסבלה בחודשים האחרונים מירידה במכירות בשוק הקמעונאי ובנתח השוק. נתח השוק של אסם - שחזרה באפריל לעבודה סדירה עם רשת אושר־עד שאתה היתה בסכסוך עסקי ממושך - עלה ל־9.6% לעומת 8.9% במרץ.
חברת תנובה מציגה שיפור קל ביחס לירידות החדות שרשמה בשנה שעברה בנתח השוק שעלה ל־15.4% לעומת 15.1% באפריל שנה שעברה. יחד עם זאת, ביחס לחודשים האחרונים, רשמה החברה ירידה בנתח השוק שעמד במרץ על 15.7%.
לא התפרסמו תגובות לכתיבת תגובה