אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ענף המזון חותם את השלישון הראשון של 2017 בעלייה, עם מכירות של 11.67 מיליארד שקל צילום: אוראל כהן

ענף המזון חותם את השלישון הראשון של 2017 בעלייה, עם מכירות של 11.67 מיליארד שקל

מכירות שוק המזון והמשקאות צמחו בשלישון הראשון ב-2.57% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. חלק מהמכירות היו לקראת פסח ולהן התווספו הקניות לקראת יום העצמאות

11.05.2017, 14:12 | נורית קדוש

מכירות שוק המזון והמשקאות צמחו בשלישון הראשון ב-2.57% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד והסתכמו ב־11.67 מיליארד שקל. כך עולה מנתוני סטור נקסט שהגיעו לידי "כלכליסט". מכירות שוק כלל מוצרי הצריכה (fmcg): מזון, משקאות, טיפוח ונקיון עלו בשלישון הראשון בשיעור דומה והסתכמו ב-13.6 מיליארד שקל.

חלק מהמכירות היו לקראת פסח ולהן התווספו הקניות לקראת יום העצמאות. על רקע זה צמחו המכירות של המזון והמשקאות באפריל ב-3.4% והסתכמו ב-3.05 מיליארד שקל. זאת בהמשך לעלייה של 3.2% שנרשמה במרץ. המכירות לפסח רשמו עלייה של 1.9% ביחס לחג בשנה שעברה. העלייה במכירות נרשמה בעיקר בימים הסמוכים לערב החג.

קניות בסופרמרקט. התחזקות של מרבית הספקים, בעיקר אסם, צילום: אוראל כהן קניות בסופרמרקט. התחזקות של מרבית הספקים, בעיקר אסם | צילום: אוראל כהן קניות בסופרמרקט. התחזקות של מרבית הספקים, בעיקר אסם, צילום: אוראל כהן

העלייה במכירות באה לידי ביטוי בהתחזקות מרבית הספקים ובראשם אסם שסבלה בחודשים האחרונים מירידה במכירות בשוק הקמעונאי ובנתח השוק. נתח השוק של אסם - שחזרה באפריל לעבודה סדירה עם רשת אושר־עד שאתה היתה בסכסוך עסקי ממושך - עלה ל־9.6% לעומת 8.9% במרץ.

חברת תנובה מציגה שיפור קל ביחס לירידות החדות שרשמה בשנה שעברה בנתח השוק שעלה ל־15.4% לעומת 15.1% באפריל שנה שעברה. יחד עם זאת, ביחס לחודשים האחרונים, רשמה החברה ירידה בנתח השוק שעמד במרץ על 15.7%.

תגיות