אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

ועידת Fintech

"הבנקים לא יכולים להתעלם ממהפכת הדיגיטל, לא לעולם חוסן"

בכנס הפינטק השנתי של KPMG דנו אילן בוגנים, מ"מ ראש חטיבת לאומי טכנולוגיות ואילנת אדסמן מ-KPMG, בשאלה איך נערכים לשיתוף פעולה עם הפינטק

10.05.2017, 12:29 | רעות שפיגלמן

"לא ניתן להתעלם ממהפיכת הדיגיטל כאשר הבנקים, בניגוד לתחומים אחרים, לא השתנו לחלוטין - וזו נורת אזהרה לבנקים שלא לעולם חוסן", כך אמר היום (ד') אילן בוגנים, ממלא מקום ראש חטיבת לאומי טכנולוגיות בבנק לאומי, במסגרת שיחה שנערכה בפאנל בינו לביו אילנית אדסמן, שותפה, מחלקת ניהול סיכוני IT בפיננסים, KPMG, סומך חייקין. הפאנל, שנערך במסגרת כנס הפינטק השנתי של KPMG, עסק בסוגיות במערכות היחסים שבין התאגידים הבנקאיים לבין מיזמי הפינטק.

קראו עוד בכלכליסט

אדסמן הפנתה שאלה לבוגנים ביחס לקשיי ההתמודדות של הבנקים עם מיזמי הפינטק. "בשנתיים האחרונות חברות פינטק רבות וסטארט-אפים הצליחו להיכנס אלינו (לבנק לאומי) וישנו שיתוף פעולה פורה. תמיד אפשר להשתפר יותר ברמה תהליכית. פעמים רבות ישנה ציפייה שהתהליכים יהיו מהירים, אך ישנם שני צדדים למשוואה. כולם רוצים תהליך קל ומהיר אבל מנגד יש לבנק גם צרכים עסקיים וצריך שהפתרון יוכיח את עצמו ויתגבר על בעיות שונות כמו סייבר, אבטחת מידע. לעתים זה קשה. אנחנו מנסים בשיתוף הפעולה ביחד עם הסטארט-אפים לסיים כמה שיותר מהר את השלמת התהליכים", אמר בוגנים.

מימין: אילנית אדסמן ואילן בוגנים, צילום: אוראל כהן מימין: אילנית אדסמן ואילן בוגנים | צילום: אוראל כהן מימין: אילנית אדסמן ואילן בוגנים, צילום: אוראל כהן

אדסמן העלתה את סוגיית "הפלסטר לחולי סרטן של פתרונות הפינטק", ושאלה את בוגנים האם פתרונות הפינטק הם לא למעשה רק פתרונות לנקודות הקצה והם לא יכולים למעשה לתת מענה לסוגיות מורכבות יותר של מערכות הליבה הבנקאיות (מערכות החומרה והתוכנה שעליהם יושב המחשוב של הבנק לכלל התהליכים הבנקאיים - ר.ש). בוגנים השיב, כי "הבנקים הם לא גוף תוכנה. המיקוד הוא כאגרגטור של פתרונות ושירותים והבנק מפתח רק במקומות בהם יש לו ערך מוסף, ומאמץ במקביל פתרונות יישומים וטובים שבאים מבחוץ".

אדסמן העלתה סוגייה שרבים שמים אליה לב והיא שבעוד שבשוקי המלונאות, המוניות או הספרים רואים ממש שינוי במודל - בבנקאות לא רואים שינוי לעומת המודל הקלאסי. בוגנים אמר בהקשר זה כי "לא ניתן להתעלם ממהפיכת הדיגיטל כאשר הבנקים בביגוד לתחומים אחרים לא השתנו לחלוטין - וזו נורת אזהרה לבנקים שלא לעולם חוסן". בוגנים התייחס גם ל-PEPPER, הבנק הדיגיטלי של לאומי שנמצא בפיתוח וטרם הושק ולאפליקציית התשלומים שזמינה לכלל הציבור -PEPPER PAY . לדבריו,  יש פלח אוכלוסיה שלא מטופל, דור המיליאניאס והם רוצים שנדבר אליהם בשפה חוויתית. פפר בא לשנות את צורת הדיבור בחווית המשתמש. אם אנחנו לא נעשה את זה - מישהו אחר יעשה לנו את זה".

בסיכום הדיון  התייחס בוגנים לנושאים שבהם ניכר כי חסרים פתרונות מצד חברות הפינטק ונתן כדוגמה את תחום הציות (עמידה בדרישות רגולטוריות שמתגברות בארץ ובעולם, למשל בהיבטים של העלמת מס והלבנת הון) כמו גם בתחומי האנומליה והביג-דאטה.

 

 

 

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות