אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לפייסבוק נמאס מלינקים סנסציוניים שמובילים לאתרי זבל

לפייסבוק נמאס מלינקים סנסציוניים שמובילים לאתרי זבל

החברה תתחיל לחסום פרסום קישורים לאתרי תוכן מזויף שמטרתם למכור פרסומות ולאתרים שהתוכן שלהם נתפס בעיניה כירוד. המטרה המוצהרת: לצמצם פעילות ספאמרים. מהי המטרה האמיתית שלה?

11.05.2017, 11:55 | ויקי אוסלנדר

פייסבוק תנקה קצת את הפיד שלנו מתוכן זבל; קליק על פוסט עם כותרת כמו "לא תאמינו איך האישה הזו הגיבה כשראתה את בעלה בוגד", שמוביל למעשה לשום-כלום אתר אלא רק למודעות קופצות, אמור כעת להיות מנוטר ופייסבוק צפויה להסיר אותו.

קראו עוד בכלכליסט

החברה הודיעה אמש (ד') כי האלגוריתם שלה יתחיל לחפש אתרים שמפיצים תכנים מזויפים, מטעים או כאלה שהיא רואה כבעלי איכות ירודה. לטענת פייסבוק העדכון יפחית את הערך הכלכלי והמוטיבציה לספאמרים, יגדיל חשיפה למפרסמים וישפר את חוויית המשתמש.

אין כניסה לספאמרים. פייסבוק, צילום: pixabay.com אין כניסה לספאמרים. פייסבוק | צילום: pixabay.com אין כניסה לספאמרים. פייסבוק, צילום: pixabay.com

מדובר באכיפה מוגברת למדיניות שכבר קיימת ברשת החברתית הגדולה בעולם מלפני שנה, לפיה אסור למפרסמים לנהוג בטקטיקות שמשבשות את החוויה או מטעה את המשתמש עם כותרות סנסציוניות. לפני העדכון האחרון סקרה פייסבוק מאות אלפי אתרים בעלי תוכן בעייתי להגדרתה, אפיינה אותם ובאמצעות נתונים אלו אימנה תוכנת בינה מלאכותית כדי לזהות בפלטפורמה תוכן ירוד או לא מתאים. אחרי שהתוכנה תזהה את הדפים או המודעות הבעייתיות, אלו יוסרו באופן אקטיבי מהפיד של המשתמש או שהחברה תמנע את יכולת השיתוף של התוכן לחלוטין.

בהודעה שכוונה לקהילה העסקית פירטה פייסבוק קווים כלליים למה שהיא רואה כתוכן משבש חוויית משתמש שממנו המפרסמים צריכים להימנע מעתה. בין היתר מציינת החברה נפח לא פרופורציונלי בין מודעות לתוכן, הצעות לתוכן מיני או סנסציוני, דפים עם מודעות זדוניות או מטעות ושימוש במודעות קופצות.

מדוע החברה עושה זאת?

אף שלאחרונה פייסבוק מגלה ערנות גדולה יותר לאיכות התוכן שעובר דרכה בעקבות ביקורת ציבורית גדלה, המהלך האחרון רחוק מלהיות רק מכוון חוויית משתמש. עבור פייסבוק מדובר על כלי שתפקידו בראש ובראשונה להגן על מקור ההכנסה העיקרי שלה.

חוויית משתמש שלילית ממודעות פוגמת באמינות התוכן ברשת החברתית על כל 2 מיליארד המשתמשים שבה. האמינות הפוחתת הופכת את המשתמשים להססניים ומוריד את היקף ההקלקות על מודעות מחשש שיופנו לאתרים באיכות נמוכה. בנוסף, הפנייה לאתרים מסוג אלו לעיתים עוצרת לחלוטין את הגלישה של המשתמש ברשת ובכך מצמצמת בפועל את החשיפה שלו לפרסום.

לפי מחקר שבוצע לאחרונה על ידי זנית, פייסבוק היא החברה שנוגסת את הביס הגדול ביותר בעוגת הפרסום העולמי אחרי גוגל. במהלך 2016 ענקית הטכנולוגיה האמריקאית הכניסה 26.9 מיליארד דולר מפרסום, זינוק של 57% לעומת 2015. גוגל ניצבת הרחק במקום הראשון עם הכנסות של 79.4 מיליארד דולר במהלך השנה החולפת והשתיים היו אחראיות על חמישית מהפרסום העולמי.

תגיות