אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ארה"ב: מדד המחירים לצרכן עלה ב-0.2% - בהתאם לצפי צילום: שאטרסטוק

ארה"ב: מדד המחירים לצרכן עלה ב-0.2% - בהתאם לצפי

בסיכום שנתי מדובר בעלייה של 2.2% לעומת צפי לעלייה של 2.4%; המכירות הקמעונאיות עלו בסיכום שנתי ב-4.5%; המכירות בחנויות הכלבו היו נמוכות ב-5.2% והמכירות המקוונות זינקו ב-10.7%

12.05.2017, 15:39 | שירות כלכליסט

מדד המחירים לצרכן בארה"ב עלה ב-0.2% באפריל - בהתאם לצפי ולעומת ירידה של 0.3% במרץ, ובהשוואה לשנה שעברה מדובר בעלייה של 2.2%, כך לפי נתונים המתפרסמים היום (ו'). הצפי לגבי הנתון השנתי עמד על עלייה של 2.4%. מדד הליבה, שאינו כולל את מחירי המזון והאנרגיה, עלה ב-0.1% לעומת צפי לעלייה של 0.2%. בהשוואה לשנה שעברה מדד הליבה עלה ב-1.9%. נתונים אלו עשויים לחזק את הטיעונים בעד העלאות ריבית נוספות בארה"ב. במקביל פורסם גם נתון המכירות הקמעונאיות - שרשמו עלייה של 0.4% בחודש שעבר, לעומת צפי ל-0.5%, כשבתוך שנה מדובר בתוספת של 4.5%.

קראו עוד בכלכליסט

לפי דו"ח המדד, מחירי האנרגיה זינקו ב-1.1% באפריל, העלייה החדה ביותר מאז ינואר. בהשוואה לאפריל של השנה שעברה, המחירים גבוהים יותר ב-9.3%. מחירי המזון עלו בחודש שעבר ב-0.2%,בעיקר בשל עליית מחירי הירקות. בחודש פברואר עלה המדד לצרכן ב-2.7% - השיעור הגבוה מאז פברואר 2012. עוד לפי הדו"ח: השכר לשעה המותאם לאינפלציה טיפס ב-0.1% באפריל ל-10.73 דולר. ב-12 החודשים האחרונים השכר המותאם לאינפלציה עלה ב-0.4%.

דו"ח המכירות הקמעונאיות כלל גם תיקון כלפי מעלה של תוצאות מרץ, כך שנרשמה עלייה של 0.1% ולא ירידה של 0.2% כפי שדווח בתחילה. התיקון הזה עשוי להוביל גם לעלייה בתמ"ג עבור הרבעון הראשון, שלפי ההערכה הראשונית צמח ב-0.7%. המכירות, לא כולל מכוניות ודלק, עלו ב-0.3%. זאת בעוד שהמכירות בתחנות הדלק היו גבוהות ב-12.3% לעומת השנה שעברה.

עוד עולה מהדו"ח כי המכירות המקוונות בארבעת החודשים הראשונים של השנה היו גבוהות ב-10.7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, ואילו המכירות בחנויות הכלבו היו נמוכות ב-5.2%. לעומת חודש מרץ נרשמה עלייה של 1.4% במכירות המקוונות.

 , צילום: שאטרסטוק צילום: שאטרסטוק  , צילום: שאטרסטוק

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות